FireWire Netwerk wil maar niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey iedereen,

Zou graag een firewire netwerkje aanleggen, maar lukt niet zo goed. In win2k werkt het niet (hij vindt geen netwerkkaartje) maar als ik firenet gebruik lukt het wel. Op de andere pc staat echter winxp, daar vindt ie het netwerk wél, maar firenet wil daar weer niet lukken.

Iemand een suggestie ?

Verwijderd

ff. wat meer info s.v.p. wat probeer je te doen en waarom via fire wire en met welke apparatuur.

RGZ

MASH

• Blizard
  • Niet online
Ik probeer een gewoon linkje te maken tss 2 computers (eentje met winXP en eentje met win2k).
Wanneer alletwee de systeempjes winXP draaien werkt alles vlot.
drivers : winxp installed de drivers zelf, zonder tussenkomst van de gebruiker.

Verwijderd

Welke versie van FireNet heb je?
En welke FireW-kaarten, simmige werken nl niet met FireNet

• Blizard
  • Niet online
Versie 2.2 van FireNet .. en deze werkt wel op het win2k systeem maar niet op het xp systeem ..

Versie van firewirekaart weet ik niet (zijn niet van mij)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

iemand in die paar maandjes hier nog mee gestoeid?
ik heb namelijk zaterdag precies hetzelfde geprobeerd en ondervonden :)

probleem is dat win2k wel de kaart herkent en installeert, maar niet als nic, en hij zeurt de hele tijd om een "Microsoft 1394 PC" driver die ik echt nergens kan vinden :(

de search staat vol met loze topics over firewire wat dat betreft, maar ik ben eens benieuwd of iemand al iets beters weet.

n.b. Firenet (:r) heb ik geprobeerd en dat vind ik geen goede oplossing...

Verwijderd

De Unoibrain firenet instructies zeggen dat je bij XP de XP-driver moet uitschakelen, en ipv daarvan de firenet software moet gebruiken.

WinXP en WinME hebben wel ingebouwde firewire support, maar win2000 en 98SE dienen dus gebruik te maken van firenet.

Helaas zijn de firenet en de MS methode verschillend.
Pagina: 1