Toon posts:

Ik zou wel wat advies kunnen gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een videokaart kopen, en na het lezen van allerlei dingen op deze pagina heb ik toch wat dingen die ik nergens kon vinden.

Allereerst vroeg ik me af welke soorten geheugen er op videokaarten zit, ik lees wel eens reacties van het is toch wel ddr? Of zoiets. maar wat is het beste geheugen?

Als ik nu Quake speel in een matige qualiteit gaat het wel lekker, als ik die hoger zet stotterd het spel en ziet het er niet soepel meer uit. KOmt dit door mijn systeem? Of wordt het beter als ik er een andere videokaart inzet?

Ik heb de Asus V7700 Pro Deluxe 64MB op het oog. Die kost 539 gulden. Die kaart spreekt me aan vanwege de 3D bril (Die je er bij krijgt?), de TV uit EN! in!.

Ik heb nl. een Toshiba pc en mijn PCI sloten zijn vol, dus kan ik geen apparte TV kaart er meer in kwijt. Daarom wil ik graag TV-in op dat ding.

Mijn systeem:

Pentium III 1gig, 1gig werkgeheugen, Win2000 (Win98SE wil ik er bij op zetten), LG Flatron 775FT monitor.

Ik hoop dat iemand mij een reactie kan geven waar ik wat mee kan! Ook of die kaart een verstandige keuze is, of dat er misschien een betere kaart die OOK! tv-in heeft verkrijgbaar is voor die prijs.

Verwijderd

je pc zelf is inderdaad snel genoeg om quake op hoge resoluties te spelen. ik weet niet wat voor videokaart je er nu in heb zitten maar met die kaart die je op het oog hebt zal quake zeker heerlijk spelen... goede keus dus..

[Admin break]
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verder is dat plaatje helemaal ontoepasselijk. Je kan een OW in je mailkist verwachten.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Voor die bril die je erbij krijg hoef je het niet te doen. Is niet echt super. Is wel leuk dat je 'm er bij krijgt maar na een halfuurtje heb je wel hoofdpijn (ik tenminste).

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 29 oktober 2001 10:37 schreef Plutto het volgende:
Allereerst vroeg ik me af welke soorten geheugen er op videokaarten zit, ik lees wel eens reacties van het is toch wel ddr? Of zoiets. maar wat is het beste geheugen?
SDRam en DDR RAM, DDR is sneller/beter
Als ik nu Quake speel in een matige qualiteit gaat het wel lekker, als ik die hoger zet stotterd het spel en ziet het er niet soepel meer uit. KOmt dit door mijn systeem? Of wordt het beter als ik er een andere videokaart inzet?
Zo te zien aan je systeem is het de videokaart die dit veroorzaakt, een snellere videokaart lost dit probleem dus wel op, al is Win2K niet het ideale OS om te gamen, je hebt hier waarschijnlijk minder performance, die Win98 erbij zetten (of XP moet ik uit ervaring zeggen) kan al wat schelen.
Ik heb de Asus V7700 Pro Deluxe 64MB op het oog. Die kost 539 gulden. Die kaart spreekt me aan vanwege de 3D bril (Die je er bij krijgt?), de TV uit EN! in!.
Die kaart bevat de Geforce 2 GTS chipset, is lekker snel maar ik zou nog een maandje ofzo wachten en dan een leuke Ti kaart kopen, er zijn er dan vast wel een flink aantal met vivo (video in video out), als je dat interessant vindt. Die bril, ik heb er zelf ook es mee gespeeld, vind het eerlijk gezegd maar irritant na een tijdje..

Kortom, kijk even rond voor wat kaartjes met de Ti200/Ti500 chipset, met een prijs die bij je budget past. Kijk ook es naar de Radeon 7500/8500, weet niet precies hoe die prijzen liggen uit m'n hoofd maar op de Pricewatch kom je een heel eind. Als die drivers over een maandje ofzo beter worden (worden ze vast wel) dan heb je ook daar hele mooie kaartjes aan.

• A-Tray
  • Laatst online: 25-05 08:49
Voor de bril zou ik het niet doen, is wel geinig (mijn benchmark ziet er zooooo stoer uit in 3D) maar in games gebruik ik het nooit omdat je A. uren aan het instellen bent voor je alles op de goede diepte hebt ingesteld, en B. dat je idd na een half uur knallende koppijn krijgt, ongeveer Ibrufen 600 hoofdpijn....

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Wordt zeuren hoor Win98se erop te zetten met een gig geheugen !!!

Ja ja ja Nee !!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op maandag 29 oktober 2001 14:43 schreef pdxnet96 het volgende:
Precies...En de meeste games lopen perfect onder Win2k. Vooral als je veel Quake 3 speelt of zo maakt het helemaal niks uit. Ik haal onder Win2k ongeveer net zo veel frames als onder Win ME.

• TripleM
Op maandag 29 oktober 2001 14:43 schreef pdxnet96 het volgende:
Ow ja sjit, da's waar, die vindt meer dan 256 al lastig.. Dan toch XP, die is beter qua performance en kan goed met geheugen overweg..

• TripleM
Op maandag 29 oktober 2001 14:49 schreef VinnieM het volgende:
Precies...En de meeste games lopen perfect onder Win2k. Vooral als je veel Quake 3 speelt of zo maakt het helemaal niks uit. Ik haal onder Win2k ongeveer net zo veel frames als onder Win ME.
ME.. :D

Sorry kon het niet laten.. Maar de meeste mensen zijn het er toch wel over eens dat dat het slechtste OS van MS ooit is.. Ik zeg niet dat dat voor iedereen zo is, er zijn mensen die prima draaien op ME, maar ik heb het er niet op.. Vergelijk Win98 en Win2k maar eens in game performance, denk dat je toch op een leuk verschil uitkomt. Dat verschil is een stuk kleiner in XP, als het er zelfs nog is..

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik heb een gf2mx en daar loopt quake3 al zeer goed mee, met alle extra opties gewoon op het hoogste. Ook onder 2k/XP.
Heb nog niet je vga kaart in je specs gezien, maar heb je al andere drivers e.d geprobeerd?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op maandag 29 oktober 2001 14:57 schreef TripleM het volgende:

[..]

ME.. :D

Sorry kon het niet laten.. Maar de meeste mensen zijn het er toch wel over eens dat dat het slechtste OS van MS ooit is.. Ik zeg niet dat dat voor iedereen zo is, er zijn mensen die prima draaien op ME, maar ik heb het er niet op.. Vergelijk Win98 en Win2k maar eens in game performance, denk dat je toch op een leuk verschil uitkomt. Dat verschil is een stuk kleiner in XP, als het er zelfs nog is..
Hehe, ok, ik dacht al dat ik daar reacties op zou krijgen >:). Maar goed, ik heb geen problemen gehad met Win ME, het draaide net zo goed als Win 98. In principe is ME ook niet veel anders, behalve de Win2k-look dan en wat extra rommel.
M'n Win2k 3DMark2001 scores zijn trouwens ook niet slecht (2800 punten met een GF2MX-400), dus gamen onder Win2k is lang zo slecht nog niet.
Pagina: 1