RC5 client voorkomt vastloper

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:47
Hallo,

Ik zit met een heel vaag probleem.
Als ik de RC5 client (koetje) niet op de achtergrond heb draaien, loopt mijn pc binnen 5 minuten muurvast. Hij reageert echt nergens meer op. |:(

Als ik de RC5 client echter aanzet dan blijft mijn pc echt dagen achtereen stabiel draaien. Heel af en toe een vastloper, maar dat voorkom je volgens mij nooit.

Het is een zeer vaag probleem, dat optreedt in verschillende versies van windows: 2000, 98 en XP. Het is zelfs zo erg, dat mijn pc vastloopt tijdens de installatie van een van deze besturingssystemen. Ik heb de setup van XP 8 keer opnieuw moeten opstarten voordat ik het werkelijk op mijn pc had geïnstalleerd. (de RC5 client kan niet draaien tijdens de install ;) )

In mijn signature vind je mijn systeem specs. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Volgens mij is je koe verslaafd aan blocks ;)

:7

twitter.com/curly_sanders

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 10:02 schreef Dope-E het volgende:
Volgens mij is je koe verslaafd aan blocks ;)
Tja... >:)
Het blijft een vaag probleem...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 13:12
Matsonic 8127C, is dat je moederbord? ik zou ff voor een bios update kijken ivm. een idle powerdown die misschien in je bios zit?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

welke client versie draai je?

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Vaaaaag

Ik heb dit weekend ook zo'n probleem gehad. Als mijn koe niet was opgestart liep mijn W2k direct vast?

Ik dacht dat het toeval was, maar nu jij erover begint :?

Ik laat hem maar gewoon grazen :P

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 11:24 schreef P5ycho het volgende:
Matsonic 8127C, is dat je moederbord? ik zou ff voor een bios update kijken ivm. een idle powerdown die misschien in je bios zit?
Ja, dat is m'n moederbord...
Ik heb de laatste bios versie, maar dat maakt niks uit. Kan het een instelling zijn in mijn bios?

bvd

edit:

RC5 client versie: v2.8010-463-CTR-00071213

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
En wat gebeurd er als je een ander programma laat 'grazen'?

Het lijkt wel alsof de koe je PC wakker houdt...

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 11:36 schreef Zwaluw het volgende:
En wat gebeurd er als je een ander programma laat 'grazen'?

Het lijkt wel alsof de koe je PC wakker houdt...
Ja dat zou kunnen. Het lijkt er op dat mijn processor niet 'niets' wil doen.
Het lijkt me ook geen temperatuur issue. Idle: 30 °C en stressed: 49 °C.

Ik weet het echt niet!

En, oh ja, mijn moederbord heeft een active fan control. Zodra mijn processor op 100% draait gaat mijn CPU fan harder draaien. Zodra mijn pc vastloopt, hoor je de fan harder gaan draaien. Het lijkt er dus op dat de processor 'looped' op 1 of andere manier.

Verwijderd

Klinkt als: pc gaat in sleep mode en wil daar nooit meer uit. De koe zorgt er voor dat het nooit gebeurd, dus moet je het denk ik in die hoek zoeken. Kijk in je BIOS bijv. naar de settings voor ACPI enzo. Staat um uit? Zet um dan aan, en andersom. Ik denk dat je op die manier wel verder komt. Ik had ooit hetzelfde met een notebook, dat eenmaal op de accu draaiend niet meer uit de sleepmode te krijgen was. Het leek dan of het systeem hing, maar dat was dus niet zo.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> dpc

hier hebben er wat meer mensen ervaring mee :)

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 11:48 schreef Sepans het volgende:
Klinkt als: pc gaat in sleep mode en wil daar nooit meer uit. De koe zorgt er voor dat het nooit gebeurd, dus moet je het denk ik in die hoek zoeken. Kijk in je BIOS bijv. naar de settings voor ACPI enzo. Staat um uit? Zet um dan aan, en andersom. Ik denk dat je op die manier wel verder komt. Ik had ooit hetzelfde met een notebook, dat eenmaal op de accu draaiend niet meer uit de sleepmode te krijgen was. Het leek dan of het systeem hing, maar dat was dus niet zo.
ACPI staat aan... maar als ik hem uitzet, moet ik dan XP opnieuw installeren? Bij windows 2000 was dat wel zo geloof ik.

Bovendien is het zo, dat mn pc ook vastloopt als er een lagere cpu-belasting is (20-25%). Dus niet alleen bij compleet idle.

• El_BingO
topic verplaatst naar DPC? Da's raar.
Ik weet dat dit met een RC5 client te maken heeft, maar het heeft meer met mijn eigen pc/configuratie te maken dan met DPC.

