Et is vrij vaag, maar ik zal het probleem proberen uit te leggen.
Ik heb een tabel, en daar staan gegevens al ingevoerd.
Nu ben ik een pagina aan het maken waar je die gegevens weer kunt veranderen. Het lukt me uitstekend om de waardes van de database in een INPUT te krijgen. Maar met een SELECT/Option loopt dit helemaal verkeerd.
Ik zal de code even hierneer zetten om te laten zien wat ik nu heb.
Ook heb ik geprobeerd de elseif te veranderen in if zoals hieronder:
Je ziet dat er te kiezen is uit "Netherlands" en "Other Country"
Maar via de SprintF moet ik nu wel 6x $country1 ophalen. Niet dat dat zo'n probleem is, maar dadelijk krijg ik een keuze vakje van wel 7 mogelijkheden, en dan krijg ik zoveel code. Bovendien werkt bovenstaande niet eens, want hij laat nu 2x m'n selectievakje zien.
Je snapt dat bij de ene gebruiker "Netherlands" staat en bij de andere "Other Country". Hij moet automatisch op 1 van die waarde staan.
Nu ik zojuist nog wat geprobeert heb:
<select name="country" value="%s"><option value="Netherlands">Netherlands</option><option value="Other">Other country</option></select>
Laat hij maar 1x m'n selectievakje zien
, maar hij gaat niet automatisch op de goede waarde staan.
Alle %s in dit bericht = Netherlands OF Other country.
De vraag is, hoe gaat hij automatisch op de goede waarde staan?
Ik heb een tabel, en daar staan gegevens al ingevoerd.
Nu ben ik een pagina aan het maken waar je die gegevens weer kunt veranderen. Het lukt me uitstekend om de waardes van de database in een INPUT te krijgen. Maar met een SELECT/Option loopt dit helemaal verkeerd.
Ik zal de code even hierneer zetten om te laten zien wat ik nu heb.
code:
1
| <? if (%s == "Netherlands") { ?><select name="country"><option value="%s">%s</option><option value="Other">Other country</option></select><? } ?><? elseif (%s == "Other Country") { ?><select name="country"><option value="%s">%s</option><option value="Netherlands">Netherlands</option></select><? } ?> |
Ook heb ik geprobeerd de elseif te veranderen in if zoals hieronder:
code:
1
| <? if (%s == "Netherlands") { ?><select name="country"><option value="%s">%s</option><option value="Other">Other country</option></select><? } ?><? if (%s == "Other Country") { ?><select name="country"><option value="%s">%s</option><option value="Netherlands">Netherlands</option></select><? } ?> |
Je ziet dat er te kiezen is uit "Netherlands" en "Other Country"
Maar via de SprintF moet ik nu wel 6x $country1 ophalen. Niet dat dat zo'n probleem is, maar dadelijk krijg ik een keuze vakje van wel 7 mogelijkheden, en dan krijg ik zoveel code. Bovendien werkt bovenstaande niet eens, want hij laat nu 2x m'n selectievakje zien.
Je snapt dat bij de ene gebruiker "Netherlands" staat en bij de andere "Other Country". Hij moet automatisch op 1 van die waarde staan.
Nu ik zojuist nog wat geprobeert heb:
<select name="country" value="%s"><option value="Netherlands">Netherlands</option><option value="Other">Other country</option></select>
Laat hij maar 1x m'n selectievakje zien
Alle %s in dit bericht = Netherlands OF Other country.
De vraag is, hoe gaat hij automatisch op de goede waarde staan?