* Pelle meent zich te herinneren dat Gordijnstok hier ooit eens iets over heeft verteldOp maandag 29 oktober 2001 09:25 schreef Hangloozz het volgende:
Kreeg net de melding dat Homesite 5 op de plank ligt, is er iemand die um al gebruikt?
Zo ja, wat zijn de ervaringen en is het de moeite waard om te upgraden?
Gordijnstok, laat je 'ns zien!
Even een kijkje genomen op allaire.com; je kunt nu een trial downloaden (dik 16mb): http://www.macromedia.com/software/homesite/trial/
Ik ga 'm meteen even installeren; zal wel even laten weten of 't wat is...
mja, de enige trial die ik zag was van HS4.5...Op maandag 29 oktober 2001 09:52 schreef Pelle het volgende:
Even een kijkje genomen op allaire.com; je kunt nu een trial downloaden (dik 16mb): http://www.macromedia.com/software/homesite/trial/
Ik ben vooral geintresseerd in de ondersteuning van xhtml en php-tagcompletion/editting en eventueel de koppeling met mysql zonder ODBC.
Dan hep jûh nie goed gekekûnOp maandag 29 oktober 2001 09:58 schreef Hangloozz het volgende:
mja, de enige trial die ik zag was van HS4.5...
Het eerste wat ik zag was een mogelijkheid die resource-melding die je met 98/ME kreeg, aan te passen aan je eigen vereiste resource-level-hoogte. Met nog 300mb vrij kreeg ik die melding nog onder ME, maar wellicht dat het hiermee van de baan is...Ik ben vooral geintresseerd in de ondersteuning van xhtml en php-tagcompletion/editting en eventueel de koppeling met mysql zonder ODBC.
Ook zag ik al wat XHTML-opties staan; zal eens kijken of dat wat is. PHP-support heb ik nog niet gezien.
Aan het eind van de dag zal ik alle noemenswaardige bugs & features die ik ben tegengekomen hier even posten.
dat blijkt, ik heb gewoon de products-link gevolgd van Allaire en daar staat ie nie bij:Op maandag 29 oktober 2001 10:09 schreef Pelle het volgende:
Dan hep jûh nie goed gekekûn
kijk maar.
Maareh, tis heel lief
Wil het zelf ook wel weten, en of ik nou klop in HS4.5 of in HS5 maakt niet uit voor een dagje.. en de dingen die me opvallen zijn natuurlijk erg snel te vermelden hier.Op maandag 29 oktober 2001 10:16 schreef Hangloozz het volgende:
Maareh, tis heel lief, maar je hoeft niet de hele dag te gaan zitten testen hoor dat kan ik zelluf ook doen, tenzij je het zelf ook graag wilt weten natuurlijk.
Eén ding is in ieder geval wel duidelijk: die grotere knoppen tussen resourcetab en workspace (met oa line-numbering enzo) zijn echt
* DeFeCt deelt pelle's mening wat betreft de knoppen...
Ik kan in HS5 wel de SourceControl provider (ClearCase) aan de gang krijgen dus ben nu al heel erg blij
Ik kan in HS5 wel de SourceControl provider (ClearCase) aan de gang krijgen dus ben nu al heel erg blij
Ik blijf mooi plakken aan 4.5
kan er goed mee overweg, en m`n eigen scripts draaien er vloeiend op.
5 is aan het d/l hier, maar ik verwacht er niks van. Eerst maar eens gaan testen op een ouwe laptop ofzo
5 is aan het d/l hier, maar ik verwacht er niks van. Eerst maar eens gaan testen op een ouwe laptop ofzo
yeah, uh, me too!Op maandag 29 oktober 2001 12:52 schreef oh,when? het volgende:
<flamewar alert>
Wie wil er nu Homesite als er Editplus is
</flamewar alert>
![]()
nah, 'k heb net ff de full version 'besteld' bij een russische dealer van Allaire/MM
Goed zo, ik bestel zelf alles bij k*z**, prima service levert alles zonder bezorgingskosten af in my shared folderOp maandag 29 oktober 2001 15:25 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
yeah, uh, me too!
