Sinds twee weken heb ik een probleem met het opstarten van mijn computer (specs zie onder). De monitor wil niet meteen "aanspringen" als ik de computer aanzet. Pas na 2 tot soms wel 10 keer opnieuw aan en uitzetten (booten) springt de monitor aan. Aan de monitor zelf ligt het niet, ik heb er ook twee andere aangehangen met hetzelfde probleem. Kan dit wellicht komen door het overklokken van mijn videokaart? Ook heb ik er sinds een paar weken een DVD speler inhangen. Ik heb van alles geprobeerd: AGP slot schoonmaken, bios op default opstarten, verschillende stroomkabels gebruikt (dus via de computer en "los"). Wat is er aan de hand? Anyone?
doet hij het ook als hij niet geklokt is? Anders moet je gewoon alles effe op standaard instellingen zetten en het opnieuw testen.
Ik heb het namelijk ook als ik tever klok
Ik heb het namelijk ook als ik tever klok
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
Wanneer je monitor aan staat en dan 'slaapt' totdat er een video signaal komt, reageert um dus op een signaal op de vga adapter. Bij jou komt dat signaal dus niet, en zoals je zlef al zegt heb je de videokaart oc'ed. Ik zou dus beginnen met die weer normaal te draaien, en indien het weer werkt stapje-voor-stapje op te voeren.
(PS: Je kan je videokaart ook al gewoon omzeep geholpen hebben)
(PS: Je kan je videokaart ook al gewoon omzeep geholpen hebben)
Misschien is dat inderdaad een idee. Alleen hoe blijft die setting staan? Als je boot is tie toch niet meteen overgeklokt. NVmax draait toch pas vanaf startup Windows? En het signaal moet inderdaad van de videokaart komen. Maar hoe kan het dan dat ie het de ene keer wel en de andere keer niet doet??? Beats me...
Verwijderd
Hetzelfde probleem heb ik hier ook, maar dan met een Asus V3800. Heb alles al geprobeerd qua schoonmaken enz enz (Niet dat ik daarin geloof, maar uiteindelijk wordt de irritatie zo groot dat je het toch gaat proberen
). Aan het scherm kan het ook niet liggen, heb het al getest met 2 CRT's en een TFT.
Maar wat het wel is........ beats me
PS, windhoos kan het niet zijn aangezien bij het opstarten je BIOS het beeld regeld en niet winhoos
Maar wat het wel is........ beats me
PS, windhoos kan het niet zijn aangezien bij het opstarten je BIOS het beeld regeld en niet winhoos
Dus omdat ik mijn proc heb overgeklokt (al sinds een jaar), doet mijn beeldscherm het ineens niet meer
Vaag. Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Maar ik zal het eens proberen. Heb jij hier ervaring mee gehad??
Je hebt een GF2GTS. Ik neem aan dat je hem overklokt met powerstrip of met de sliders in de drivers als je de coolbits regpatch hebt gedraaid, en niet via een bios-hack oid waardoor je kaart denkt dat het een ultra is. Via software in Windows? Goed, dan is je kaart dus pas oc-ed als je Windows in komt. Heeft dus niks met booten te maken.
Wat WEL zo kan zijn, is dat het overklokken effect heeft gehad op de generator van het signaal dat je monitor 'wakker' maakt op je videokaart. Heb je die andere monitoren geprobeerd met dezelfde kabel die je nu hebt of zaten die vast aan de monitor? Kan namelijk kabelbreukje zijn, maar dat lijkt me sterk als de kabels vast zaten of je andere kabels hebt gebruikt.
Heb je in je BIOS de instelling 'Init display' (of zoiets) wel op AGP staan ipv PCI?
Evt. even andere videokaart proberen dan kun je zien of het daar aan ligt.
Wat WEL zo kan zijn, is dat het overklokken effect heeft gehad op de generator van het signaal dat je monitor 'wakker' maakt op je videokaart. Heb je die andere monitoren geprobeerd met dezelfde kabel die je nu hebt of zaten die vast aan de monitor? Kan namelijk kabelbreukje zijn, maar dat lijkt me sterk als de kabels vast zaten of je andere kabels hebt gebruikt.
Heb je in je BIOS de instelling 'Init display' (of zoiets) wel op AGP staan ipv PCI?
Evt. even andere videokaart proberen dan kun je zien of het daar aan ligt.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Ik heb het regelmatig 
Misschien ligt het aan de temp van de omgeving...
Vooral als ik een hoge FSB heb gaat het weleens de mist in. Mijn geheugen gaat waarschijnlijk niet zo goed. Als iets van het moederbord het niet doet (CPU of geheugen) dat krijgt de videokaart geen spanning (dus geen beeld
)
Mijn oplossing (voor nu) is de spanning van m'n Athlon naar 1,8 Volt gooien of de FSB lager. FSB staat wel goed vind ik dus dan maar volt omhoog. Hij haalt de 34 graden amper.
Ik heb het idee, dat als mijn pc koud is het vaker voorkomt dan dat tie al warm is. Weet niet of dit er veel verband mee heeft.
Probeer je FSB of je multiplier wat lager te zetten. Als die het dan wel doet was dat waarschijnlijk het probleem. Waarom dat altijd goed is gegaan.... geen idee
Misschien ligt het aan de temp van de omgeving...
Vooral als ik een hoge FSB heb gaat het weleens de mist in. Mijn geheugen gaat waarschijnlijk niet zo goed. Als iets van het moederbord het niet doet (CPU of geheugen) dat krijgt de videokaart geen spanning (dus geen beeld
Mijn oplossing (voor nu) is de spanning van m'n Athlon naar 1,8 Volt gooien of de FSB lager. FSB staat wel goed vind ik dus dan maar volt omhoog. Hij haalt de 34 graden amper.
