Toon posts:

animo check koperen waterblokkies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus bezig waterblokkies te bouwen voor de verkoop maar deze zijn tot nu toe van aluminium.

nu ben ik dus van plan om ze ook van koper te maken, aangezien koper nogal duur is en ik geen zin heb om veel zinloos geld uit te geven aan het inkopen van koper wil ik even weten hoeveel mensen er eventueel interesse hebben in een koperen blokkie.
het ontwerp zal er ongeveer hetzelfde uitzien als de aluminium blokjes.

voor foto's zie:

grimpie.freeservers.com

de aluminium blokjes zijn dus al te koop, de koperen ook snel hoop ik :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 20:48
Yah interesse. Maar vind het wel nogal duur als ik eerlijk moet zijn. Danger-Den kan je namelijk voor dezelfde prijs kopen, en dan heb je nog een koperen koeler ook. Dus... Prijs omlaag en er zal zeker interesse zijn, anders denk ik erg weinig.

Resultaten zijn ook wel handig?? Temps!!

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
das beetje onzin,

een onbewerkt blokje koper kost dus al 30 piek aan koper!!!

daarna moet er nog gefreest worden enzo en daar betalen we ook nog voor (wij laten mensen voor ons werken >:) )

die koperen blokkies komen duurder uit dan die van ALU.
een blokje kost dan kaal 75 piek en met deksel ed 100 piek.

• BenJoep
Op maandag 29 oktober 2001 12:19 schreef Genius_P het volgende:
das beetje onzin,

daarna moet er nog gefreest worden enzo en daar betalen we ook nog voor (wij laten mensen voor ons werken >:) )

die koperen blokkies komen duurder uit dan die van ALU.
een blokje kost dan kaal 75 piek en met deksel ed 100 piek.
Op de site staat dat die alu al 100 piek wordt, dus ik nam aan dat die koperen duurder zouden worden. En het is toch echt zow dat die Danger-Den +/- 100 piek kosten. Dusjah die blokjes hebben hun nut bewezen. Dus ik zou graag wat meer info willen over hoe ze koelen en dergelijke..

Dus ik snap niet wat je precies onzin vind aan mijn eerdere posting.

Verder vind ik het design er wel mooi uitzien. Koel gedaan. Enjah voor die 100 piek totaal, dus de koperen versie vind ik het wel oke, maar 100 piek voor de alu versie dus niet.

[edit] ik zie trouwens 2 versies in die foto's, welke word het nu? En hoe diep is het gefreest?? Het ziet er namelijk op die foto's niet al te diep uit.

Afbeeldingslocatie: http://grimpie.freeservers.com/images/koelblok3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://grimpie.freeservers.com/images/koelblok5.jpg

Misschien ook nog een idee is om kleinere blokkies te maken, voor bv chipset/ videokaart, mem videokaart!! Je hebt de middelen, en ik denk dat er nog best wel animo naar is.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:55

RvV

Op maandag 29 oktober 2001 12:19 schreef Genius_P het volgende:
das beetje onzin,

Ik hang dan niet graag een blok van jouw aan m'n socket. voor 30 piek heb je namelijk 2 kilo koper. :)

Ik zal mijn zelfbouw blokje ff wegen, moment....

edit:

Dat zelf geboorde blok van mij weegt 360 gram. Een maze zou dus meer wegen. Ik denk dat je eerder iets van 15 gulden aan koper kwijt bent voor een blok.

Y'24

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:51 schreef RvV het volgende:

[..]

Ik hang dan niet graag een blok van jouw aan m'n socket. voor 30 piek heb je namelijk 2 kilo koper. :)

Ik zal mijn zelfbouw blokje ff wegen, moment....

edit:

Dat zelf geboorde blok van mij weegt 360 gram. Een maze zou dus meer wegen. Ik denk dat je eerder iets van 15 gulden aan koper kwijt bent voor een blok.
Toch kost een blokje koper ( inclusief verzendkosten Fl.29,-. ) En dan komen de kosten van de CNC bank er nog eens bij ( is ook niet erg goedkoop :'( )

Het kost ff wat maar dan hebbie ook wel wat. *D

Maar als je het adres hebt waar je dat koper hebt besteld dan ga ik het daar nog ff proberen.

Test resultaten hebben we helaas nog niet maar dat zal zeer binnenkort ook gaan komen ( Als we Herman zijn Pijnbank mogen lenen.)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Dan wordt hij bij Herman waarschijnlijk ook gewoon op dezelfde testbank vergeleken met o.m. de maze I en II, en nog wat andere blokken (mmv oc-shop)...

off-topic: Genius_P, you've got meel...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:55

RvV

Vorig jaar had ik van de schroothoop een blok koper wat genoeg was voor 3 waterblokjes. Hij vroeg, "wat heb je er voor over?" Ik: "erm, 5 gulden!" Ok. :)
Bij die koper inkoop-aktie van Demoniac lag de prijs ongeveer in de 15 gulden. Zijn vader had het opgehaald. Als je het moet laten versturen komt er natuurlijk een flink bedrag bij ja.

Y'24

• BenJoep
Ehm het idee van het maken van gpu blokjes is dat wat? En misschien voor mem van je videokaart.

Verwijderd

Dat id voor de GPU blokjes hadden wij ook al alleen is het probleem dat ook wij maar studenten zijn en dus niet heel erg veel tijd hebben.
Maar zodra de CPU blokjes een beetje lopen en wij een beetje voorraad op gebouwd hebben gaan we beginnen met de GPU blokjes maar je zal nog ff geduld moeten hebben .

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

check mn sig :P als ze niet te duur zijn ben ik denk ik best wel in... (als prijs/kwaliteit te doen is tegen over de maze 2 die ik eerst wou kopen). en maat van me (zit niet zoveel op GoT) zal denk ik ook wel interesse hebben.

Mail maar ff als je zeker weet dat je ze van koper gaat maken, en weet hoe duur ze worden...

Verwijderd

100 piek voor de koperen versie is al aan de hoge kant.

Ga je toeleggen op chipset/GPU/memkoelers: daar zit meer handel in. CPU koelers zijn er al zat te koop.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 29 oktober 2001 17:20 schreef DaBit het volgende:
Ga je toeleggen op chipset/GPU/memkoelers: daar zit meer handel in. CPU koelers zijn er al zat te koop.
Dat memkoelen heeft geen nut, of je moet echt met hele agressieve koeling aan de gang gaan.. Tests van die memory coolers laten zien dat geheugen a) niet warm wordt en b) niet veel kouder worden van passieve koeling, actieve koeling lijkt me lastig..

Verwijderd

Grimpie en ik hebben nog ff zitten rekenen maar,
De ontwikkelings kosten ( 2 instrumentmakers 4 uur lang ) komen op Fl 800,- :9
En dan de Kosten voor het gebruik van een CNC bank (20min per blokkie ) Fl 25,- per Blokkie :)
En dan nog eens de koppelingen en het materiaal :?
Ja dan loopt het nog al snel op, dus wij vonden Fl.100,- voor een blokkie toch best schappelijk 8-)
Maarja we zullen de prijs nog eens in overweging nemen *D

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

is er al meer bekend over waneer ze komen, en hoe duur ?
anders bestel ik vanmiddag een maze 2.2....

Verwijderd

Ziet er allemaal wel leuk uit, maar, heb je enige resultaten?
Ik vraag mij tevens af of de koeling wel geheel optimaal is, dit omdat je een spiraal vormige koeling erin hebt gefraced, uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat dit niet optimaal koelt (zeker niet op de hoeken)
Pagina: 1