Sony VAIO PCG-GR214MP laptop: is dat wat???

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57
bij de Greef computers, www.degreef.nl, zag ik een vette Sony VAIO laptop. Specs:

Processor: Mobile Intel® Pentium® III processor 1 GHz-M Supports Enhanced Intel® SpeedStep technology
Geheugen: 256 Mb uitbreidbaar tot 512 Mb SDRAM SO-DIMM (PC133) UITBREIDING
Cache: 512 KB L2 (on die)
Harddisk: 20 Gb
DVD drive: Verwijderbare CD-RW / DVD-ROM 8 x (RW) - 4 x (WR) / 8 x (DVD) - 24 x (CD)
Floppydrive: OPTIONEEL
Beeldscherm: 14,1" (35,8 cm) TFT kleur
Videokaart: ATI MOBILITY RADEON -D (16 MB geïntegreed DDR SDRAM) met 3D performance Kleuren: 32 Bit
Resoluties: 1024 x 768 XGA
Multimedia: Windows® sound system compatible en 3D Surround Ingebouwde stereo speakers
Muisbesturing: Touchpad Center Jog Dial
Batterij: LITHIUM-ION UITBREIDING
Interfaces: i.LINK (IEEE1394), 400 Mbps 3 x USB ports DC-In Microphone Jack Headphone Jack Parallel port RJ-11 direct port intern modem V.90, K56 flex VGA connector voor monitor RJ-45 direct port interne Ethernet 10 BASE-T/100 BASE-TX TV out MG Memory Stick Slot
Fax/Modem/ISDN: Intern modem V.90, K56 flex
Netwerkkaart: Ethernet 10 BASE-T/100 BASE-TX
PCMCIA Slots: 1x Type III 2 x Type II PCMCIA: Card Bus Compatible
Software: Microsoft® Windows® XP PRO, DVGate (video/still capture) PictureGear (digital image management) WinDVD 3.1 (DVD player software) PictureToy (digital image manipulation) VisualFlow (Memory Stick media browser) Smart Capture (video and still capture) MovieShaker (personal movie editing) SonicStage (music storage programme) Real Jukebox / RealPlayer (music player application) Acrobat® Reader (PDF Reader) Quicktime 4.1.2 (movie player application) Norton AntiVirus Center Jog Dial Control
Accessoires: AC adapter Lithium - Ion Battery Power cord CD-RW / DVD-ROM drive Weight saver UITBREIDING
Draagtas: OPTIONEEL
Gewicht: 2,88 Kg inclusief batterijen + CD-Rewriter / DVD drive
Afmetingen: 312 x 35,5 x 261,2 mm
Garantie: 1 jaar pickup & return UITBREIDING

5.645,00 [incl. 19% BTW]

is dit ding zijn geld waard, ik vind het vrij goedkoop want andere vaio's in deze klasse kosten al gauw 8000 ballen.

iemand ervaringen????

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

We hebben hier op het werk 1 Sony Vaio gehad. Het was een RAMP!

Ding is 3 keer naar Sony teruggeweest, die zeiden dat er niks mee was, dus wel!

Maar misschien is er in de tussentijd nog weer wat verbeterd aan die Vaio's van Sony

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Het is net al wat Eguan zegt: Sony kan zich beter met andere dingen bezig houden zoals: discman en Tv's en dat soort dingen want je hoort weinig goeds over de Vaio.
Als ik jou was zou ik kiezen voor een Toshiba of een Dell: dit zijn op notebook gebied toch wel de beste merken. Met een goede service!!

Groeten en succes als je nog niets gekocht hebt!!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Grr.. hier heb ik zo'n hekel aan: mensen die een oordeel vellen over iets wat ze nog nooit hebben aangeraakt.

Als je even geduld hebt kan ik het je vertellen: ik heb er net eentje besteld, zal eind volgende week binnen zijn.

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op maandag 29 oktober 2001 15:04 schreef Solarsparc het volgende:
Grr.. hier heb ik zo'n hekel aan: mensen die een oordeel vellen over iets wat ze nog nooit hebben aangeraakt.

Als je even geduld hebt kan ik het je vertellen: ik heb er net eentje besteld, zal eind volgende week binnen zijn.
Hallo! Lees dat hierboven even goed graag!

Je wilt niet weten hoe vaak ik dat ding aangeraakt heb en hoeveel uren ik erin gestoken heb om hem VOLLEDIG werkende te krijgen.

