Toon posts:

Hoe berg ik mijn CD's op???????

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hele series cd-rom's genummerd van 1-500 met verschillende soorten data (veel CAD tekeningen vooral)

Ik word nu helemaal gek van de ruimte die al die jewel cases opeengestapeld innemen.

Mijn vraag is: zijn er van die cd-opberg mapjes voor meer dan 10 (dus niet die je in de auto gebruikt)

Of is er misschien iemand die van die SPINDLE paaltje leeg heeft staan die ik zou kunnen krijgen (uiteraard vergoed ik de verzendkosten)????

Groeten,

PINJO

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Kijk eens op de site van caselogic...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
van caselogic hebben ze ook mappen van 100 of 200 cd's geloof ik.. werkt perfect ! :7

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys!

Heb even gekeken, maar vind het toch wel erg duur, ik wil toch eerst voor een goedkopere oplossing kijken. Die SPINDLE paatljes lijken mij ideaal? Het is alleen voor backup bedoeld, ze zullen er dus niet van slijten, en er kunnen er 100 op!!! Bespaart heel veel ruimte denk ik...

Nu nog even kijken waar ik die dingen vandaan haal... Zou mycom of iets dergelijks deze niet hebben? Of worden die spindle cd's nooit los verkocht waardoor zo'n paaltje nooit overblijft???

Groeten,

PINJO

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik oude 5 1/4 inch floppies: bovenkant openknippen, schijf eruit, past perfect een ceedee in.
en zo'n 100 in een oude box voor die floppen.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Bij IKEA hebben ze hele handig 'cd bakken'. Die zet je dan in de diepte van een plank in je kast en kan je dan zo'n 10-20 cd's in doen (btje idee van flipbox). Zijn zo breed als 1 cd en zo diep als dus 10-20 cd's.

Heb ze zelf ook werkt wel prettig en scheelt wel veel ruimte.

Verwijderd

Heb zelf van die caselogic mapjes, daar kunnen aan allebei de kanten ceedees in, beschadigd niet door zachte onderkant.

Koop je zo'n cd koffer bij de praxis voor een paar tientjes, ben je ook klaar, staat nog stoer ook!

• mbrouwer
  • Laatst online: 28-04 12:42
Ik gebruik zelf van die plastic sleeves en dan inderdaad een soort praxis achtige koffer ofzo. Voor DIVX films echt ideaal (in jouw geval CAD tekeningen dan). Ben dr HEEEEEL lang naar op zoek geweest maar hier kun je ze vinden :

http://www.digitalrevolution.nl/cgi-bin/store/commerce.cgi?product=plsleeve&cart_id=3171194.20476

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kijk eens bij V&D of Mediamarkt voor dat soort dingen, bijv. van Case Logic of Fellowes. HEbben ze hele grote (200 cd) dingen voor...

Verwijderd

Ik weet dat ze bij de groothandel van die vellen hebben waar je vier cd-roms in kunt stoppen...

Deze vellen kun je vervolgens in mappen stoppen... Misschien iets voor jou???

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb zo'n leren map
gaan 155 cd's ofzo in zeer relaxed
alleen jammer dat zo'n map iets van 50 gulden kost
op de beurs vind je veel van deze mappen

• -=unicron=-
  • Laatst online: 13-04 09:58

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de makro pas een map voor 160 stuks gekocht voor rond de 50.. merk " walvis products " :+

• miekol
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

cdrwinkel.com verkoopt toch ook sleeves?

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:10
spijker in de muur en cd's eraan ?

• markvt
  • Laatst online: 28-04 16:38

markvt

Peppi Cola

Op maandag 29 oktober 2001 11:09 schreef Pinjo het volgende:

Mijn vraag is: zijn er van die cd-opberg mapjes voor meer dan 10 (dus niet die je in de auto gebruikt)
yep heb hier mappen van Walvis ? waar er 96 in passen 35,= bij de makro geloof ik dat ze waren per stuk toen ik ze kocht.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 20:44 schreef wibblemoo het volgende:
spijker in de muur en cd's eraan ?
Op zich niet eens zo'n slecht idee!! Bouw je eigen spindel... Plankje, gaat je ering, stokje met juiste dikte erdoor, mooi afwerken en klaar! Dan maak je makkelijk een cd-toren voor 500 cd's (Wel vervelend trouwens als je de onderste nodig hebt...)

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

Jox444

Honestly....

Afbeeldingslocatie: http://www.casedirect.com/images/p438B.JPG

KOSKIN CD WALLET,
208 DISC CAPACITY

This is the serious organizer for the serious collector......makes traveling with your entire CD library a breeze or can sit squarely on a shelf!
Holds up to 208 CDs or 104 CDs with liner notes
Double-sided black ProSleeves protect delicate CD surface
Steel spine gives handle (with label) extra strength and stability
Made of durable high quality leather-like Koskin with thick foam padding for maximum protection of your CDs

En dan 2x B-)

Het is FRIET!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Op maandag 29 oktober 2001 11:27 schreef Pinjo het volgende:
Thanks guys!

