Vervangen SB128pci, zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39
ik heb een sb 128 pci, ben er zeer tevreden over, ik heb het ding op me stereotoren aangesloten en heb nu, voor mijn gevoel, perfect geluid ;)
maar nu heb ik gezien dat de sb live eigelijk heel goeiekoop is maar nu vraag ik me af of het geluid dat dan uit me stereo komt veel beter is.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 15:18
Ja, dat wil ik ook wel eens weten :)
Ik heb namelijk ook een SB 128 PCI en op mijn stereotoren aangesloten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
En ik ook, en aangezien dat erg goed klinkt ben ik ook nieuwsgierig :) (volgens mij maakt het niks uit, maar wie ben ik, in ieder geval geen audiofiel)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
hier was vanmorgen ook een draadje over.

verschil tussen sb 128 en een live.

zoek daar maar eens op.

edit:

sb 128 pci is geen creative product maar van ensoniq (audio pci). de live is wel een eigen product en daar komt bij dat de live een dsp(digitale signaal processor) is en de sb128 niet.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Het ligt eraan of je van die gevoelige oren hebt (test maar of je het verschil tussen een MP3tje met 128 en 160kbs hoort)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik ben zelf van een SB 128 overgegaan op een Terratec X-fire 1024 en ik moet zeggen dat dat behoorlijk ion kwaliteit scheelt.
De Terratec ruist veel minder en geeft een wat warmer geluid dan de SB.
En duur is ie ook niet: 149,- bij Computerland.

Niet?
[Specs]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wilde ook net zeggen, heb de overstap van de SB128 naar de DMX Xfire 1024 gemaakt. Ik vind idd dat het geluid 'warmer' is, zou niet weten wat de technische reden hiervan is (sinus ipv. blokgolf?) en de functionaliteit van de optische S/Pdif vond ik ook wel relaxt icm. mijn Minidisc, goedkopere oplossing dan die kant en klare van Sony met USB iig., maar ik dwaal af.

Ik raad je zeker een andere geluidskaart aan dan de SB128 en kijk dan ook eens naar de alternatieven van Hercules en Terratec, ipv. alleen Creative. Het scheelt gewoon een boel in het luisterplezier.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• The_Duke

Op maandag 29 oktober 2001 15:38 schreef tonyisgaaf het volgende:

Ik raad je zeker een andere geluidskaart aan dan de SB128 en kijk dan ook eens naar de alternatieven van Hercules en Terratec, ipv. alleen Creative. Het scheelt gewoon een boel in het luisterplezier.
Creative was ook maar een voorbeeld, ik geloof graag dat die Terratec minstens net zo goed is al de creative.

• The_Duke
Op maandag 29 oktober 2001 15:11 schreef LeNNy het volgende:
hier was vanmorgen ook een draadje over.

verschil tussen sb 128 en een live.

zoek daar maar eens op.
ja het verschil weet ik wel, ik heb het zelf mogen horen maar waar het mij om gaat is het verschil als je het hele handeltje op je stereo aan hebt gesloten.

• The_Duke
Op maandag 29 oktober 2001 15:18 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Het ligt eraan of je van die gevoelige oren hebt (test maar of je het verschil tussen een MP3tje met 128 en 160kbs hoort)
dat hoor ik dus heel duidelijk, ik ga daarom ook altijd voor 192 of hoger :P
maar ff to the point, als ik het verschil tussen 160 en 128 kan horen is het dan raadsaam om voor een iets duurdere geluidskaart dan de sb 128 te gaan?

Verwijderd

Ik heb zelf de SB128 gehad en heb nu een SB Live.
Als ik alleen naar de kwaliteit van het geluid kijk is er niet echt veel verschil tussen beide kaartjes. De Live heeft iets helderdere highs en strakkere bassen. Bij de SB128 klinkt het een beetje als een laag gerommel terwijl bij de Live er veel meer detail in de bass zit. Verder heeft de Live wat minder ruis en geen last van rare geluiden als je ga scrollen of dat je de CPU hoort rekenen enzo. Voor dat soort dingen moet je trouwes wel erg goed luisteren als dat je opvalt hoor, dat hoorde ik vrijwel alleen maar als ik m'n koptelefoon rechtstreeks op de line-out aansloot (wat ik 'savonds altijd doe).

• The_Duke
ok, voor mij dus geen live kaart, ik hou het lekker bij me goeiekope sb 128 pci :P ;)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 21:33 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb zelf de SB128 gehad en heb nu een SB Live.
Als ik alleen naar de kwaliteit van het geluid kijk is er niet echt veel verschil tussen beide kaartjes. De Live heeft iets helderdere highs en strakkere bassen. Bij de SB128 klinkt het een beetje als een laag gerommel terwijl bij de Live er veel meer detail in de bass zit. Verder heeft de Live wat minder ruis en geen last van rare geluiden als je ga scrollen of dat je de CPU hoort rekenen enzo. Voor dat soort dingen moet je trouwes wel erg goed luisteren als dat je opvalt hoor, dat hoorde ik vrijwel alleen maar als ik m'n koptelefoon rechtstreeks op de line-out aansloot (wat ik 'savonds altijd doe).
Ja hier ben ik het mee eens, ik ben ook van een sb128 naar sblive 5.1 player gegaan.
Al met al scheelt het niet superveel vind ik. Ik wilde alleen deze kaart om zijn 5.1 support.
Hij geeft alleen wel wat probjes in win2kpro en waarschijnlijk ook xp.

Het is jou keuze, ik zou als je niet veel meer doet dan wat mp3tjes luisteren ed niet veranderen
Pagina: 1