nah, 'k heb net ff de full version 'besteld' bij een russische dealer van Allaire/MM
* Pelle heeft er nu een paar uurtjes mee gewerkt
plus
• twee file-tabs in resourcetab (handig, makkelijk van 2 verschillende locaties files openen)
• xhtml-support; tags worden automagisch op de goeie manier geinsert als er een goed doctype is gedefinieerd
• (waarschijnlijk) van het resource-gezeik af onder win98/ME
min
• pauper-icoontjes & tabs rondom resource-tab (veel te groot)
• geen target op te geven bij het maken van een link; moet je een apart tabblad voor hebben
• bij het inserten van een image gaat hij steeds in dezelfde folder beginnen als waar de file in gesaved is. Kan handig zijn als je images in dezelfde folder staan, maar dat is dus (vrijwel) nooit het geval. Misschien is het een preference die ik nog even moet setten ofzo, maar ik heb 'm nog niet gevonden iig.
• nog steeds geen php-support (afgezien van de colorcoding dan)
IMHO voegt het weinig toe aan 4.5, afgezien van de XHTML-ondersteuning.
Ben ook wel benieuwd naar wat DeFeCt bedoelt met SourceControl-ondersteuning.. wattisda? En watkannikdrmee?
plus
• twee file-tabs in resourcetab (handig, makkelijk van 2 verschillende locaties files openen)
• xhtml-support; tags worden automagisch op de goeie manier geinsert als er een goed doctype is gedefinieerd
• (waarschijnlijk) van het resource-gezeik af onder win98/ME
min
• pauper-icoontjes & tabs rondom resource-tab (veel te groot)
• geen target op te geven bij het maken van een link; moet je een apart tabblad voor hebben
• bij het inserten van een image gaat hij steeds in dezelfde folder beginnen als waar de file in gesaved is. Kan handig zijn als je images in dezelfde folder staan, maar dat is dus (vrijwel) nooit het geval. Misschien is het een preference die ik nog even moet setten ofzo, maar ik heb 'm nog niet gevonden iig.
IMHO voegt het weinig toe aan 4.5, afgezien van de XHTML-ondersteuning.
Ben ook wel benieuwd naar wat DeFeCt bedoelt met SourceControl-ondersteuning.. wattisda? En watkannikdrmee?
hmm, jammer van de php... 'k heb wel een tweak waarmee je php-tags kan toevoegen aan het rechtermuis-knopje, maar dan verlies je weer andere functionaliteit.
Ik denk dat Defect bedoelt dat je met SourceControl kan instellen dat als devver1 de file geopend heeft dat devver2 er niet aan kan sleutelen en dat bij wordt gehouden wie er als laatste aan de file gesleuteld heeft en nog een paar van die opties.
MS Interdeath heeft ook zoiets.
Ik denk dat Defect bedoelt dat je met SourceControl kan instellen dat als devver1 de file geopend heeft dat devver2 er niet aan kan sleutelen en dat bij wordt gehouden wie er als laatste aan de file gesleuteld heeft en nog een paar van die opties.
MS Interdeath heeft ook zoiets.
wat bedoel je hiermee dan precies, of nog beter..wat verwacht je ervan? ingebouwde parser oid?Op maandag 29 oktober 2001 16:40 schreef Pelle het volgende:
* Pelle heeft er nu een paar uurtjes mee gewerkt
min
"You're only as good, as what you did last week."
En wat is die tweak precies? Wat kan je drmee, en hoe kom ik draan?Op maandag 29 oktober 2001 17:15 schreef Hangloozz het volgende:
'k heb wel een tweak waarmee je php-tags kan toevoegen aan het rechtermuis-knopje, maar dan verlies je weer andere functionaliteit.
Ah okay..Ik denk dat Defect bedoelt dat je met SourceControl kan instellen dat als devver1 de file geopend heeft dat devver2 er niet aan kan sleutelen en dat bij wordt gehouden wie er als laatste aan de file gesleuteld heeft en nog een paar van die opties.
Yup, correct.Op maandag 29 oktober 2001 17:15 schreef Hangloozz het volgende:
Interdeath maakt gebruik van MS SourceSafe voor zover ik het weet.
Met name 'nog een paar van die opties' maken SourceControl paketten zo cool, history informatie en file version beheer, je kan als je wil aan het eind je file terugzetten naar de allereerste versie, mocht dat nodig zijn.
* DeFeCt kijkt ervan op dat Pelle hier niet mee te maken heeft in zijn werk...
van Marjolein's Help for Homesite usersOp maandag 29 oktober 2001 17:18 schreef Pelle het volgende:
En wat is die tweak precies? Wat kan je drmee, en hoe kom ik draan?
en wel op de downloadpage, de filename is PHP_eb15_hs45.zip.
