Kef Cresta2 en NAD C320..........nou???

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13640

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze combinatie heeft een van jullie enige ervaringen met een van deze 2 dingen????
ik wil deze namelijk aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik ken mooiere dingen voor dat geld, wil je dit nieuw aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die NAD vind ik een goed ding. Die speaker moet je een beetje liggen. Als jij hem mooi vindt klinken (en dat vind je, neem ik aan, anders wil je hem niet kopen) met je hem kopen. Simpel

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:37

Jag

Ik vind die speakers niks, maar smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb toevallig vandaag bij RAF Adam een luistertestje gedaan. Ik heb zelf de NAD C340, maar daar hadden ze de C300 en de C350 (misschien ook de C320). Van de hele rits bookshelfs bleek al snel dat de Chario Syntar 200's (450 p/s) veruit het beste klonken met mijn muziek (hip-hop.. maar geen gangsterrap enzo). Die hadden toch wel het helderste geluid en de mooiste en diepste bass.
Toen ik bij de kassa stond om die Chario's te kopen zag ik toevallig de B&W DM602 S3 (550 p/s) in de vitrine staan, en besloot die voor de volledigheid ook maar even te beluisteren.
Na een vrij langdurig A/B'tje heb ik toch voor de B&W's gekozen, omdat daar net wat meer bass in zat en omdat ie er wel gelikt uitziet met die kevlar conus :)
De kresta's stonden NIET tussen dit rijtje speakers, maar die heb ik eerder bij Richer Sounds gehoord en daar was ik niet zo heel erg tevreden over.

Het moraal van dit verhaal: Ga zelf ff luisteren bij RAF of een andere zaak met een goeie luisterruimte.
Met zo'n bedieningspaneel om aparte speakers/versterkers te beluisteren is het echt een eitje om de beste speakers eruit te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15278

Ik was zelf absoluut niet onder de indruk van die Kefs. Ik heb ze in een vrij uitgebreide luistersessie vergeleken met instappers van B&W en Mission, zij deden het allemaal beter. Ook Chario is de moeite waard.
Ik vond de bass van de Kefs ontzettend hol klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 08:18
Ik vind KEF te schel en NAD te saai, dit is echt een combo waar ik rillingen van krijg, zou het nooit willen hebben :). Chario's zijn zeer mooi, genoeg bass imho. Zoals hierboven gezegd is dat ze weinig bass hebben, hang ze eens aan een rotel ofzo, heb van NAD 1x een dikke voor/eind en een keer de c370 geluisterd, vond ze beide errug saai en miste veel in het laag.
Een rotel versterker met chario syntar 100/200's is errug mooi, zeker voor het geld. Dat vond ik wel voordat ik dynaudio goed ging beluisteren :). Heb laatst de Chario Constellation Lynx naast Dynaudio Audience 42 geluisterd, de Chario's redden het echt niet (en ze hadden een lelijke groene tweeter :o). Maar die chario syntar 100/200 zijn mooie speakers, muzikaal en niet te duur. Denk trouwens niet dat de 300 dan nog beter is, die vond ik echt helemaal nix, die heb ik toen naast de 200T (de vloerstaander dus) geluisterd en die 300 klonk gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4116

Mag ik dan weer even tegen de Chario's ingaan. Deze vindt ik de muziek erg kleuren. Dat warme geluid is onecht, veelste dik in mijn oren...

NAD vindt ik heerlijk neutraal en zeker met een budget geen verkeerde keus imho. De Monitor Audio bronze 2 is een mooie partner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ik kom voor dat geld uit op een set B&W Dm303, ik ben geen b&w fan maar deze speakers zijn gewoon zeer goed en kosten een prikkie, geen kleuring vooral, heerlijk neutraal, met goed laag en hoog.

Qua versterking ligt NAD voor de hand, maar dat vind ik 3x niks, ik had er dan liever een rotel aangehangen of iets in de trend van een marantz pm 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 08:18
Op woensdag 31 oktober 2001 09:38 schreef hervaz het volgende:
Ik kom voor dat geld uit op een set B&W Dm303, ik ben geen b&w fan maar deze speakers zijn gewoon zeer goed en kosten een prikkie, geen kleuring vooral, heerlijk neutraal, met goed laag en hoog.

