Toon posts:

monitoring op school?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie ervan dat wij nu op school in de gaten worden gehouden door het proggramma "net op school"
ze kunnen nu dus alles zien wat wij hier intypen.

wat denken jullie hiervan en hebben jullie een eventuele oplosiing voor dir programma.
tevens is het bij de wet verboden om te monitoren,

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02

Greyfox

MSX rulez

De school zal hier een gefundeerde reden voor hebben.......(en kun je het stukje in de wet laten zien waar staat dat dat niet mag?) :7

MSX 2 rulez more

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Als het aangegeven staat dat ze monitoren dan is het niet illegaal. Dan ga je ermee akkoord zodra je achter een pc gaat zitten werken. Stilzwijgend akkoord weliswaar maar wil je niet gemonitord worden dan dien je dus ergens anders te gaan zitten werken. :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• x-force
  • Laatst online: 05-01-2024
als je via safeweb.com internet zien ze helemaal niets !!! >:) >:)

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:50 schreef jorentref het volgende:
wat vinden jullie ervan dat wij nu op school in de gaten worden gehouden door het proggramma "net op school"

wat denken jullie hiervan en hebben jullie een eventuele oplosiing voor dir programma.
Gebruik alleen je muis....B-)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op maandag 29 oktober 2001 13:09 schreef x-force het volgende:
Als ze gewoon een keylogger erop hebben staan maakt het nix uit, hij zegt nl. dat ze alles zien wat hij intikt, dan duidt dus op een keylogger die bijhoudt wat waar ingetikt wordt...

Dus of ie nou wel of niet op saveweb gaat, het blijft gemonitord.

Je kan natuurlijk als protest elke week een nieuw virus op het netwerk gooien, totdat ze dat monitor proggie eraf halen >:)

Verwijderd

Kijk, dat is pas strafbaar. Je kunt er voor veroordeeld worden net als die gozer in Sneek: 250 uur werkstraf.

Mag jij als werkstraf assistent-systeembeheerder worden op een school... :D

• x-force
  • Laatst online: 05-01-2024
ik bedoel:
nu hebben ze een log met alle URL reqests, dan gaan ze vervolgens www.hotmail.com blokken en kan je daar dus niet heen.
dan kan je via safeweb.com er wel heen en staat er alleen een URL request van safeweb.com

snappie?

erugh handig !!

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

en dan blockuh ze safeweb...... :Z

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

maar als je dus via SAFEWEB gaat, dan kenne ze nog steeds keylogge zonder problemen..

Gewoon keihard tegen ALLE leraren WEIGEREN om die pc's te gebruiken.

Zullen ze iig niet leuk vinden, als je dit met een grote groep doet, onder het mom van bevoorbeeld privacy oid. Dan kan dat echt een leuke impact hebben, ze kunnen je het dan niet verplichten omdat je principieel tegen de voorwaarden bent. :7

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37

zit jij toevallig op het davinci college @ dordrecht?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Lijkt me niets mis mee... Een school wil natuurlijk voorkomen dat zij aansprakelijk gesteld kunnen worden als een van hun leerlingen vanaf hun computers iets illegaals doet...

Thuis bestaat (vaak, niet altijd) ook zo'n controle in de vorm van ouders, maar op school kan iedereen maar doen en laten wat hij wil....

Zo vind ik alle posts op dit forum waarin gevraagd wordt hoe de beveiligingen op school omzeild kunnen worden ook erg triest... Als je computers wilt verneuken of iets illegaals wilt doen, doe je dat maar met je eigen computer (en ondervindt er ook de gevolgen van als je dat niet goed kunt >:) )...

Verwijderd

is er geen manier om er voor te zorgen dat je niet gemonitord wordt? een progje ofzo?

edit: dit is gewoon uit interesse, niet dat ik iets illegaals wil doen :)

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie voor jullie reacties,
maar voordat dit tot een grote discusie leid wat natuurlijk niet verkeerd is wil ik toch nog even vermelden dat mijn intenties niet zijn dat ik iets illegaals wil doen via school laat staan dat ik weet hoe!
ik wilde gewoon de mening van andere tweakers wat hij of zij hiervan vinden,
mijn eerste vraag of iemand een proggie wist om dit te omzijlen is zoals ik nu zie helemaal verkeert van mij om te vragen,
ik kwam er simpelweg net achter dat deze maatregel op school van kracht is gegaan en in een vaag van licht ongeloof en onbegrip heb ik dit ermaar ingezet.
natuurlijk is mijn bedoeling niet om iemand aan te sporen tot hacken of andere zaken die daartoe behoren.
graag zie ik verder dat er een discusie kan gaan plaatsvinden hier om erachter te komen wat men hierover denkt.

