Toon posts:

Vergelijking 2D kwaliteit Geforce TI/Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd is het roerig in het videokaarten wereldje. Veel tweakers zullen gamen, maar ook veel 2D applicaties draaien. Daarom verbaas ik mij erover dat er zo weinig 2D vergelijkingen in de testen tussen de Geforces TI en de nieuwste Radeons 7500/8500 gemaakt worden.

Binnenkort wil ik een namelijk een goede 2D/3D kaart aanschaffen. Is de 2D kwaliteit van de Geforce al verbeterd of is die nog steeds bagger qua scherpte.

En is de keuze voor een Radeon 7500/8500 verstandig?

Graag verneem ik hier wat reacties op.

Greetinx,

WaniE

Verwijderd

Lijkt mij niet zo zinnig zo'n kaart te kopen als je 2d wil draaien. het verschil zal niet zo hoog zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Als je écht wil 2D'en is Matrox je kaart; niet al te duur en uitstekend beeld.
Voor wat betreft de GeForce, ik heb hier zowel een Matrox G400 als een Elsa PCI MX400, en het verschil in beeldkwaliteit bij 1600*1200 op een 22" monitor is verbluffend klein; ik zie het nagenoeg niet. Da's dan ook de reden dat ik me net een GeForce3 van Elsa besteld heb.
Heb ook eens een MSI geprobeerd, maar dat was ronduit droevig (blur, blur en nog eens blur). Met ATi Radeon kaarten heb ik geen ervaring, alleen met de goedkopere varianten, en die geven ook prima 2D.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb van Edward2 begrepen dat de 2d van de Radeon 8500 op de allerhoogste resoluties (vanaf 1600*1200) beter is dan de 2D van de GF3 (Elsa GF3 had\heeft hij). De GF2 blijft verder achter in 2D, ik lees bv. veel over rollende lijnen bij de GF2 ultra.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb geen ervaring met GeForce kaarten. Maar die Radeon 8500 hier geeft echt supermooi 2D beeld. Ik draai hem nu op 1280*1024. Ik hoop hem vanavond op hogere resoluties te draaien als mijn nieuwe beeldscherm er is.

Verwijderd

Tom of anand die zei dat de beeldkwaliteit van de radeon 8500 even goed was als een matrox in 2d.
Zeker als je alleen wil 2den zou ik een radeon 8500 nemen... als je wikl kiezen ussen radeon en geforce dan

[Admin break]
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verder is dat plaatje helemaal ontoepasselijk. Je kan een OW in je mailkist verwachten.
Pagina: 1