Toon posts:

Dell service? pffffffff

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik twijfel over de aanschaf van een Dell notebook, zie ook verderop in dit forum. Nu heb ik Dell een tweetal vragen gesteld. Zie hieronder. Let vooral even op de reply van Dell. Dat geloof je toch niet? Dan zoek je dat toch uit? Als dit de allom geroemde service van Dell is........
Wie kan mij wel antwoord geven op deze vragen?

Thanx,
Rene

Goedemorgen,

Voor mijn volgende laptop gaat mijn belangstelling uit naar een Dell
(inspiron 8100). Ik heb echter twee vragen:

- Waar kan ik een Dell machine bezichtigen in de regio Twente of de regio
Eindhoven?

- Is het mogelijk de laptop te gebruiken met een extern numpad? Daarmee
bedoel ik het externe numpad werkt, ZONDER dat op de laptop numlock
aanstaat. Op dit moment (Compaq) kan dat niet. Dan kan het alleen als ook
op de laptop numlock aanstaat. Dat is niet de bedoeling want dat betekent
dat ik de letters niet meer kan gebruiken. Ik moet nl. veel artikelcodes
invoeren en die bestaan uit letters en cijfers. Het steeds switchen tussen
numlock aan/uit is geen optie, een extern toetsenbord al helemaal niet.

Alvast bedankt voor een spoedige reactie,

Rene Kromhof

Geachte heer Kromhof,

U kunt onze producten alleen op onze site ( www.dell.nl ) of in de folder
bekijken.

Ik zou u echt met geen mogelijkheid informatie kunnen verschaffen over hoe
zo'n extern numpad werkt. Het is mogelijk dat dit hetzelfde werkt als nu bij
uw Compaq, ik weet het niet.

Met vriendelijke groet,

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Dat antwoord kan ik me best goed voorstellen.
Hoe een extern numpard zich gedraagt kan via een driver worden vastgelegd waardoor het niet mogelijk is zomaar een eenduidig antwoord te geven.

DELL kan haar producten goedkoop leveren vanwege het korte verkoopkanaal: producten direct leveren vanaf fabriek, zo weinig mogelijk tussenpersonen. Als je een DELL wilt bezichtigen voordat je deze koopt moet je waarschijnlijk naar de showroom in de buurt van A'dam....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat je ze nergens kan bekijken is inderdaad normaal, het kenmerk van Dell is dat het een postorderbedrijf is dat direct aan de klant verkoopt (dell's liggen dus ook nergens in de winkel). En die numpad? Weet je hoeveel vragen die mensen op een dag over dat soort dingen krijgen. Bovendien zitten ze daar in hun kubusje en hebben niet van elk Dell apparaat 1 klaar staan om te testen en er zijn ook allerlei veschillende soorten/merken numpads dus dat kunnen ze ook gewoon niet gaan testen.

Verwijderd

Toch zou ik een ander antwoord geven. Zoiets: "Helaas biedt Dell de mogelijkheid niet voor een extra numpad." Ook al weet je het niet zeker, dan hoort de klant altijd nog liever een negatief antwoord dan een onduidelijk. Het is immers de fabrikant en als zij het niet weten...

Verwijderd

Ik heb de Dell Inspiron 8000 gekocht, ik had ook gevraagd naar een showroom, maar die is er nog niet. Dit omdat je direct bij de fabrikant inkoopt, en ze dan geen extra kosten hebben aan een showroom.

Verder is dit de ervaring met Dell:

Met mijn notebook had ik een wireless netwerk besteld. Deze zou intern in de notebook moeten komen.
Na aflevering zat deze er niet in. Ik bellen voor een verklaring. Na een lage discussie kreeg ik een externe kaart opgestuurd. Nadat ik deze had ontvangen kreeg ik ook een niet besteld 2de basisstation.
Ik weer bellen voor de "klacht" en ik moest hem opsturen.
Hun fout hun komen hem maar halen zei ik.
Na veel gezeur heb ik voor de moeite een tweede accu, en alles werkt prima

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik vind het vrij logisch!
je moet er gewoon vanuit gaan dat het numpad niet gaat werken en mocht je toch een dell aanschaffen dan probeer je gelijk ff of het misschien toch wel kan...

