Toon posts:

[SQL/Delphi] 2 databases synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in delphi een programma gemaakt die werkt met een paradox database. Nu heb ik in php een page gemaakt die gebruikt maakt van een MySql database (zelfde velden).
Nu wil ik met een simpele sql statement in delphi de databases synchroniseren. Het verbinden met de databases gaat allemaal goed, ik wil dus alleen de sql statement weten.

Verwijderd

hmmz, ja zoiets moet ik ook hebben, zat ik ook naar te zoeken.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Kun je geen sql dump doen van de mySQl database. Deze sql queries laat je dan updaten naar je paradox database.

Dus je extract je gegevens uit de sql database en import ze in je paradox. Volgens mij kan het namelijk niet met 1 sql statement.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk dat het een beetje traag word als je elke keer die hele database over gaat zetten..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Volgens mij moet je dan een progje maken dat per tabel de hele mik langs elkaar legt.
Dus uit databaseA tabel1 ophalen, en tegelijk diezelfde tabel uit databaseB.
- De keys die niet in A zitten, maar wel in B moeten aan A worden toegevoegd.
- De keys die niet in B zitten, maar wel in A moeten aan B worden toegevoegd.
- De keys die wel in A en in B zitten, maar verschillend zijn, zijn lastig. Maar je kan bijvoorbeeld gewoon zeggen dat database A dan leidend is.

En zo ga je dan door totdat je alle tabellen gehad hebt.

Siditamentis astuentis pactum.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Idd dat is ook een oplossing, alleen omdat hij het erover had dat het met sql moet! Ik weet niet of je dit met SQL op kan lossen :o

Maar zoiets zou ik denk ik ook hebben gedaan.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... moet niet in sql.. moet in delphi ik dacht dat het snelst zou zijn doormiddel van een sql statement...
In de ene database wordt niet geweizigd, alleenmaar voor kijken, dus je hoeft ze niet met elkaar te vergelijken maar alleen A met B en dus niet B met A

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

1 sql statement ?

om alle data eruit te krijgen zal je wel een hele grote join moeten maken.
dan krijg je 1 gigantische tabel. in oracle zou je ze met dual uit elkaar kunnen houden na de join.

zou iets al
select * from table1 union select 1 from dual
union all
select * from table2 union select 2 from dual
union all
select * from table3 union select 3 from dual
etc

maar goed hoe dat onder andere databaseses gaat ?????
en of dit uberhoupt klopt.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1