Toon posts:

PC frituurde heel netwerk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie:
- een netwerk tussen 2 PC's en 8-poorts 3com hub
met ADSL(op USB poort) en Sygate. (netwerk en
internet sharing werkt perfect)
- 1 PC is onstabiel, kapot MB, geheugen en voeding probably.

Opeens gebeurd het volgende na 2 dagen:
- De poorten op e HUB beginnen te flikkeren als hell!
Maar sommige momenten is het netwerk wel stabiel, en
gaat alles wel normaal.
- De andere PC wordt ook onstabliel
- De ADSL connectie is ook naar de haaien. De snelheden
schommelen net zoals op het netwerk constant, de ene moment haal is nog steeds 100K/bps en 5min later 2K/bps

conclusie:
- er is iets mis hé :)
- Wanneer ik de PC met ADSL van het netwerk afkoppel, blijft de ADSL snelheid nog steeds schomellen.
- Toch moet er een verband zijn tussen ADSL-netwerk
- De 2de PC, die stabiel dus was, is nu naar de haaien.
- ik vermoed dat ene PC een te hoge spanning produceerde op het netwerk en de andere PC z'n MB en USB poort daardoor gefrituurd heeft...
- Ik durf nu geen enkel van beide PC's nog op een ander netwerk te hangen uit schrik om meer brokken te maken ...
--->> IS ZOIETS MOGENLIJK?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Op maandag 29 oktober 2001 11:21 schreef Flippie123 het volgende:
situatie:

gaat alles wel normaal.
schommelen net zoals op het netwerk constant, de ene moment haal is nog steeds 100K/bps en 5min later 2K/bps

conclusie:
- Wanneer ik de PC met ADSL van het netwerk afkoppel, blijft de ADSL snelheid nog steeds schomellen.
- ik vermoed dat ene PC een te hoge spanning produceerde op het netwerk en de andere PC z'n MB en USB poort daardoor gefrituurd heeft...
- Ik durf nu geen enkel van beide PC's nog op een ander netwerk te hangen uit schrik om meer brokken te maken ...
Lijkt er op dat een netwerk kaart niet meer goed functioneerd. Daarmee is schommeling van netwerksnelheid ook te verklaren. Maar daarmee kan je geen mb's of usb poort frituren, dat gebeurd eerder door onstabiele voeding of het netwerk moet niet geaard zijn. En dat asdl snelheid schommelt zal wel zo horen, anders even op andere computer aansluiten. 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

ik zou zo zeggen sluit een een sniffer aan, wat gebeurd er daadwerkelijk, het kan ook zijn dat de pc rommel het netwerk opstuurd waardoor er weinig zinnige data over het netwerk te versturen is, dit kun je dus alleen met een sniffer zien.

RGZ

MASH
Op maandag 29 oktober 2001 11:21 schreef Flippie123 het volgende:
situatie:

gaat alles wel normaal.

conclusie:

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Randaarde WCD's gebruiken?

Verwijderd

Ik zou gewoon routing proberen.
Al die 'leuke' proggies zijn speelgoed.
Probeer gewoon ip routing uit nt/2000/linux.
Heb je in iedergeval geen vertraging.

En nee....
Alleen door geknoei en virussen kun je je netwerk onderuit halen.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hoogstwaarschijnlijk een aardeprobleem ja.
Meet het spanningsverschil tussen je kast en de verwarming eens zou ik zeggen.

Who is John Galt?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Meet t zaakie eens door zou ik zeggen. Heb je niet eens een keertje per ongeluk een ISDN-kabeltje in je netwerkkaart gestoken??? Dat is namelijk ook geen suc6. Op ISDN staat 90Volt, dus vandaar (geloofde t eerst ook niet, maar na meten bleek t echt zo te zijn!!)
Probeer t anders eens met andere NICs en flikker die stukkende voeding en geheugenmodules weg...... Alles waar je aan twijfeld vervangen......

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 11:47 schreef justmental het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk een aardeprobleem ja.
Meet het spanningsverschil tussen je kast en de verwarming eens zou ik zeggen.
het electriciteitsnet en in het bijzonder de aardingen zijn allemaal al gechecked, toen zijn er inderdaad losse aardingen gevonden en enkele kortsluitingen van andere apparaten. Maar deze problemen zijn dan opgelost en toch blijft het netwerk onstabiel..

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Zou nu onstabiel kunnen zijn omdat je NIC's al beschadigd zijn...... probeer t eens met andere kaarten

iRacing Profiel

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 29 oktober 2001 11:48 schreef kroegtijger het volgende:
Meet t zaakie eens door zou ik zeggen. Heb je niet eens een keertje per ongeluk een ISDN-kabeltje in je netwerkkaart gestoken??? Dat is namelijk ook geen suc6. Op ISDN staat 90Volt, dus vandaar (geloofde t eerst ook niet, maar na meten bleek t echt zo te zijn!!)
Probeer t anders eens met andere NICs en flikker die stukkende voeding en geheugenmodules weg...... Alles waar je aan twijfeld vervangen......
ISDN gebruikt andere draden van de UTP kabel. Precies de andere 4 dacht ik dus dat lijkt me sterk. De monteur zei trouwens dat ISDN zo'n 33 volt was, maar daar ben ik nit zeker van.
Pagina: 1