Server op afstand resetten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik draai thuis een e-smith/SME server (RedHat based).
Nu vertoond het ding de laatste tijd wat kuren, waardoor ie door onbekende oorzaak een kernel panic geeft en blijft hangen. Ik krijg hiervan via sms (via watchmyserver.com) een sms maar als ik op school zit is dat niet echt nuttig want dan kan ik hem nog niet resetten als er verder niemand thuis is.

Is er misschien een mogelijkheid (ik heb echter zelf nog geen flauw idee hoe) om je pc of in dit geval je server te kunnen resetten vanaf afstand???

Heeft hier iemand ideeën over? Bij voorbaat dank voor het meedenken :)

Verwijderd

Ja, zolang je server niet "dood" is.....want dan werkt alleen de powerbutton nog 8-)

via telnet kun je een reboot (via su) doen als alles goed is...so...just try....

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Als je ergens een SSH verbinding naar je server kan maken (moet je wel ff een SSHD instaleren), dan kan je 'm wel resetten. Anders gaat het denk ik niet. Telnet zou ook kunnen maar ik raad 't niet aan :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> NT
Of misschien toch naar Non-WOS :?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

nou als ie een kernel panic geeft kun je meestal nie veel meer, daarom moet ie ook gereset worden ;)
je moet iets verzinnen dan m van onafhankelijk van de server de server reset, een mobieltje met een relais bijvoorbeeld

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
er bestaan van die kaarten (compaq heeft ze), daar draait een webserver op (hardwarematig), die zet je dan in die computer en sluit je je muis, toetsenboord en monitor op aan en dan kan je die computer beheren via een beveiligde webpagina, inclusief dat je de computer een koude restart geven (wat jij dus wil).

1 nadeel, die kaarten zijn best duur :P

Verwijderd

mobieltje met trilfunctie, triller loshalen, en die power gebruiken om relais te schakelen, en zo te resetten

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

wat is eigenlijk de veroorzaker van kernel panic??

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:27 schreef Sidewinder het volgende:
mobieltje met trilfunctie, triller loshalen, en die power gebruiken om relais te schakelen, en zo te resetten
leuk idee..... en nu maar hopen dat het nummer niet te veel (onnodig) gebeld wordt...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 29 oktober 2001 13:55 schreef andre_at_home het volgende:
leuk idee..... en nu maar hopen dat het nummer niet te veel (onnodig) gebeld wordt...
Die constructie is naar mijn mening ook niet al te best, omdat zelfs een prepaid die ik nooit gebruikt heb, nog wel eens gebeld wordt door o.a. mensen die een verkeerd nummer hebben etc. Als je server dan een reset krijgt is dat toch wat minder prettig :)
Beter zou het natuurlijk zijn als je een actief systeem hebt, waarbij je bijvoorbeeld een code moet typen. Er zijn van die one-board computers verkrijgbaar die je natuurlijk via een datakabel aan je mobiele telefoon kan hangen. Als je dan een code intikt (gewoon DTMF) nadat je verbinding met de telefoon hebt, zou dat simpele systeem een relais moeten kunnen schakelen (kan makkelijk met een parallele poort), waarna 'ie reset. Maar dat is wat veel werk.
Je zou ook kunnen overwegen om een hardwarematige oplossing te nemen, die je gewoon aan je netwerk hangt, dat zou natuurlijk ook met dat kleine systeempje kunnen, maar er zijn ook aparte systemen voor te krijgen, T.net heeft die geloof ik ook.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
APC Masterswitch kopen :)

maar het is goedkoper die machine eens te herinstaleren of de oorzaak van de kernel panic te zoeken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Ga op zoek naar zo'n oude Maxer van ABN-AMRO, 2 x per jaar nieuwe batterijen, triller er uit, draadjes er aan, en klaar is kees. En niemand die dat nummer ooit gaat bellen!

Verwijderd

Kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik heb een routertje met Windows NT4, als die crasht doet-ie automagies een reboot, dat kun je instellen :Y) (bij een endless loop natuurlijk niet :{ ).
Maar ja, waarschijnlijk is het in Linux (ofsow) totaal anders :?

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:14 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

Nu vertoond het ding de laatste tijd wat kuren, waardoor ie door onbekende oorzaak een kernel panic geeft en blijft hangen. Ik krijg hiervan via sms (via watchmyserver.com) een sms maar als ik op school zit is dat niet echt nuttig want dan kan ik hem nog niet resetten als er verder niemand thuis is.
Is die service van watchmyserver gratis? (echte hollander) }:O

Verwijderd

ze hebben bij de conrad van die kastjes. Sluit je aan op de telefoon lijn (inloggen met een pincode) Is bedoeld om alvast de koffie te laten lopen (of uitzetten!).

Verwijderd

Mijn tip is om toch gewoon even naar je server te kijken of je niet weer stabiel kunt worden.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Op donderdag 14 maart 2002 15:48 schreef Fried2002 het volgende:

[..]

Jep

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Op maandag 29 oktober 2001 12:14 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

Is er misschien een mogelijkheid (ik heb echter zelf nog geen flauw idee hoe) om je pc of in dit geval je server te kunnen resetten vanaf afstand???

Heeft hier iemand ideeën over? Bij voorbaat dank voor het meedenken :)
Zo`n APC Master Switch ??

Opnieuw installeren zodat ie niet meer vast loopt..

Kinderen nemen die hem kunnen rebooten of famillielid (de buurman ?>)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Op donderdag 14 maart 2002 15:48 schreef Fried2002 het volgende:

[..]

Ik heb geen sms tegoed en ik krijg berichies ... Dus denk het wel. (net als dat je gratis kan smsn via inet ??)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op maandag 29 oktober 2001 17:09 schreef Kees het volgende:
APC Masterswitch kopen :)

maar het is goedkoper die machine eens te herinstaleren of de oorzaak van de kernel panic te zoeken.
Ja, met een doosje reservezekeringen erbij >:)

anders heb je dubbele panic >:)

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

echo 60 > /proc/sys/kernel/panic

panic:

The value in this file represents the number of seconds the
kernel waits before rebooting on a panic. When you use the
software watchdog, the recommended setting is 60.

heb het zelf nooit getest dus kan niet garanderen dat het werkt ;)

Een koe is geen kangaroe

Verwijderd

Dat is gewoon de oplossing daar de rest alleen maar gevolg aanpak is en niets aan de daadwerkelijke oorzaak doet.
Op donderdag 14 maart 2002 16:06 schreef ITsMatthijs het volgende:
Mijn tip is om toch gewoon even naar je server te kijken of je niet weer stabiel kunt worden.
Pagina: 1