Toon posts:

[php] bannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb wat vraagjes over bannen van mensen van een site.

Dat kan je redelijk ver indammen met een registratie en login systeem.

Daarbij pak je gelijk ff iemands REMOTE_ADDR Maar zoals ik en vele andere hebben mensen wisselende ip's. Dus das dan niet de oplossing....

Ik kwam dit ergens tegen HTTP_X_FORWARDED_FOR kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoud, of is dat gewoon een andere manier om een ip te grabben?

Maar zoals gezegd er moet een betere manier zijn om mensen te bannen? Kan dat niet d.m.v. DNS ofzo? Nou ben ik daar verder niet zo in thuis, dus ik hoop eigenlijk dat iemand mij daar wat meer over kan uitleggen. En ook over verdere tips en suggesties over bannen...
|:( :r

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Die forward for bevat het ip adres als de client een proxy gebruikt.
Je kunt deze gebruiken als client ip en als deze leeg is dan remote_addr.

Who is John Galt?

Verwijderd

die standaard variabeles staan toch allemaal netjes uitgelegd in de manual op php.net !?

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
if (getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR))
{
$client_hostname=gethostbyaddr(getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR));
}
else
{
$client_hostname=gethostbyaddr(getenv(REMOTE_ADDR));
}
$ip = $client_hostname;
?>

Ja oke dat HTTP_X_FORWARDED en REMOTE_ADDR, daar ben ik inmiddels uit... :P *D
Kheb een if else gemaakt voor beide, zoals je kunt zien....

Maare hoe zite het verder met bannen?

Verwijderd

je moet gewoon username bannen. Het ip kan je niet bannen, want das een beetje lullig voor mensen met dynamic ip. Je moet gewoon alle info uit zijn usersname bannen. Dus als ie een nieuwe wil maken kan het niet met hetzelfde e-mail adres etc.
Verder kan je nog een cookie maken op zijn pc waarin staat dat ie gebanned is. Als ie het doorheeft is het jammer, maar het maakt het iig moeilijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ja das nog wel een optie ja zo'n koekje...
Maar ja das inderdaad wel voor mensen die niet weten wat een koekje is of die het niet door hebben... ;)
Pagina: 1