Vandaar de keuze voor Software Algemeen...

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 29 oktober 2001 09:57 schreef edstasy het volgende:
Hallo,

Ik zit met een heel vaag probleem.
Als ik de RC5 client (koetje) niet op de achtergrond heb draaien, loopt mijn pc binnen 5 minuten muurvast. Hij reageert echt nergens meer op. |:(

Als ik de RC5 client echter aanzet dan blijft mijn pc echt dagen achtereen stabiel draaien. Heel af en toe een vastloper, maar dat voorkom je volgens mij nooit.
He he :)

Dat smoesje gebruik ik wel eens om ergens een koetje op te zetten. Pas als er een koe op draait draait je PC goed! In jou geval wel erg realistisch :)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 13:16 schreef RobzQ het volgende:

[..]

He he :)

Dat smoesje gebruik ik wel eens om ergens een koetje op te zetten. Pas als er een koe op draait draait je PC goed! In jou geval wel erg realistisch :)
Ja, blijkbaar, maar ik heb het idee dat het niet uitmaakt welk distributed computing client er op draait, als de processor maar 100% gebruikt wordt...

• Marc H
  • Laatst online: 00:34

Marc H

- - Is wakker - -

Misschien een draadbreukje in je computer (moederbord)?

Als je systeem warm is zet je moederbord misschien een heel klein beetje uit, zodat het wel goed contact maakt.

Wat doet hij trouwens als je na 10 uur draaien de koe uitzet?

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

geheugen kapot
en probeer ook een een nieuwe versie flashbios

vicco

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schakel al jouw power-save functies eens uit in het BIOS, dat kan best weleens de oplossing zijn.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op maandag 29 oktober 2001 17:59 schreef Marc H het volgende:
Misschien een draadbreukje in je computer (moederbord)?

Als je systeem warm is zet je moederbord misschien een heel klein beetje uit, zodat het wel goed contact maakt.

Wat doet hij trouwens als je na 10 uur draaien de koe uitzet?
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk testen door het geheel in een warme kamer te zetten en geen koe te draaien :) Lijkt me sterk dat dat het kan zijn...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• redwing
  • Laatst online: 23:28
Op maandag 29 oktober 2001 12:27 schreef edstasy het volgende:
topic verplaatst naar DPC? Da's raar.
Ik weet dat dit met een RC5 client te maken heeft, maar het heeft meer met mijn eigen pc/configuratie te maken dan met DPC.

Vandaar de keuze voor Software Algemeen...
Niet zo raar. Hier heb je een grotere kans dat iemand hetzelfde al eens heeft gehad. Ikzelf heb ooit iig wel eens iets dergelijks gehad, toen was het een PC die in power-save ging waar ie niet meer fatsoenlijk uitkwam. Door een koetje te draaien kwam ie niet in die mode en ging het gewoon goed.

[removed]

• El_BingO
Op maandag 29 oktober 2001 19:30 schreef redwing het volgende:
Ikzelf heb ooit iig wel eens iets dergelijks gehad, toen was het een PC die in power-save ging waar ie niet meer fatsoenlijk uitkwam. Door een koetje te draaien kwam ie niet in die mode en ging het gewoon goed.
Ik heb nu zitten klooien met een aantal power management functies in de BIOS, en 1 keer liep mn systeem direct vast tijdens het opstarten, dus de kans is groot dat het daar in zit. Ik ga nog wel ff door met klooien tot dat ik erachter ben wat het precies is. (Ik zit te denken aan de listener die de IRQ's controleert op (in)activity. Die heb ik nu allemaal uitgezet...)

In ieder geval iedereen hartstikke bedankt!

Verwijderd

ACPI staat aan... maar als ik hem uitzet, moet ik dan XP opnieuw installeren? Bij windows 2000 was dat wel zo geloof ik.
In principe niet, dat was alleen bij win95 zo.
Bovendien is het zo, dat mn pc ook vastloopt als er een lagere cpu-belasting is (20-25%). Dus niet alleen bij compleet idle.
Wat er op een aantal systemen kan gebeuren is dat de powersave modes die je in de bios instelt, heibel krijgen met de instelling uit je os. De beste methode is in je bios alles uit zetten, en dan alleen door je OS laten afhandelen.

• El_BingO
Ik heb zo veel mogelijk uitgezet in de BIOS nu van powermanagement, en mn pc draait nu (al) 4 uur zonder problemen en zonder RC5 client. Het zit er dik in dat het probleem is verholpen.

Bedankt allemaal!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:02
heh, die koe mag je nog wel ff terugzetten hoor... :) :P
Pagina: 1