Mijn oordeel is dus gegrond.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• f1r3b4ll
hmm.... vaag... en ik dacht nog wel dat die VAIO's zo goed waren... ik heb ook gehoord dat de batterijen nogal snel leeg zijn (+/- 1 uur).

zijn er VAIO gebruikers die dit kunnen bevestigen, en wat zijn jullie ervaringen met de VAIO qua snelheid, helderheid van het scherm en service??

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Sony laptops zijn nu goed hoor. Ik ken een paar mensen die er 1 hebben en nooit problemen mee gehad

wel opletten dat het een TFTscherm is maar dat staat in je beschrijving :)

en over die batterijen, tis vaak met laptops dat de batterij erg snel op is :{

It seemed like a good idea at the time

• Solarsparc
  • Nu online
Je hebt _HEM_ al heel vaak in handen gehad? De GR200-serie is pas vanaf afgelopen donderdag leverbaar. Dit is een geheel nieuwe serie en heeft weinig gelijkenissen met de FX serie of welke serie je ooit in handen heb gehad.

De slechte accu's zitten overigens in de FXA-serie, met AMD athlons/durons.

FXPro en GR series zitten op 2.5 a 3 uur.

Vraag ik me nog af wat je dan niet werkend hebt gekregen...

Verwijderd

hij ziet er iig strak uit!
:)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb ook een sony vasio gehad(toen der tijd bij office centre gekocht, was en 650mhz celeron(op die moment de snelste) ) het is een goeie laptop, maar de service is wat minder vergeleken met DeLL bijvoorbeeld (toeval heb ik zo eentje nu), moet wel zeggen dat de touchpad muis veel nauwkeuriger is dan die van compaq en dell..

• f1r3b4ll
heb ik nog een vraag voor ik over ga tot aanschaf:

ik heb gehoord dat de Sony VAIO's alleen geinstalleerd kunnen worden met hun eigen Recovery CD's, dus zelf een ander OS installeren lukt niet.

Klopt dit??? ik hoop het niet want anders koop ik wel een andere!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Nee we hebben op het werk zat vaio's van Sony maar niks dan goeds over die dingen zijn mooi om te zien en lekker snel en ook nog nooit problemen mee gehad de TFT schermen zijn doorgaans beter als die op een Toshiba of Compaq laptop en de touchpads zijn inderdaad veel beter.

En je kan zonder problemen andere OS'en installeren op de Sony's

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik kan op mijn VAIO gewoon elk besturing systeem installeren. Win2k, win98, winXP en Linux.
De recovery CD bevat alleen win98se.
Je kunt dus met een gerust hart een VAIO kopen en er later iets anders opzetten. Ook de service van sony vindt ik best goed.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 00:17 schreef Solarsparc het volgende:

De slechte accu's zitten overigens in de FXA-serie, met AMD athlons/durons.
Nu zit ik er dus over te denken om zo'n FX405 te kopen (dat is een FXA36) maar dat van die accu's zit me niet helemaal lekker.
Hoe kan het dat ze zo kort meegaan? Slechte accu of hoog energie verbruik?

En zijn er geen andere betere accu's te krijgen (evt. van een ander merk)?

Han

• Solarsparc
  • Nu online
Slechte accu inderdaad... je kunt er wel een betere accu bijkopen maar dat kost iets van 450 gulden... dat tikt lekker aan.

• f1r3b4ll
nou ik heb hem gekocht... hij moet alleen nog binnenkomen :(

en wat betreft die accu's: alleen de FX serie heeft nogal zwakke accu's. met de nieuwere GR serie is het probleem opgelost. in de PCM van september is ook een VAIO GR getest en die ging even lang mee als andere laptops.

Verwijderd

Net alsof de service van Toshiba zo geweldig is... Ze zijn doorgaans heel laat met nieuwe drivers, en is er iets stuk dan duurt het 2 maanden ofzo... Althans bij mij wel...

• f1r3b4ll
joehoe!!!! ik werd zonet gebeld door de Greef:

"meneer mag ik u blijmaken, vandaag zijn de nieuwe VAIO's binnengekomen, we versturen hem gelijk zodat u hem morgen heeft!!!".

geweldig wat een zaak!! zeer serieus en netjes afgehandeld.

Can't wait till 2morrow :)

• Solarsparc
  • Nu online
Hehe... mij hebben ze ook gebeld - ga hem morgen ophalen.

• Solarsparc
  • Nu online
Heb m'n GR214MP in huis - dit is echt 1 van de beste machines die ik ooit in handen heb gehad. Hij's gewoon helemaal af. En dat voor een zeer scherpe prijs (en haal nu niet Aldi/Lidl erbij want die machines verbleken bij deze notebook, dat is dus ook waar het prsijverschil zit).