Qua versterking ligt NAD voor de hand, maar dat vind ik 3x niks, ik had er dan liever een rotel aangehangen of iets in de trend van een marantz pm 8000.
Hier ga ik in mee, alhoewel de 303 wel een stukkie mid mist en ik voor de pm7000 zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

Op woensdag 31 oktober 2001 12:41 schreef Ritch het volgende:

[..]

Hier ga ik in mee, alhoewel de 303 wel een stukkie mid mist en ik voor de pm7000 zou gaan...
de pm7000 stond pas bij correct voor 799,-
ook de pm4000(supertest winnaar in what-hifi, en tevens best buy tot 200 pond oid) voor 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
koop zeker geen NAD!!! als ie kapot gaat( VEEEL!!! uitval bij NAD) dan doet de importeur vaak erg moeilijk met reparatie / omruil. Ik hoor veel nare geluiden over NAD.
Ik wou zelf Marantz kopen maar vond Pioneer.. pioneer?? ja pioneer gewoon mooier klinken en had meer opties!! plus dat hij goedkoper was. Ga eens langs bij zwolsman in amsterdam echt een top winkel als je goed vrijblijvend advies wilt.. (reclame ? :P) Rotel is ook een topper maar sommige hebben last van ruis (www.hifi.nl)

Ik zou als ik jou was voor DTS receivertje gaan aangezien je tegenwoordig voor maar 500 piek meer een echt mooie DTS receiver koopt. Ik heb zelf de Pioneer VSX839-RDS echt vet tevreden over dat ding. Mijn overige keuze`s waren een denon AVR2801 dts receiver / marantz SR5000-OSE DTS receiver. Ik wou eerst ook alleen een versterker halen maar ben uitgekomen op een receiver omdat ik met het oog op de toekomst ook misschien wel dvd`s wou gaan kijken. DVD decoder kopen bij je receiver schijnt niet zo`n succes te zijn..

Kef zijn lekkere speakers, ik zou als ik jou was eerst eens een hele boel speakers gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Wat een blaatverhaal, ik heb nu al zeker 10 rotel versterkers geluisterd en meerdere thuis gehad en geen enkele heeft last van ruis.

Verder waarom raadt je hem nou 5.1 aan, doet er eens iemand niet mee aan die hype en dan dit.

Muziek luisteren doe je namelijk stereo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Op woensdag 31 oktober 2001 13:50 schreef hervaz het volgende:
Wat een blaatverhaal, ik heb nu al zeker 10 rotel versterkers geluisterd en meerdere thuis gehad en geen enkele heeft last van ruis.

Verder waarom raadt je hem nou 5.1 aan, doet er eens iemand niet mee aan die hype en dan dit.

Muziek luisteren doe je namelijk stereo...
www.hifi.nl check forum maar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

Op woensdag 31 oktober 2001 13:25 schreef CK het volgende:
koop zeker geen NAD!!! als ie kapot gaat( VEEEL!!! uitval bij NAD)
hoe weet je dat??? heb je zelf een NAD???
mijn pa heeft al 7 jaar een NAD 302, en dit ding heeft het al die 7 jaren _PERFECT_ gedaan! er is dus niks mis met NAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
ja keb zelf een nad gehad ja de C350 die was binnen een maand kaduk.. gast in de winkel zei dat er veel uitval was van NAD. Heb ik trouwens in meerdere winkels gehoord. www.audioreview.com staan ook meerdere verhalen over NAD. Op meerdere news groepen verhalen over NAD gehoord. Kwa geluid een mooi ding vond ik wel maar teveel gezeik gehad.. na veel moeite geld terug en ander merk gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
oeps dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op woensdag 31 oktober 2001 14:04 schreef CK het volgende:

[..]

ja keb zelf een nad gehad ja de C350 die was binnen een maand kaduk..
Ik heb al 6 maanden een NAD C350 en die doet het nog steeds... NAD behoort tot de top-audio-merken en dat is te merken ook. Van de Kef Cresta kan ik niks zeggen, van NAD+B&W wel: DOEN !

edit: typos

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op woensdag 31 oktober 2001 13:59 schreef CK het volgende:

[..]

www.hifi.nl check forum maar is..
Daar kom ik elke dag, ik heb er slechts van 1 iemand gelezen die problemen met zijn rotel had, was een maandagmorgenmonster denk ik, ding was na enkele reparatie's nog niet goed, dit was niet om ruis maar om een probleem met de potmeter, dat heb ik zelf ook 1 keer met rotel gehad.

Dat NAD vaak kapot gaat is idd een veelvoorkomend verhaal ja.
Pagina: 1