Toon posts:

laptop verzekeringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een verzekering waar ik mijn laptop kan verzekeren, het liefst all risk.
ik heb gezoch (zowel hier als via google), maar heb weinig nuttige info gevonden.

weet iemand een verzekeraar die laptops verzekerd (en niet alleen thuis)? graag daarvan een website of iets dergelijks.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

HCC biedt een computerverzekering aan die ook tijdens transport geldt.

Ik heb ze enkele weken terug een email gestuurd om te vragen of deze verzekering ook een laptop vergoed die tijdens een reis of op de werkvloer wordt gestolen, maar men kon mij hier toen geen antwoord op geven en men verwees me door naar de maatschappij waar ze de verzekeringen mee regelen.

Let op: de meeste verzekeringen verzekeren een laptop niet volledig tijdens een reis of op de werkvloer. Als een laptop wordt gestolen is dit een soort uitzonderingssituatie. De laptop wordt alleen vergoed als je deze onder bedreiging af moet geven. Vraag dit zoort dingen dus na voordat je de verzekering af sluit!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal er op letten
dank je

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Er zitten heel wat haken en ogen aan een laptopverzekering dus voor je ook maar iets afsluit eerst even nalezen waar je nu precies voor gedekt bent, de verzekeringen zijn ook erg duur vind ik.

Als een junk een ruit van je auto inslaat en de laptop van de achterbank jat ben je bijvoorbeeld niet verzekerd. De verzekering wil dat je m in de kofferbak legt en die afsluit. Zulke vage dingen allemaal. Beweer jij beroofd te zijn dan zal je met getuigen op de proppen moeten komen.
Ik heb wel eens gehoord van iemand op school dat je een korting op de premie kan bedingen als je bijvoorbeeld een slot op je laptop tas hebt en zo'n kabel waarmee je m vastlegt aan een verwarming als je in openbare ruimtes werkt (zoals klaslokalen).

Van mij is op klaarlichte dag op school eens een laptop gestolen en heb niets vergoed gekregen. Het ding was voor niet weinig verzekerd maar ik zag geen cent terug. Naast een verzekering is enige paranoia dus ook geen overbodige luxe...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5