Ik weet zeker dat ik hier nog veel plezier van zal hebben.
Enne, deze accu houdt het bijna drie uur vol :)

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ik heb sinds een tijdje ook een Sony Vaio en het is echt een aanrader...alleen vanwege zijn prachtige "uiterlijk" zou ik hem al nemen! *D

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 22:22 schreef rnmt het volgende:
Ik heb sinds een tijdje ook een Sony Vaio en het is echt een aanrader...alleen vanwege zijn prachtige "uiterlijk" zou ik hem al nemen! *D
Welke Vaio heb je? >:)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
en haal nu niet Aldi/Lidl erbij want die machines verbleken bij deze notebook, dat is dus ook waar het prsijverschil zit
Ik wil niet veel zeggen, maar de LIDL Gericom biedt over het algemeen meer dan wat de Sony heeft. Dus bij wat valt er nu precies te verbleken?

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Sinds gister hier de FX-401... Het is idd zo dat die accu's wel snel leeg zijn maar heb er een 2de bij en over het algemeen zit ik wel op plaatsen met een stopcontact in de buurt... (op in de trein na dan)....
Hij bevalt in ieder geval super!!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een fx301, voorloper van de 401 enige verschil is xp.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo'n prettige machine heb gehad, maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn zelfbouw liggen :). Enige nadeel vind ik dan weer wel dat ik een engels toetsenbord heb wat nogal eens een # opleverd waar ik een
bedoelde.

Ik heb trouwens wel het 'afdekklepje' aan de achterkant eraf gehaald (nog voor ik hem voor het eerst aanzette ;)) want ik kan niet tegen het gerammel en hij zit in een netwerkje. (en de plug achter dat klepje)
Je kan er ook nog redelijk op gamen, geen quake 254 natuurlijk maar daarvoor koop je zo'n ding ook niet..

Oh, de service vond ik tot nu toe matig (zat geen virusscanner bij waarmee geadverteerd werd); het uiterlijk is okee en de recovery werkt uitstekend.

I have usernames older than you.

• Solarsparc
  • Nu online
Verschillen met bijvoorbeeld een Lidl-laptop:

Een stijlvollere en veel degelijker aanvoelende behuizing, ook veel beter afgewerkt. Als je bijvoorbeeld het verhaal hebt gevolgd over die zilververf die afgaf op het display (bij dat Lidl-geval), zoiets gebeurt gewoon niet bij Sony. Het zijn gewoon de extra rubbertjes en uitsparingen waar over is nagedacht. Verder heeft Sony een heleboel software die specifiek is gemaakt voor de laptops, zoals een goede programma's voor de touchpad, het scrollwiel, batterijmanagement, etc.
Verder gebruikt Sony betere chipsets (mijn lappie draait op Intel 830, da's de nieuwste intel chipset voor mobiles).
Nog een puntje: ik ken de Promedion/Jewel notebooks, en ik weet niet of de Gericoms ook zo zijn, maar hier reken ik wel op: ze maken gewoon een enorme herrie. Een constante brom van een goedkope ventilator. Als ik m'n Sony aan heb staan hoor je hem gewoon niet.

Overigens hebben de Gericoms allemaal ook nog eens desktopprocessoren die lekker warm worden en energie verslinden. Ook zal er waarschijnlijk el-cheapo geheugen in zitten e.d.

Ik wil de Lidl laptop niet helemaal afkraken ofzo, maar hij haalt het gewoon niet bij een Sony - daar betaal je echter ook een prijs voor.

• Sovereign
Verschillen met bijvoorbeeld een Lidl-laptop:
Een stijlvollere en veel degelijker aanvoelende behuizing, ook veel beter afgewerkt. Als je bijvoorbeeld het verhaal hebt gevolgd over die zilververf die afgaf op het display (bij dat Lidl-geval), zoiets gebeurt gewoon niet bij Sony. Het zijn gewoon de extra rubbertjes en uitsparingen waar over is nagedacht. Verder heeft Sony een heleboel software die specifiek is gemaakt voor de laptops, zoals een goede programma's voor de touchpad, het scrollwiel, batterijmanagement, etc.
Verder gebruikt Sony betere chipsets (mijn lappie draait op Intel 830, da's de nieuwste intel chipset voor mobiles).
Nog een puntje: ik ken de Promedion/Jewel notebooks, en ik weet niet of de Gericoms ook zo zijn, maar hier reken ik wel op: ze maken gewoon een enorme herrie. Een constante brom van een goedkope ventilator. Als ik m'n Sony aan heb staan hoor je hem gewoon niet.

