mod verwijshulp pull-downmenu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik zou niet zo gauw weten hoe dit in het onderwerp kort en krachtig te omschrijven, sorry dat het dus wat vaag klinkt. (maar aangezien het modsquad het toch wel leest is het niet zo heel belangrijk :))

Ik vind het doorgaans prettig om op reacties gewezen te worden waar noig geschafd moet worden. Vervelend vind ik het juist weer om voor het modden van die reactie, de hele (soms gruwelijk lange) draad door te moeten worstelen om juist die ene reactie er uit te vissen.

Mijn vraag richting crew (Femme waarschijnlijk weer) is of het moderatie pull-down menutje ook in een verwijs url verwerkt kan worden.
Dat zal bij de PM ook heel makkelijk zijn.

voorbeeldje

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het klinkt helemaal niet vaag, want ik denk dat iedere modetator deze feature wel eens gewenst heeft, zeker in de lange topics met heel veel kleine (nutteloze) reacties.
En bij het voorbeeld dat je erbij geeft is het natuurlijk hartstikke duidelijk, maar zo werkt het niet altijd:
om goed te modereren moet je het verband van reacties zien, een reactie die op zich nog zo overbodig lijkt kan behoorlijk behulpzaam, interessant of informatief zijn als blijkt dat op een andere reactie wordt gereageerd (bedankt, Mec). Bovendien kan een reactie ook terugslaan op de nieuwspost zelf en ik weet dat wij TMF'ers die posts wel eens kunnen dromen, maar dat geldt ook niet voor iedereen en ik vind dat je die post op zijn minst gezien moet hebben om te kunnen modden.

Om terug te komen op jouw voorbeeld: de nieuwspost gaat over een voor de meesten ingewikkelde pulsbreedtemodulatieschakeling, die zelf in elkaar gezet moet worden. Het is aannemelijk dat velen nog nooit met elektronica op dat niveau zijn bezig geweest en ineens moet men aan de slag met alleen een tekening uit Microsim Pspice. Logisch dat men vraagt:
Ik weet nog steeds niet waar ik de juiste onderdelen kan bestellen.
En zowaar met deze reactie wordt diegene een aantal links aangeboden, waaronder die van online elektronica-onderdelenverkoper conrad. Nu zal ik ook weer niet beweren dat de beste user hier dé redder in nood is, maar een +1, misschien +2, behulpzaam verdient hij toch zeker.

Stel nu dat hij gereageerd had met de precies dezelfde reactie, maar op een nieuwsbericht als 'Asus introduceert nieuw P4 moederbord tegen spotprijs en produceert meteen honderdduizenden exemplaren'; iemand post een reactie:
Dat vind ik nu vreemd om te lezen. Asus is wel behoorlijk zeker van zijn zaak: ten eerste produceren ze meteen honderdduizenden exemplaren en ze doen dat nog tegen spotprijs ook. Ze weten niet eens of het bord wel zal aanslaan bij de klanten.
Wat ik me in zo'n geval dus afvraag is hoe ze een dergelijke hoeveelheid moederborden in zo'n korte tijd kunnen produceren. Waar halen ze eigenlijk die capaciteit vandaan, de grondstoffen en de IC's?
Begrijp je? Daar zou diezelfde reactie ook op kunnen volgen, alleen is ie dan misschien grappig bedoeld, maar wel hartstikke overbodig.

Samenvattend: je modereert reacties niet alleen naar inhoud, maar ook naar de context. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met /me eens :)
[...]als blijkt dat op een andere reactie wordt gemodereerd.
:? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Thor, ik begrijp je standpunt, maar:
Ik ga van de integriteit van de TMF modders uit dat indien een post aangemeld word om bij te schaven, dat dit ook werkelijk klopt :),
en
indien de 'gestuurde' modder de post niet voldoende in de juiste contekst kan zetten dat hij de draad wel naloopt om een objectieve kijk te krijgen, anders ben je het imho niet waard om jezelf bij de Molice te durven noemen.

Vooruitlopend op de PM denk ik dat deze ook vaak op aanwijzingen van /16 zal gaan werken, en daar zal toch een stukje vertrouwen in moeten zitten. Uiteindelijk weten we hiet op /16 wel wie er zeurt (o ja? wie dan? ;)) en ook wie er wel serieus bezig is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 13:21 schreef botoo het volgende:
Thor, ik begrijp je standpunt, maar:
Ik ga van de integriteit van de TMF modders uit dat indien een post aangemeld word om bij te schaven, dat dit ook werkelijk klopt :),
en
indien de 'gestuurde' modder de post niet voldoende in de juiste contekst kan zetten dat hij de draad wel naloopt om een objectieve kijk te krijgen, anders ben je het imho niet waard om jezelf bij de Molice te durven noemen.

Vooruitlopend op de PM denk ik dat deze ook vaak op aanwijzingen van /16 zal gaan werken, en daar zal toch een stukje vertrouwen in moeten zitten. Uiteindelijk weten we hiet op /16 wel wie er zeurt (o ja? wie dan? ;)) en ook wie er wel serieus bezig is.
Hierbij ga je dus impliciet van de integriteit van de TMF-moderator uit, maar je moet niet vergeten dat a. niet alle topics in TMF door alleen de TMF'ers worden gepost (wij zijn naar mijn mening eerder een soort balie en de klant is koning) en b. niet iedereen die modereert is lid van de vaste clan. TMF is niet voor niets een openbaar forum: het is mogelijk en zelfs aannemelijk dat er hordes mensen zijn die het TMF vaak checken of ze wat moeten/kunnen modden, maar daar nooit zullen reageren. De meesten zullen allemaal het beste voor hebben met T.net en modden naar eer en geweten, maar je kent die mensen niet en er zitten ook zeker mensen bij die denken: 'die lui op TMF zullen wel gelijk hebben' en die gewoon op het moderatieknopje rammen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
...het is mogelijk en zelfs aannemelijk dat er hordes mensen zijn die het TMF vaak checken of ze wat moeten/kunnen modden, maar daar nooit zullen reageren. De meesten zullen allemaal het beste voor hebben met T.net en modden naar eer en geweten, maar je kent die mensen niet en er zitten ook zeker mensen bij die denken: 'die lui op TMF zullen wel gelijk hebben' en die gewoon op het moderatieknopje rammen.
:{ :'(

But :( ik was de 'ontzichtbare' bezoeker van /16 idd vergeten, die 'kraanige menschen' maken het dus wel wat lastiger.
En nu, na je geslaagde oppositiebeleid, verwacht ik nu wel een beter voorstel van jouw kant. :) O-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

[Omslachtigheid troef modus]

Bij het gebruiken van de search op T.net wordt je query gehighlight in de later gevonden nieuwsitems. Is het niet mogelijk om de link:
Die in het single post scherm staat, je te laten terugsturen naar het nieuws item, maar met de bewuste post in het rood (of de heading ervan oid) zodat je hem kunt lokaliseren en de omringende posten kunt meenemen en zo kunt wegen. Zo zie je overigens wel mogelijke "dubbelposten" over het hoofd.

Een andere mogelijkheid is om het gebruik van subthreads wat te vergemakkelijken, bij een child reactie.
Een willekeurig voorbeeld van een subdraad uit France Télécom wil Nederlandse Casema verkopen is deze subdraad van de tweede parent uit die draad. In subdraadjes kun je nl. wel modereren.

Die draad verdient overigens ook nog wel wat aandacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Goed plan, had ik (natuurlijk ;)) ook al aan gedacht, ik vraag me af of dit een beetje te implementeren is (ben bang van niet :'()

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1