Toon posts:

Tabel linken naar andere database op intranet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een intranet hebben wij twee forums in ColdFusion gebouwd, in de database van deze forums zit een tabel met ledeninformatie. De beide forums hebben precies dezelfde gebruikers. Nu wil ik een van deze tabellen met ledeninfo gebruiken voor beide forums zodat leden niet twee keer apart hoeven te registreren. Als ik vervolgens de tabel in database 1 link naar de tabel in database 2 werkt dat geweldig totdat je het forum bekijkt waarvan de tabel is doorgelinkt naar de andere database. Je krijgt dan namelijk een nare error (zie onder) over dat de database niet geopend kan worden (is dus waarschijnlijk gelockd door de andere database die de tabel wil gebruiken) Wie kan mij helpen met dit vervelende probleempje? Alvast hartelijk dank!

------------------------------------------------------------
Dit is dus die nare error: |:(

Error Diagnostic Information
ODBC Error Code = S1000 (General error)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '\\Intranet\IntranetData\Databases\forum.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

The error occurred while processing an element with a general identifier of (CFQUERY), occupying document position (21:3) to (21:54).

Date/Time: 10/29/01 11:51:16
Browser: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)

Verwijderd

Yep, same problem over here....

Laat even iets weten als je het opgelost hebt