Old school: Pentium 90 versleten

Pagina: 1
Acties:

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:59
Ik heb een hele oude computer, ongeveer p100,
4 jaar oud.

hij heeft (bij mij) anderhalf jaar gewoon op 100 gedraaid met 3.4v terwijl hij volgens mij een p90 is

mobo: P5 I430TX Ti. :?

nu komt de question:
nu kan ik via mij bios aan jumper emulation doen. daar lees ik altijd wel over bij die gasten met die nieuwe computers maar hoe werkt zoiets? hoe kan ik berekenen wat correcte combinaties zijn? wat is het verschil tussen 3.3/3.4/3.5v enzo? plies help :)

oh ja, de temp is nog oke, want als ik zeg shut down at 60c hoeft ie nooit down te shutten :7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Hmmz.. Beetje wazig topic dit..

Is je proc nu versleten of niet??

Tja, dat mobo zegt me zo niks.. Weet je geen fabrikant ofzo?

En die jumper-emulation waar jij het over hebt: Dat betekend gewoon dat je bepaalde instellingen voor je processor kunt doen in het bios.. Vroeger moest dat altijd via jumpers op het bordje, maar tegenwoordig dus niet meer.. Of dat met jouw bordje kan hangt inderdaad gewoon van het bios af.. Als je dus jouw processor kan instellen, dan kun je daarmee dus ook overclocken waarschijnlijk..
Anders moet je gewoon via de jumpers gaan rommelen.. En wat daar de goede combinaties zijn?? Geen idee.. Dat zou in de manual van jouw bordje moeten staan..

Verwijderd

Gooi toch in de prullenbak dat ding... ;)

Verwijderd

TI??? Texas Instruments???
Weggooien... daar vind je nix meer over terug!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Als je het aan mijvraagt heb je gewoon een AbitPH5 ofsow, maar zoek voor de zekerheid door middel van je bios string (dat regeltje onderin, tijdens het aanzetten, zoiets als "20/11/1996/P5-EUQOH-111JH"), het even op bij
http://www.ping.be/wimsbios/

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Heik heb nog wel een pentium 90 voor je liggen als jij de verzendkosten en een kleine vergoeding ( 3biertjes ) betaald is die van jou!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 29 oktober 2001 11:41 schreef eelcoz het volgende:
Gooi toch in de prullenbak dat ding... ;)
nee man
lekker extreem overclocken en laten doorfikken :P

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:27 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

nee man
lekker extreem overclocken en laten doorfikken :P
En dan in de PB

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

gewoon met die jumpers klooien. heb ik ook gedaan met een cyrix 133 die nu 150 loopt (waaw >:)). je merkt vanzelf wel wat wel of niet wil. En tja gaat het kapot-->> BOEIE

specs

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Khep nog wel een 133 liggen, als je in de buurt van Sassenheim woont gratis af te halen.

Cyrix 200MX nog wel voor een zacht prijssie liggen...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1