PS. het is jammer dat men moest gaan monitoren op school maar blijkbaar kon het niet anders, er zijn jammergenoeg ook nog lui die kwaadwillend zij bij ons op de opleiding.:'(

ik zit op het ROC Informatica College Twente te Hengelo(ov)

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 29 oktober 2001 12:53 schreef Greyfox het volgende:
De school zal hier een gefundeerde reden voor hebben.......(en kun je het stukje in de wet laten zien waar staat dat dat niet mag?) :7
het staat op bladzijde 30034 wetartikel 5 paragraaf........
nee geintje hoor :P

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 20:29

WarPuppy

Electronic Technology

Dat NetOp School is heel simpel te verwijderen bij mij op school (Titus College in Velp).

Ga naar "c:\windows\system\nss\" (dit door middel van WindowsVerkenner, extra, Ga Naar) en start daar gewoon uninstall.exe op :) :)

Geniaal ben ik toch :)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

bij ons op school draait de systeembeheerder ook VNC. Lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch.

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
Bij ons op school gebruiken ze VNC, dan wordt je monitor beeld live gekopiert naar een host, daar zat z'n dikke trut achter, dus naar words gaan en in grote letters zetten DIKKE TRUT, zo opgelost!!!

Reality beats fiction by far!

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
en als dat niet helpt, de hamer er op >:)

Reality beats fiction by far!

• Professor_Botje
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

na dan de UTP er uit trekken he dan is het over :)

overigens je enkt toch niet dat die 1ne man 500Pc's in de gaten kan houden :?

ze zullen pas iets monitoren op in de logger op zoeken als er iets is fout gegaan met de Pc eerder niet dus...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

NetOP is eigenlijk net zoiets als VNC, je kunt gewoon kijken wat de persoon doet (ook muisbewegingen), maar je kan ook de controle overnemen om bv. iets voor te doen.

Dus wat daarnet iemand zei van alleen muis gebruiken, is geen oplossing.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:09 schreef x-force het volgende:
Het gaat hiero om NET OP ... en met dat pakket nemen ze je hele scherm over dus inclusief safeweb.com en dergelijke. Probeer thuis maar eens VNC.. dan weet je wat ik bedoel

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 18:27 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Zo vind ik alle posts op dit forum waarin gevraagd wordt hoe de beveiligingen op school omzeild kunnen worden ook erg triest... Als je computers wilt verneuken of iets illegaals wilt doen, doe je dat maar met je eigen computer (en ondervindt er ook de gevolgen van als je dat niet goed kunt >:) )...
[beetje offtopic]

Ho, hier ga je de fout in. Dit is niet triest, maar noodzakelijk in sommige gevallen. MOET (dus niet wil) je software hebben om een bepaalde opdracht te vervullen, kun je het niet krijgen omdat alles wat er mee te maken heeft geblokkeerd is. Dus wat doe je dan, juist.....

Dit soort zaken vind ik grove nalatigheid van de betreffende school omdat zij op deze manier je belemmeren in je leren.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Scholen doen dit soort dingen 9 van de 10 keer omdat ze een gebrek aan kennis hebben om misbruik op de juiste manier tegen te gaan. Bij ons was t zelfs zo erg dat we de systeembeheerder stonden te vertellen hoe hij zn netwerk moest opbouwen en beveiligen, omdat ie niet wist hoe t moest!!! (wel leuk hoor....leraartje treiteren met tools als BO2K......gaat plots zn CD-Rom speler open enzo......) Daar hadden ze alles met hubs aan elkaar geknoopt, zonder enige maatregelen te treffen tegen de "infentieve" gebruiker (wij dus..hehehe)
We hebben hem er toen als eerste de hubs (allemaal 8poorts met uplinks naar de ander hubs...hoe bedenkt ie t vraag je je af) eruit laten schoppen en er switches neer laten zetten, waarbij de switches zo geconfigureerd waren dat als je een vreemd MAC-adres erop zou zetten de poort dicht klapt (handig hoor...geen laptops enzo meer of andere vreemde verhuizingen van pc's...) verder een firewall tussen t LAN en internet, de belangrijskte rechten weggehaald van de clients (werd NT4 gedraaid, maar alles stond gewoon open.....) etc etc. Hier wist die knakker van school dus duidelijk niet waar hij mee bezig was, en ik heb daar al meer verhalen over gehoord van andere scholen..... Toen is er een tool ontwikkeld speciaal voor dit soort mensen, maar die tool is ook een lachertje....conculsie: het is dus gewoon weer een gebrek aan geld (school heeft geen geld om de juiste mensen in te huren) en daarom stelt t niet veel voor

