Dit is een duidelijke school-opdracht, en ik vraag de Modjes om 'm ajb niet te sluiten.
Wij moeten de volgende opdracht beantwoorden:
We moeten een onderzoek voor een telecombedrijf uitvoeren, het gaat over de landelijke dekking van een nieuw bedrijf. We mogen hierbij gebruik maken van masten en torens.
Hier de gegevens over masten:
0-10 km: verbinding is 100% zeker
10-20 km: verbinding is 75% zeker
>20 km: verbinding is minder dan 10% zeker
En torens:
-20 km: verbinding is 100% zeker
20-40 km: verbinding is 75% zeker
>40 km: verbinding is minder dan 10% zeker
Torens zijn vijf keer zo duur. Nou is de vraag hoe we een zo goed en goedkoop mogelijk patroon kunnen krijgen.
Ik zat zelf te denken aan alle torens naast elkaar, met de middelpunten op een rooster van vierkanten, zodat ze elkaar net raken. Hiertussen de masten. Je krijgt dan zo'n patroon:
Nou ja, ongeveer dan....
Weet iemand hier misschien meer over vlakvulling en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Wij moeten de volgende opdracht beantwoorden:
We moeten een onderzoek voor een telecombedrijf uitvoeren, het gaat over de landelijke dekking van een nieuw bedrijf. We mogen hierbij gebruik maken van masten en torens.
Hier de gegevens over masten:
0-10 km: verbinding is 100% zeker
10-20 km: verbinding is 75% zeker
>20 km: verbinding is minder dan 10% zeker
En torens:
-20 km: verbinding is 100% zeker
20-40 km: verbinding is 75% zeker
>40 km: verbinding is minder dan 10% zeker
Torens zijn vijf keer zo duur. Nou is de vraag hoe we een zo goed en goedkoop mogelijk patroon kunnen krijgen.
Ik zat zelf te denken aan alle torens naast elkaar, met de middelpunten op een rooster van vierkanten, zodat ze elkaar net raken. Hiertussen de masten. Je krijgt dan zo'n patroon:
code:
1
2
3
4
5
| ____ ____
/ \ / \
| | | |
\____//\\____/
\/ |
Nou ja, ongeveer dan....
Weet iemand hier misschien meer over vlakvulling en hoe ik dit probleem kan oplossen?