btw, er zijn ZOVEEL mensen met een Dell computer (en/of notebook) dat je vast wel iemand kunt vinden waar je het kunt testen (ervanuitgaande dat je al zo'n extern numpad hebt??) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AFR
  • Niet online

AFR

Op maandag 29 oktober 2001 13:16 schreef rodekaart het volgende:
Ik heb de Dell Inspiron 8000 gekocht, ik had ook gevraagd naar een showroom, maar die is er nog niet. Dit omdat je direct bij de fabrikant inkoopt, en ze dan geen extra kosten hebben aan een showroom.
Enkele weken terug heb ik een foldertje ontvangen van DELL ter ere van de opening van de nieuwe showroom in Amsterdam. Ik zou het vreemd vinden als partikulieren hier geen gebruik van mogen maken.

Voor DELL vragen kun je ook terecht op DELL-talk forum.

Verwijderd

Topicstarter
Okee,
De meningen verschillen dus nogal. Ik snap dat zo iemand dat wellicht niet weet, maar op deze manier komt het niet echt positief over, iets andere zin was beter geweest.
Dell laptops zijn WEL te bezichtigen her en der. Ik weet dat mediamarkt in Groningen er een paar heeft staan, dus die vraag is ook niet zo gek.

Ik ken verder geen Dell gebruikers. Ik heb wel een numpad, maar dus geen Dell om te testen. Wie kan meer duidelijkheid geven?
Om maar een Dell te kopen "en dan maar te zien of het wel werkt" is natuurlijk niet aan de orde!

Korte verkoopkanalen of niet: Een laptop a 8000 piek uit een foldertje bestellen vind ik nogal wat! Maar ja, zo schijnt het te werken in notebookland...;(

Rene

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 11:56 schreef renalt130 het volgende:
- Is het mogelijk de laptop te gebruiken met een extern numpad? Daarmee
bedoel ik het externe numpad werkt, ZONDER dat op de laptop numlock
aanstaat. Op dit moment (Compaq) kan dat niet. Dan kan het alleen als ook
op de laptop numlock aanstaat. Dat is niet de bedoeling want dat betekent
dat ik de letters niet meer kan gebruiken.
Ik gebruik zelf een Compaq E500 notebook (PIII 700, NT4) met een extern numpad, en dat werkt ook gewoon met numlock uit. Dus misschien heeft het met het type numpad te maken?

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
bezichtigen....naja....de Dell site staat vol met plaatjes van de Inspiron hoor

3d nog wel.. :P

'k zal mijn steentje ff bijdragen...gezien ik een trotse bezitter ben van een Dell Inspiron 8100..

http://www.geocities.com/janssen_fam/DSCN0044.JPG
http://www.geocities.com/janssen_fam/DSCN0042.JPG
http://www.geocities.com/janssen_fam/DSCN0027.JPG
http://www.geocities.com/janssen_fam/DSCN0028.JPG

what is your major malfunction???

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Plaatjes doen het niet |:(

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
tis jammer dat ze geen Gateway systemen meer verkopen. Hun service was altijd goed :'( :)

dikzak

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Mijn ervaringen met Dell zijn erg goed!

De service afwikkeling is ook erg goed, mijn laptop is tot nu toe elke keer binnen 7 dagen opgehaalt en terug gebracht. Vond gelukkig maar 1 keer plaats.

Het klopt idd dat Dell geen showroom heeft, ze hebben hier in Nederland niet eens een voorraad, hier zit een soort van Call-center die rechtstreeks in Ierland bestelt. Vanuit Ierland wordt de betreffende PC direct naar je huis gezonden.

De servicedesk van Dell zit volgens mij ergens in het Midden van het land. Het is een extern ingehuurd bedrijf dat de service voor Dell systemen voor haar "rekening" neemt.

Dell is gewoon een erg goede keus!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Op maandag 29 oktober 2001 20:29 schreef Audi_S2 het volgende:
Plaatjes doen het niet |:(
hm...wat GOT dan met m'n url's doet mag Joost weten...maar als je de links kopieerd en in de url-balk pleurt doet hij het gewoon hoor...

geocities + GOT = NoGo :'(

what is your major malfunction???

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dit doet Geocities om te voorkomen dat mensen gebruik maken van hun servers zonder dat er een reclamebanner in beeld komt...

Wil je dit voorkomen, zoek dan andere webspace of knutsel snel even een paginaatje in elkaar :P
Pagina: 1