Tis niet perfect, maar het werkt.
edit:
trouwens ook wel leuk om haar visie over MM/Allaire te lezen
inderdaad...heb ooit wel eens op haar site rondgesnuffeld en geloof dat ik toendertijd wel eens wat updates van haar site heb gedownload. Het komt me maar helaas te bekend voor ( Macromedia's view tegenover haar endusers / betatesters )Op maandag 29 oktober 2001 17:29 schreef Hangloozz het volgende:
trouwens ook wel leuk om haar visie over MM/Allaire te lezen
Maar ja...editplus he
Okay, klinkt interessant. Heb je wat meer informatie misschien (linkje/download/trial/whatever) ?Op maandag 29 oktober 2001 17:27 schreef DeFeCt het volgende:
Met name 'nog een paar van die opties' maken SourceControl paketten zo cool, history informatie en file version beheer, je kan als je wil aan het eind je file terugzetten naar de allereerste versie, mocht dat nodig zijn.
* Pelle werkt bij een niet-zo-heel-groot-bedrijf-als-hij-denkt-dat-DeFeCt-bij-werkt* DeFeCt kijkt ervan op dat Pelle hier niet mee te maken heeft in zijn werk...
Projecten gebeuren vrijwel altijd door één en dezelfde persoon, dus het komt erg weinig voor dat 2 mensen aan dezelfde file werken.
we hebben hier weleens te maken met 2 bedrijven die aan 1 project werken; 1 voor de front-end en de ander voor de back-end.
Als de backenders dan een cool databeest dingetje gescript hebben dan kun je zo voorkomen dat de frontenders er voortijdig een nog cooler diezijntje over heen saven.
Op zich erg handig, alleen moesten we met Interdeath werken en dat wil je echt niet.
Dus moet ik bij Homesite maar eens uitvinden hoe dat werkt.
Wat me beangstigd (nou ja) uit dat stukje van Marjolein is dat Macromedia Homesite een beetje als een lastpak en prutspakketje ziet.
De kans is daardoor erg groot dat ze eerdaags stoppen met de ontwikkeling.
Het is al te merken aan deze nieuwe 5.0 omdat daar weinig of geen nieuwe features inzitten maar eigenlijk alleen getweaked om compatibel te zijn met de nieuwe taalstandaards.
Damn, wat zou het zonde zijn als Homesite terziele gaat
Als de backenders dan een cool databeest dingetje gescript hebben dan kun je zo voorkomen dat de frontenders er voortijdig een nog cooler diezijntje over heen saven.
Op zich erg handig, alleen moesten we met Interdeath werken en dat wil je echt niet.
Dus moet ik bij Homesite maar eens uitvinden hoe dat werkt.
Wat me beangstigd (nou ja) uit dat stukje van Marjolein is dat Macromedia Homesite een beetje als een lastpak en prutspakketje ziet.
De kans is daardoor erg groot dat ze eerdaags stoppen met de ontwikkeling.
Het is al te merken aan deze nieuwe 5.0 omdat daar weinig of geen nieuwe features inzitten maar eigenlijk alleen getweaked om compatibel te zijn met de nieuwe taalstandaards.
Damn, wat zou het zonde zijn als Homesite terziele gaat
De bekendste is volgens mij wel SourceSafe van MickeySoft (zie link ook voor features), inmiddels onderdeel van Visual Studio.Net, heb hier nog de versie uit Visual Studio 6, zoals Hangloozz al zei, vaak in combinatie met Interdeath gebruikt, wat echter niet wil zeggen dat je het niet gewoon in HomeSite kan gebruiken, dus ik vraag me af waarom Hangloozz in interDev moest werken...Op maandag 29 oktober 2001 21:29 schreef Pelle het volgende:
[..]
Okay, klinkt interessant. Heb je wat meer informatie misschien (linkje/download/trial/whatever) ?
[..]
Tja dan is het inderdaad van een mindere noodzaak denk ik, alhoewel het natuurlijk altijd wel fijn is als je versie beheer hebt en een centrale db, met al je werk, die dagelijks geback-upped kan worden en vanaf waar je een roll-out kan doen naar de eigenlijke live server en een eventuele test server voor de klant.Op maandag 29 oktober 2001 21:29 schreef Pelle ook het volgende:
* Pelle werkt bij een niet-zo-heel-groot-bedrijf-als-hij-denkt-dat-DeFeCt-bij-werkt
Projecten gebeuren vrijwel altijd door één en dezelfde persoon, dus het komt erg weinig voor dat 2 mensen aan dezelfde file werken.