Overigens hebben de Gericoms allemaal ook nog eens desktopprocessoren die lekker warm worden en energie verslinden. Ook zal er waarschijnlijk el-cheapo geheugen in zitten e.d.

Ik wil de Lidl laptop niet helemaal afkraken ofzo, maar hij haalt het gewoon niet bij een Sony - daar betaal je echter ook een prijs voor.
Afkraken? Pft, je vertelt allemaal onzin! :D

Stijlvoller en degelijkere behuizing? Moet je maar eens lezen in nieuwsgroups hoe bepaalde onderdelen van de behuizing van VaioŽs stuk gaan en hoe Sony daar exorbitante prijzen voor durft te vragen. Ik heb de VaioŽs trouwens zelf in de winkel bekeken, en degelijker durf ik die echt niet te noemen en zeker niet stijlvoller. Maar goed, dat punt is sowieso toch subjectief. Iedereen vindt "mooi" wat hijzelf koopt.

En over die "zilververf" die los zou zitten bij de Gericom, dat is blijkbaar een enkel geval geweest want bij mij en anderen zit die verf er nog netjes stevig op. Dat spul komt er niet zomaar af.

Goede programmaŽs voor het touchpad? De Gericom gebruikt een Synaptics touchpad, Sony volgens mij ook. Zo "speciaal" is dat niet. Betere chipsets? DŽr is niks mis met de VIA 133A chipset die in de Gericom wordt gebruikt, draait prima met een 133 Mhz FSB. En met dat gebrom zit je ook flink mis, want veel herrie maakt dat ding niet.

De "desktop processor" in de Gericom is nog steeds een TUalatin, en het enige verschil met de cpu in jouw VAIO is dat hij speedstep niet kent en maar 256 kb ext cache heeft. Voor de rest wordt hij ~ net zo warm als de mobile Tualatin. Sterker nog, het warmste deel in de Gericom is de HD! De processor warmte voel je alleen als je met je neus achter de notebook gaat hangen. El-cheapo geheugen? Samsung lijkt me toch niet een b-merk.

Je zegt dat hij het niet bij een Sony haalt, maar erg overtuigende argumenten zie ik niet. Daarbij, Sony support voor hun notebooks wordt in alle newsgroups totaal afgekraakt als het slechtst van allemaal.

VAIOŽs zijn best mooi en zullen wel in het algemeen goed werken, maar om ze op een voetstuk te plaatsen alleen omdat het Sony is, dat is ronduit belachelijk.

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Op zaterdag 03 november 2001 11:06 schreef hanbongers het volgende:

[..]

Welke Vaio heb je? >:)
PCG F305

Is niet echt snel, maar heeft een DVD spelertje...kan dus lekker fillum kijken....en zoals gezegd..ze zien er gewoon fantastisch uit die Vaio's ;)

Throw me a freakin' bone here

• Solarsparc
  • Nu online
Ik vind het een beetje kortzichtig om het argument newsgroups erbij te halen... Sony is een multinational die wereldwijd enorm veenl laptops verkoopt, en dan krijg je dus verhaaltjes die rondgaan... maar zoek maar eens in een newsgroup naar Gericom... natuurlijk vind je niets, want Gericom is een nieuw merk en verkoopt alleen in Duitsland/Oostenrijk/Nederland.
En als je de ervaringen leest met de support van Gericom... niet reageren op mailtjes, geen drivers beschikbaar, mensen die hun laptop al een paar week kwijt zijn.

Dan nog een puntje (als we toch aan het mierenneuken zijn):

Acessoires: probeer maar eens aan een 2de batterij te komen voor een Gericom... mag je in Duitsland bestellen, als ze al los verkocht worden. Verder is de DVD/CD eenheid niet modulair, zodat je voor altijd vast zit aan dat ding (en er dus bijvoorbeeld geen 2de accu in kan).

Toegegeven: stijl is subjectief, maar ik wil ze wel eens naast elkaar zien :)

Overigens is hier de topic over de zilververf-incidenten te lezen, alsmede een eerste indicatie over de service van Gericom...