Heb even gekeken, maar vind het toch wel erg duur, ik wil toch eerst voor een goedkopere oplossing kijken. Die SPINDLE paatljes lijken mij ideaal? Het is alleen voor backup bedoeld, ze zullen er dus niet van slijten, en er kunnen er 100 op!!! Bespaart heel veel ruimte denk ik...
Waar heb jij die spindle paaltjes zien staan op de caselogic site? Ik kon ze nergens vinden/zien?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik niet op die pagina gezien,

Die heb ik juist in gedachten om te gebruiken, alleen heb ik geen zin om 100 flut cd's kopen zodat mijn dure philips (heb de betrouwbaarheid echt nodig voor mijn CAD-tekeningen) erop kunnen...

Maar er zitten goede tips bij, thanks!!!

Groeten, PINJO

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:22

raas

kies je keuze

An eternity is very, very long, especially towards the end.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing als deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.casedirect.com/images/p435B.JPG

Deze is van CaseLogic maar die wordt niet in Nederland geleverd, dacht ik.

Weet iemand waar je deze of een soortgelijke oplossing kan kopen, ik wil er in iedergeval 4 per pagina en geen 2 want die kan je bijna overal kopen.

Nicoprevoo meldde dat je deze bij een groothandel (welke?) kan kopen. Het liefst wil ik dit eigenlijk gewoon bij de detailhandel kopen maar als het anders kan dan maar bij de groothandel, val mijn stagebegeleider er wel mee lastig.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• ApoC
  • Laatst online: 28-04 19:18
Ben zelf ook al een tijd op zoek naar een goeie mogelijkheid om alles op te bergen. een vriend van me heeft een speciale koffer die precies op maat is gemaakt voor cd-doosjes. Hij weet alleen niet meer waar die vandaan komt.

Zijn die koffers bij de praxis ook op deze manier ingedeeld? Lijkt me namelijk de makkelijkste oplossing, want ik vindt die mappen erg vervelend werken.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 08:11

WarPuppy

Electronic Technology

Bij Funprice verkopen ze ook zoiets, een klasgenoot van mij heeft zon map, kunnen iets van 100cd's in.

Ik weet niet hoe het heette, en ik kan het niet zo snel opzoeken, maar kijk even op de site zou ik zeggen :)

Verwijderd

Ik heb 2 van die praxis koffertjes, daar heb ik in iedere koffer 2 schieings wandjes ingezet en nu kan ik er iets van 72 CD's in kwijt per koffer. Dit is inclusief hoesjes, dus als je de hoesjes er gewoon afhaald, en een stukje papier tussen iedere cd doet ter bescherming moet je er toch wel ruim 300 per koffer kwijt kunnen.

suc6

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Heb laatst ergens iets gezien van zo'n jukebox-idee, alleen niet zo lelijk en groot. Het was gewoon een bak waar je 80 cd's rechtopstaand naast elkaar in kon zetten (||||||||| zo dus). Er zat een soort palletje in waarmee je een cd kon grijpen en dan de deksel open en je kan die cd pakken. Het nam bijzonder weinig ruimte in en je hoeft alleen maar je cd's te organizen (weten dat op cd 56 die mooie cad tekening van een mini staat ofzo). Het was geloof ik wel iets van 70 piek ofzo. Maar ik ga er zeker naar op zoek bij de HCC.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:48 schreef jeroenblom het volgende:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing als deze.

[afbeelding]

Deze is van CaseLogic maar die wordt niet in Nederland geleverd, dacht ik.

Weet iemand waar je deze of een soortgelijke oplossing kan kopen, ik wil er in iedergeval 4 per pagina en geen 2 want die kan je bijna overal kopen.

Nicoprevoo meldde dat je deze bij een groothandel (welke?) kan kopen. Het liefst wil ik dit eigenlijk gewoon bij de detailhandel kopen maar als het anders kan dan maar bij de groothandel, val mijn stagebegeleider er wel mee lastig.
Ik ben d'r al lang niet meer geweest maar ik zou *ZWEREN* dat ik exact zo'n opberg mapsysteem gezien heb bij OfficeCenter in Nieuwegein.

Maar goed, da's meer dan een jaar geleden.. :)

Ik gebruik zelf die 200 CD CaseLogic mappen.. heb er nu iets van 4 van.. Goedkoop zijn ze niet (90 piek per stuk) maar het ruimt wel enorm op hoor. Ik had eerste gewoon het WTC kunnen opbouwen met Jewel cases.. die dingen nemen echt bijzonder veel ruimte in beslag. Ik koop dan tegenwoordig ook gewoon CD's op spindel en die gaan gewoon de map in.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik gebruik een gereedschap koffer.
je weet wel zon zilver ding waar normaal gereedschap in zit.
er passes 2 cds naast elkaar ongeveel 80 in totaal geloof ik.
ik heb 3 van die dingen vol staat.. staat wel netjes

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

ik heb m'n cd's allemaal naast elkaar op een rek (hangt aan m'n dakbalk) plaats genoeg, is 3meter dus ech ruimte zat

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Pagina: 1