Toon posts:

HD die PC beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een zeer instabliele PC, waarvan het MB, het geheugen en mogenlijk ook de voeding en de processor van beschadigd zijn. Nu is het zo dat ik eigenlijk geen problemen heb met de HD die erin zit, buiten dat windows dikwijls crashed, maar dat is niet te wijten aan de HD waarschijnlijk. Het is zo dat ik deze HD in een andere PC had gestoken om wat games en DIVX'en te kopieren. En wat blijkt: dat die PC sinds dat die HD er in heeft gestoken, z'n MB en geheugen ook beschadigd zijn. Er is echt niets anders met die PC gebeurd ... Voor mij is dit hocus spocus, en is dit normaal onmogenlijk. Bestaat er een logische verklaring dat een HD een PC kan beschadigen?

Verwijderd

Is ie een keer uit het raam gegooid ofzo :)

Verwijderd

Alleen als er tijdens het erin zetten iets fout gegaan is. Maar hoe weet je dan of je mobo, geheugen en eventueel je voeding stuk zijn.
En wat zijn je specs?!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

klintk als WIn.CIh

het chernobyl virus heb ik ook een keer gehad!
nog steeds last van zelfs

reset de cmos van die computers
sluit dan de hd aan
boot van een antivirus resque floppy ( liefs eentje die veel bootsector virusen kent)
en laat die dan je hele systeem scannen
dan nog een keer cmos resetten
en dan CIh recovery diskette draaien
dat zou meoten helpen
desnoods bios flashen

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 18:38

Mystic_X

What does this button do

Dost thou seeketh the power.
Grafh zou moeten weten wat het betekent

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op maandag 29 oktober 2001 17:09 schreef Mystic_X het volgende:
Dost thou seeketh the power.
Grafh zou moeten weten wat het betekent
Are you Worthy?

>:)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Inderdaad dat virus is een legitieme optie. Maar is dat niet gewoon met een virus scanner te zien en draai je die momenteel ook op die schijf?

Wat zijn precies de specs van de systemen waar je die schijf ingehangen hebt?
Komt niet veel voor dus je denkt er ook niet zo snel naar om het in de virus hoek te zoeken als je PC het begeeft.
Verder kan ik me weinig hardwarematigs bedenken waardoor een schijf je geheugen en processor naar de vernieling zou kunnen helpen. Maybe een sterke stroomschommelin die continue gevoerd wordt maar dat zou je dan snel genoeg merken.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Tetsuo55

Tetsuo55

het win95.CIh virus hoort in elke virusdefinitie van elke virus scanner te zitten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 17:36 schreef VageGast het volgende:
Inderdaad dat virus is een legitieme optie. Maar is dat niet gewoon met een virus scanner te zien en draai je die momenteel ook op die schijf?

Wat zijn precies de specs van de systemen waar je die schijf ingehangen hebt?
Komt niet veel voor dus je denkt er ook niet zo snel naar om het in de virus hoek te zoeken als je PC het begeeft.
Verder kan ik me weinig hardwarematigs bedenken waardoor een schijf je geheugen en processor naar de vernieling zou kunnen helpen. Maybe een sterke stroomschommelin die continue gevoerd wordt maar dat zou je dan snel genoeg merken.
nuja, dat dacht ik ook ... Ik scan die PC regelmatig met
noton, dus dan zou ik dat toch al hebben moeten gevonden veel vroeger. Een sterke stroomschommeling zou waarschijnlijk ook een invloed hebben op het functioneren van de HD zelf, maar zoals ik al zei werkt ie eigenlijk behoorlijk goed.

• Tetsuo55

Tetsuo55

staat bij norton bootsector scan ingeschakelt?
en is norton zelf niet besmet met het virus?
Pagina: 1