• Sovereign
Ik vind het een beetje kortzichtig om het argument newsgroups erbij te halen... Sony is een multinational die wereldwijd enorm veenl laptops verkoopt, en dan krijg je dus verhaaltjes die rondgaan... maar zoek maar eens in een newsgroup naar Gericom... natuurlijk vind je niets, want Gericom is een nieuw merk en verkoopt alleen in Duitsland/Oostenrijk/Nederland.
In tegendeel! Als je zoekt op Gericom bij google krijg je genoeg feedback terug, en Gericom heeft blijkbaar net zoŽn waardeloze klantenservice als Sony of Toschiba. Mijn intentie was niet om Sony als enige slechterik af te schilderen, maar simpelweg om aan te duiden dat Sony niet een engel is tussen alle andere fabrikanten.
En als je de ervaringen leest met de support van Gericom... niet reageren op mailtjes, geen drivers beschikbaar, mensen die hun laptop al een paar week kwijt zijn.
Toevallig heb ik verschillende malen contact gehad met Gericom, en ze hebben alle keren geantwoord. Technische support was wat langzamer met antwoorden als de marketing mensen, maar een antwoord kreeg ik wel. Betreffende drivers, dat kon beter, maar Gericom heeft wel netjes al XP drivers beschikbaar gesteld dus zo slecht zijn ze nog niet.
Acessoires: probeer maar eens aan een 2de batterij te komen voor een Gericom... mag je in Duitsland bestellen
Laat ik nu toevallig met Gericom over dit onderwerp hebben gemailed. :D Een batterij is eenvoudig te bestellen bij een van de MediaMarkt fillialen hier in Nederland.
, als ze al los verkocht worden. Verder is de DVD/CD eenheid niet modulair, zodat je voor altijd vast zit aan dat ding (en er dus bijvoorbeeld geen 2de accu in kan).
Is een leuk voordeel, inderdaad, maar ik zit er niet echt mee. De Gericom heeft voor gewoon top componenten, en doet niet onder voor de Sony.
Overigens is [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/283578/1?limit=25]hier[url] de topic over de zilververf-incidenten te lezen, alsmede een eerste indicatie over de service van Gericom...
Ik heb zelf nog in dat topic gepost. 8-) Het feit dat Teleplan verantwoordelijk is lijkt me niet bevorderlijk. Maar zoals ik al stelde, support van merken zoals Sony of Toschiba is ook slecht dus dat maakt niet veel uit.

• Solarsparc
  • Nu online
Nou ja, als we er allebei maar blij mee zijn :)

Nu nog zien wie het eerst tech support nodig heeft 8-)

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Op zaterdag 03 november 2001 12:02 schreef pjottum het volgende:
Ik heb een fx301, voorloper van de 401 enige verschil is xp.
Zit ook een 15 gig HD in ipv 10 gig :P
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo'n prettige machine heb gehad, maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn zelfbouw liggen :). Enige nadeel vind ik dan weer wel dat ik een engels toetsenbord heb wat nogal eens een # opleverd waar ik een
bedoelde.

Ik heb trouwens wel het 'afdekklepje' aan de achterkant eraf gehaald (nog voor ik hem voor het eerst aanzette ;)) want ik kan niet tegen het gerammel en hij zit in een netwerkje. (en de plug achter dat klepje)
Je kan er ook nog redelijk op gamen, geen quake 254 natuurlijk maar daarvoor koop je zo'n ding ook niet..

Oh, de service vond ik tot nu toe matig (zat geen virusscanner bij waarmee geadverteerd werd); het uiterlijk is okee en de recovery werkt uitstekend.
Humpff.. bij mij zat Norton 2002 al preinstalled.. maar vin 't maar een irri programma.. heb 'm er meteen afgeflikkerd.. maar ok :)

• Sovereign
Nou ja, als we er allebei maar blij mee zijn
DaŽs waar! 8-)
Nu nog zien wie het eerst tech support nodig heeft
Hopelijk geen van ons twee! :)

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Dat zilver verf die los kwam was inderdaad alleen bij die van mij, het kwam gewoon dat er bij mij een een productie fout zat...kan gebeuren toch...
En over de service ik wil nog eens een grote merk zien die goede service heeft want dat komt zelden voor
En sony vraagt gewoon veel meer geld maar waarom zou je dat eigelijk betalen..?

En stylevol? ja het is inderdaad subjectief maar deze gericom is in mijn ogen gewoon een Klasse apart als het om vormgeving gaat.... deze is gewoon met 1 woord .."HOT".. :9

• Tiger Woods
  • Laatst online: 17-08 17:57
Hier een PCG-Z600RE:
2 jaar oud, perfecte staat van dienst.
Alles op geinstalleerd.
Nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1