* DeFeCt werkt bij een bedrijf dat bij het ontwikkelen van de applicaties een bepaalde methodiek gebruikt.
Voor deze methodiek bestaat een tool die zijn eigen SourceControl Manager heeft en daar ben ik nu min of meer aan overgeleverd.
Mocht je het eens willen testen in HomeSite...
Maak een nieuw project aan, zet de mapping goed,
rechtermuis klik op projectnaam in projects window en derde optie: Source Control
Choose Source Control provider
Map project to Source Control
en als dat goed gaat kun je vanaf nu alle bestanden in en uit checken vanuit HomeSite en elke nieuw bestand wat je aanmaakt zet 'ie automatisch in de db van je Source Control Provider.
U dig
Verwijderd
koekoekOp maandag 29 oktober 2001 09:32 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle meent zich te herinneren dat Gordijnstok hier ooit eens iets over heeft verteld
Gordijnstok, laat je 'ns zien!
ARRRRRRGHH..RENNUUUUUUUHH...DAAR ISSTIE WEEROp dinsdag 30 oktober 2001 10:31 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
koekoek
[ontopic]
hebben jullie ook shots??????
zien zien zien
[/ontopic]
zien zien zien
[/ontopic]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
at your service:Op dinsdag 30 oktober 2001 11:01 schreef disjfa het volgende:
[ontopic]
zien zien zien
[/ontopic]

drm en willem169 waren erachter dat er nog steeds een stomme-stupid-aars-bug in zit:
window.close(); doet nie.
Echt stom dat ze dat er nog steeds niet uit hebben gehaald, hebben we dus meerdere malen over gemaild, maar helaas.
window.close(); doet nie.
Echt stom dat ze dat er nog steeds niet uit hebben gehaald, hebben we dus meerdere malen over gemaild, maar helaas.
okee, ik werk er nu een week of 2 mee en dat bevalt prima. (lees: er is weinig veranderd)
Voornaamste verbetering is wel de fix van de mem-leak.
Hoef dus nu niet elke 4 uur Homesite opnieuw te starten
Daarnaast zijn de aanwezigheid van XHTML-sweep en de mogelijkheid om documenten vanuit 2 bronnen tegelijkertijd te openen, pluspunten.
Zoals eerder gezegd zijn de buttons op die quickbar monsterlijk groot; zonde van de ruimte in de breedte die je toch hard nodig hebt bij lange code.
Waar ik wel tegenaan liep:
de extended search wil het bij mij maar niet doen..
een gewone CTRL-F gaat prima (dus binnen het geopende document), maar een CTRL-SHIFT-F, en dan een zoekopdracht binnen een map met eventueel submappen leverd standaard geen resultaten
Voornaamste verbetering is wel de fix van de mem-leak.
Hoef dus nu niet elke 4 uur Homesite opnieuw te starten
Daarnaast zijn de aanwezigheid van XHTML-sweep en de mogelijkheid om documenten vanuit 2 bronnen tegelijkertijd te openen, pluspunten.
Zoals eerder gezegd zijn de buttons op die quickbar monsterlijk groot; zonde van de ruimte in de breedte die je toch hard nodig hebt bij lange code.
Waar ik wel tegenaan liep:
de extended search wil het bij mij maar niet doen..
een gewone CTRL-F gaat prima (dus binnen het geopende document), maar een CTRL-SHIFT-F, en dan een zoekopdracht binnen een map met eventueel submappen leverd standaard geen resultaten
* DeFeCt is inmiddels ook twee weken verder met RC1, die het vooralsnog gewoon blijft doen.