iRacing Profiel

Verwijderd

LOL, das wel heel erg :o

Bij ons is juist het probleem dat ze alles, maar dan ook echt alles dichtgooien. Op zich een goede start, maar op het moment dat er iets te veel gedicht is (wat wel nodig is) voor de lessen, duurt het eeuwen voordat het weer toegankelijk wordt. De kennis is er op zich wel, maar de mankracht niet. En de hele boven omschreven mikmak bij elkaar gaat fout. Het is maar goed dat wij informatica studenten met meer en slimmer zijn >:)

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

dat hebben ze ook bij mij op school
zit je soms ook op sbbo

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Het is algemeen bekent dat de systeembeheerders op scholen of conciërges zijn die denken wel ff Novell te leren...

TUURLIJK!

En dan gaan ze als idioten lopen ghosten, Deep Freezen, Lanschool gebruiken en vergeten dan vaak dat hun eigenlijke taak support geven is... en geen GOD zijn!

Meestal komen ze met opmerkingen van: Alles wordt gesloopt... en dat ze dat allemaal moeten fixen. Echter je kunt mij niet wijsmaken dat je met een beetje sociale controle een hele boel kan tegen gaan. Zonder uberhaupt software te gebruiken. Het gros van de gebruikers wordt beperkt in z'n doen en laten (neem nou Novell Zen) en diegene die echt wat moetwillig slopen die komen daar ook wel door heen.

Ik was iemand die al dit soort lekken altijd melde bij de Systeembeheerders... met als resultaat dat men mij arrogant en bedweterig ging vinden.
Leerlingen weten vaak meer van systeembeheer als die luitjes zelf. Dus alle moet gewoon open en op een papiertje neerzetten wat, wanneer mag. Spelletjes niet onder schooltijd maar in de pauze of er voor of er na, had bij ons een veel beter effect waar iedereen zich tenminste aanhield.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:06 schreef Skinkie het volgende:
... en geen GOD zijn!
Daar zeg je wat. Dit speelt waarschijnlijk voor een heleboel mensen mee (voor mij wel :)). Juist doordat sommige beheerders zo ontzettend arrogant zijn ga je er tegen in om ze eens flink op hun nummer te zetten.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:52 schreef Zotty het volgende:
LOL, das wel heel erg :o

Bij ons is juist het probleem dat ze alles, maar dan ook echt alles dichtgooien. Op zich een goede start, maar op het moment dat er iets te veel gedicht is (wat wel nodig is) voor de lessen, duurt het eeuwen voordat het weer toegankelijk wordt. De kennis is er op zich wel, maar de mankracht niet. En de hele boven omschreven mikmak bij elkaar gaat fout. Het is maar goed dat wij informatica studenten met meer en slimmer zijn >:)
jaja die informatica studenten zijn juist meestal een ramp voor systeembeheerders op scholen...
op mijn oude school hadden ze ook eerst de policy om alles dicht te zetten maar de studenten (o.a. ik hehe) kwamen er toch wel in. (was ook niet zo moeilijk met het admin pw hehe). toen hebben ze alles maar weer open gezet, omdat ze zelf problemen kregen.

overigens niet zeuren dat alles gelogd wordt dat wordt overal gedaan (elke provider doet dit), het schijnt zelfs dat nederland hiermee voorop loopt in de wereld. elk emailtje telefoontje http request wordt gelogd en kan gevolgd worden. overigens moet men wel een vergunning hebben om je af te tappen...

als je niks te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen...

• paella
  • Laatst online: 19:55
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:42 schreef betweter het volgende:

[..]
als je niks te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen...
Als iemand dingen van mij wil weten, *DAT* is pas verdacht! Maar goed, daar gaat de discussie in dit technische forum niet over. :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1