code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| SELECT c.id, c.title, f.id, f.title, p.id, p.posttime, u.id, u.username, y.username FROM forums AS f LEFT JOIN catagories AS c ON f.catagories_id = c.id LEFT JOIN posts AS p ON p.forums_id = f.id LEFT JOIN users AS u ON u.id = p.users_id LEFT JOIN moderators AS m ON m.forums_id = f.id LEFT JOIN users AS y ON y.id = m.users_id WHERE m.display = 1 GROUP BY f.id ORDER BY c.ordercat, f.orderpercat |
Is momenteel mijn query
Maar een probleempje: er kunnen bij een forum meerdere moderators staan, maar die worden dus momenteel niet geselecteerd omdat ik een GROUP BY f.id erin heb gestopt. Nu denk je: dan haal je die toch weg? Tja, als het zo makkelijk ging...
Als ik dat namelijk doe dan krijg ik dus het aantal resultaten terug dat er posts zijn (aangezien ie is ge-left-joined met de posts tabel). Op posts groupen heeft ook geen zin, want dan krijg ik geen forums gereturned waar geen posts zijn, wat ook mogelijk is.
Groupen op moderator kan ook niet, want er kan een modje moderator zijn over meerdere forums, wat dan dus betekent dat er maar 1 forum wordt gereturned.
Iemand een oplossing
[voor dUSTY]
Doel is dus dat ik alle fora krijg, daarin ook de categorieen, laatste post en door wie, en een overzicht van alle moderators. Er komt nog wel meer in uiteindelijk, maar dat is nu ff niet relevant
[/]