Ik heb het idee, dat als mijn pc koud is het vaker voorkomt dan dat tie al warm is. Weet niet of dit er veel verband mee heeft.
Probeer je FSB of je multiplier wat lager te zetten. Als die het dan wel doet was dat waarschijnlijk het probleem. Waarom dat altijd goed is gegaan.... geen idee
Verwijderd
Heb je de laatste Detonator installed? Zo ja zit daar waarschijnlijk het probleem, heb zelf dat de monitor naar stand-by gaat(in game). Ik zet de monitor dan uit en weer aan. Prob solved.
Bedankt iedergeval voor de reacties. Het is iedergeval een hardware probleem. De kabels zijn het ook niet BTW. Ik kan het volgende uitproberen:
- Multiplier omlaag (ik heb nu 9x100)
- Voltage omhoog (maar ik heb nu 1,85)
- Nieuwe BIOS proberen
- DVD speler er uithalen
- Alles er uithalen, kaartjes (PCI en AGP) er opnieuw indoen en kijken wat er steeds gebeurt.
Ik denk in iedergeval dat het niet aan mijn videokaart ligt. Meer aan processor/bios/dvd speler... Ik post iedergeval nog wel wat het uiteindelijk geweest is. Of niet en dan ben ik naar de HCC!
BTW: ik heb em ook op Init AGP staan...
- Multiplier omlaag (ik heb nu 9x100)
- Voltage omhoog (maar ik heb nu 1,85)
- Nieuwe BIOS proberen
- DVD speler er uithalen
- Alles er uithalen, kaartjes (PCI en AGP) er opnieuw indoen en kijken wat er steeds gebeurt.
Ik denk in iedergeval dat het niet aan mijn videokaart ligt. Meer aan processor/bios/dvd speler... Ik post iedergeval nog wel wat het uiteindelijk geweest is. Of niet en dan ben ik naar de HCC!
BTW: ik heb em ook op Init AGP staan...
Verwijderd
Alles niet tegelijk proberen natuurlijk.
En ik weet niet of het verstandig is om hoger als 1,85 Volt te gaan. Maarja je kan het PROBEREN.
Ik heb dan wel een slot-a (1,8V) maar dat vind ik al hoog genoeg.
Veel succes
en anders zie ik je idd op de HCC
En ik weet niet of het verstandig is om hoger als 1,85 Volt te gaan. Maarja je kan het PROBEREN.
Ik heb dan wel een slot-a (1,8V) maar dat vind ik al hoog genoeg.
Veel succes
en anders zie ik je idd op de HCC
Verwijderd
Leg mij nou eens uit hoe het probleem aan het voltage van de processor kan liggen. Zit de AGP bus rechtstreeks op de CPU aangesloten (dus zonder ook maar 1 chip er tussen in) ? Volgens mij niet, dus het kan helemaal niet...
Verwijderd
Dit heb ik ook ooit eens gehad. Weet niet meer precies bij welke mamabord, maar bij mij lag het aan de instellingen van het RAM. CAS2 ..geen beeld CAS3 wel .. denk niet dat dit het is in jou geval
Verwijderd
Zotty:
Als je mamaplank een onderdeel mist (cpu of mem) start het niet meer op....
Als je geen mamaplank geboot hebt, hebbie ook geen VGA (duh).
Vandaar
Vroeger kon je dit ook aan de piepjes horen (helaas heb ik geen mb die dat goed ondersteunt)
.
Vandaar
Vroeger kon je dit ook aan de piepjes horen (helaas heb ik geen mb die dat goed ondersteunt)
.
Verwijderd
True true...Op maandag 29 oktober 2001 15:26 schreef Rogge het volgende:
Zotty:
Vandaar
.
Kan zo gauw geen weerwoord bedenken ehehehe
Na een avondje pielen ben ik er achter wat het probleem was: de processor! Ik heb iets van 11 maanden geleden de potloodtruc uitgehaald met mijn duron 650. Deze heeft al die tijd op 900 gedraaid. Tot twee weken geleden. In de BIOS stond alles nog steeds op 900 (9x100), terwijl de proc op 650 wilde lopen (kan dit???).
Anyway, door nu de processor op 650 te laten lopen werkt alles weer als vanouds. Dus ik denk dat die potloodstreepjes inmiddels bijna weg zijn. Vandaar dat ie het de ene keer wel en de andere keer niet deed met opstarten. Ik heb nu 10 keer een koude start gemaakt en met 650 mhz loopt ie niet vast en doet de monitor het gewoon. Bij alles hoger dan 650 slaat ie vast en dus GEEN BEELD. Dus ik denk dat ik maar een nieuwe proc ga halen... Iemand nog suggesties voor op een KT7??? Of toch maar een nieuw mobo + proc??? Iedergeval iedereen bedankt voor de reacties. BTW: dat een ASUS V7700 niet met een KT7 wil draaien is onzin. Ligt maar net aan je hardware combo! Ik ga zo lekker
.
Anyway, door nu de processor op 650 te laten lopen werkt alles weer als vanouds. Dus ik denk dat die potloodstreepjes inmiddels bijna weg zijn. Vandaar dat ie het de ene keer wel en de andere keer niet deed met opstarten. Ik heb nu 10 keer een koude start gemaakt en met 650 mhz loopt ie niet vast en doet de monitor het gewoon. Bij alles hoger dan 650 slaat ie vast en dus GEEN BEELD. Dus ik denk dat ik maar een nieuwe proc ga halen... Iemand nog suggesties voor op een KT7??? Of toch maar een nieuw mobo + proc??? Iedergeval iedereen bedankt voor de reacties. BTW: dat een ASUS V7700 niet met een KT7 wil draaien is onzin. Ligt maar net aan je hardware combo! Ik ga zo lekker
Pagina: 1