Toon posts:

4 rode Leds op MSI kt7 pro 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het er zijn al veel threads over geweest. Iedereen zegt dat in dit geval of je processor of je mobo kaduuk is.
I beg to differ.. Mobo zou nog wel kunnen, maar het vreemde is dat ik toch een andee oorzaak heb weten te veninden naa veel spontane reboots en een HP brander die de geest gegeven heeft.

Specs

AMD athlon 1200 mhz (gelocked), 1x 256mb cas 2 dane electric 133mhz (nu op 100mhz) en 2x 128 mb cas 2 dane electrics. Hd maxtor 17.1 gb (ide udma 66), Lite on CD rw 16x, 10x, 40x, Pioneer DVD 6x 32x, MSI geforce 2 400mx 64mb, Netwerkcard... (En een 350 watt athlon certified voeding)

Ik moet op dit mobo noodgedwongen gebruik maken van me onboard sound. Waarom noodgedwongen? Omdat men twee! geluidskaarten allebij gebruik maken van de aureal chip en dat blijkbaar niet samen gaat met een via chipset (ongeacht of je wel of niet onboard sound ondersteuning aanzet).

De ene kaart (een trust soundexpert 128 pci) wordt netjes herkend etc.. Eerste bootup na installatie PCI 1x0009 error? ongeacht welk slot je gebruikt. Dan men Diamond monster sound 2 (mx300) wordt netjes herkent en geinstalled. Kan gewoon booten etc.. Maar asl ik een spel speel knalt me pc eruit en kan ik rebooten.

Derhalve dan maar me onboard sound aangezet. Net jes geinstalled geen conflicten etc.. En dat werkt ook wel soms. Echter vaak als ik eff bezig ben blijft het op 1 toon hangen en kan ik rebooten wil ik weer geluid hebben very annoying...

Wat ik in eerste instantie niet had gezien echter. Was dat alleen als me geluid ermee gekapt was men pc spontaan wel es rebootte. (vervolgens 4 rode lampjes) overigens... speel ik bijna elke dag UT en reboot ie alleen als ik dat spel of een ander wat zwaarder spel speel. Normale zaken gaan allemaal zonder problemen (behalve dan het geluidprobleem).

Waar het nu aan ligt weet ik niet, maar ik denk zelf dat er iets met het onboard geluid te maken heeft. Ook hittevorming heb ik geprobeerd te constateren , daar men pc het ongeveer een half uur na reboot meestal weer doet. Men cpu wordt under full load nooit warmer dan 45C dus das normaal. Men grafische board heeft een extra fan nu (door mij erop gezet) en wordt ook niet meer warm.. HD ook niet zat al een fan ...
En nu komt het.... Fan op de aanluitings punten van de onboard sound gezet... En het probleem is er nog wel maar veel minder frequent..

Betreft de 4 lampjes...
Als ik dat dus heb.. en ik kloot wat aan het mobo (kleine tikjes) en er is voldoende tijd in acht genomen dan doet ie het weer.. IDE kabels kloten helpt ook wel .. Deze heb ik met nieuwe overigens ook al vervangen.. had ik toch zat liggen.. CPu is ook goed.. Heeft nu reeds een week op een ander mobo als een zonnetje gedraait. Enne bios reset ook al geprobeerd..

in het kort...

Weet iemand waar de onboard sound chip op het mobo zit?
Is dit vlakbij de CPU?
Kan door oververhitting van zon chipsetje (jaja het is geintegreerd) je systeem rebooten spontaan?

Welk Mobo raden jullie mij aan om dit gezeik op te lossen ? .. let wel ik heb sdr ram ..

Het systeem had tot de eerste rode lampjes crash al 3 maanden zonder enig probleem gedraait..

Multiman.. :(

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03

Verwijderd

Topicstarter
hmmz..

Dus het gaat al fout met de eerste initialisatie... ok

bedankt..

maar het beantwoord jammergenoeg men vragen niet...

:r

Verwijderd

Kzou es de garantie nakijken en deze claimen :7

Verwijderd

Topicstarter
mja...
was een veiling artikel

bij informatique en nu al een maand buiten garantie :(

mja ik koop wel een andere denk ik..

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Contoleer nog even welke BIOS versie je hebt. Misschien dat het met de nieuwste versie opgelost is. Dat scheelt je toch een hoop in je portemonnee. Suc6 iig.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1