Cyrix GX 133MHz en nieuwe kernel compilen!

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Dat is het grote probleem.

Ik heb nu kernel 2.2.18pre21 draaien onder debian omdat Mandrake 8.1 en Redhat 7.0 niet wilde booten vanaf dat ding. Maar nu wilde ik dus er een nieuwe kernel voor compilen.

Dat had ik gedaan en bij het opstarten:

De kernel is niet gecompiled voor de cyrix gx. Ik heb het gedaan op een AMD 900 MHz omdat dat nu eenmaal veel vlugger compiled.

Ik heb kernel 2.4.4 geprobeerd met de kerneloptie 386 aan.
Wat voor optie moet ik hier nog meer aanzetten?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Je kunt niet zonder meer over van een kernel 2.2.x naar 2.4.x. Daarvoor zul je eerst een groot aantal pakketten moeten upgraden. In de kernel documentatie staat het allemaal beschreven (/usr/src/linux/Documentation/Changes).

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:11 schreef janjanjansen het volgende:
Je kunt niet zonder meer over van een kernel 2.2.x naar 2.4.x. Daarvoor zul je eerst een groot aantal pakketten moeten upgraden. In de kernel documentatie staat het allemaal beschreven (/usr/src/linux/Documentation/Changes).
nou nou...een hele hoop...dat valt ook nog wel mee.

Aangezien active2 op Debian draait, kan hij eenvoudig twee regeltjes toevoegen aan zijn /etc/apt/sources.list :
deb http://people.debian.org/~bunk/debian potato main
deb-src http://people.debian.org/~bunk/debian potato main

Dan eventjes een 'apt-get update' en een 'apt-get -u dist-upgrade' en alles werkt perfect.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Aangezien active2 op Debian draait, kan hij eenvoudig twee regeltjes toevoegen aan zijn /etc/apt/sources.list :
Ik moet zeggen dat heb je goed onthouden.

Maar die update die heb ik een keer op CD gezet en die neem ik gewoon elke keer weer mee dus dat valt wel mee.

Maar dan zit ik dus nog steeds met het feit dat die kernel het niet doet.

foutmelding:

kernel panic
kernel is gecompiled for 386 and not for Cyrix GX

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!