Het enige dat ik tot nu toe als irri heb ervaren is dat ctrl-c af en toe niet werkt en als je een selectie hebt gemaakt wil ie dat stuk niet meer unselecten, verder draait ie rock steady en dan heb ik nog niet eens de final
Good thing: Ik heb een developer van Interdeath afgeholpen, gebruikt nu ook HomeSite en is gelukkig, slaat zijn vrouw en kinderen een stuk minder en hoort de vogeltjes weer fluiten
Het enige dat ik tot nu toe als irri heb ervaren is dat ctrl-c af en toe niet werkt en als je een selectie hebt gemaakt wil ie dat stuk niet meer unselecten, verder draait ie rock steady en dan heb ik nog niet eens de final
Dat vond ik ook, maar merk er nu niks meer van, en ehm lange code... F9 toch?Op dinsdag 20 november 2001 16:53 schreef Hangloozz het volgende:
Good thing: Ik heb een developer van Interdeath afgeholpen, gebruikt nu ook HomeSite en is gelukkig, slaat zijn vrouw en kinderen een stuk minder en hoort de vogeltjes weer fluiten
mja, ik zie het ook al minder hoor..wat me wel opviel is dat die button om Dreamweaver te triggeren groter lijkt dan de restOp dinsdag 20 november 2001 16:58 schreef DeFeCt het volgende:
Dat vond ik ook, maar merk er nu niks meer van, en ehm lange code... F9 toch?
En F9 kon ik nog nie, * Hangloozz moet zich een beetje schamen.
Op dinsdag 20 november 2001 16:58 schreef DeFeCt daarna het volgende:
ik zie je zo voor me bij TellSell met ranzig nagesynchroniseerd amerikaans accentje
"Mike, is het niet phantastisch?"
* DeFeCt heeft hier geen DW draaien...Op dinsdag 20 november 2001 17:12 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
mja, ik zie het ook al minder hoor..wat me wel opviel is dat die button om Dreamweaver te triggeren groter lijkt dan de rest
Ik weet 100% zeker dat ik je leven vandaag een stukje leuker heb gemaakt...Op dinsdag 20 november 2001 17:12 schreef Hangloozz het volgende:
En F9 kon ik nog nie, * Hangloozz moet zich een beetje schamen.
[..]
Helpt het als ik zeg dat mijn echte naam in RL ook daadwerkelijk Mike is? ...Op dinsdag 20 november 2001 17:12 schreef Hangloozz het volgende:
ik zie je zo voor me bij TellSell met ranzig nagesynchroniseerd amerikaans accentje
[..]
Nou, hij doet iets wel.Op dinsdag 30 oktober 2001 13:32 schreef DeFeCt het volgende:
Wat doet ie niet dan?
Voor een korte preview van een pagina als je aan layout aan 't sleutelen ben is de Browse-tab altijd wel handig.
Als je nou een popup-html-etje bekijkt en klikt perongeluk op een <a href="javascript:window.close()">-link dan gaat heel HomeSite over zijn nek, en moet je hem afsluiten. Allerlei jammerlijke errors. Dat vond ik een van de schraalste bugs.
Opzich kom je er natuurlijk wel overheen, want je moet ook gewoon niet op zo'n linkje klikken
Maar die "interne" browser override de message-control van HomeSite en dat is imho echt te triest voor woorden, dat ze dat niet afgevangen hebben.
* drm vindt dat slecht programmeerwerk
* drm agrees so very totally:Pelle:
Eén ding is in ieder geval wel duidelijk: die grotere knoppen tussen resourcetab en workspace (met oa line-numbering enzo) zijn echtlelijk.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Vaag want dat is dan toch een extern (browser) window die je sluit ?Op dinsdag 20 november 2001 17:21 schreef drm het volgende:
[..]
Voor een korte preview van een pagina als je aan layout aan 't sleutelen ben is de Browse-tab altijd wel handig.
Als je nou een popup-html-etje bekijkt en klikt perongeluk op een <a href="javascript:window.close()">-link dan gaat heel HomeSite over zijn nek
en gelijk heb je!Op dinsdag 20 november 2001 17:21 schreef drm het volgende:
* drm vindt dat slecht programmeerwerk
maareh, niemand last van dat die extended search niet werkt?
Gebruik um best wel vaak merk ik nu die niet werkt
Gebruik um best wel vaak merk ik nu die niet werkt
mja, ik heb dat ook eens getest, en eerlijk is eerlijk; tis een bug.
Maar ik vindt het ook wel wat logisch dat ie dat niet kan handle'en; tenslotte probeer je de interne browser af te sluiten.
En wat moet ie dan? heel Homesite afsluiten?
Mooiste zou zijn dat je terugspringt naar de edit-mode als zoiets gebeurt.
Wat ik ook wel als een bug ervaar is:
als je een tag typt en je plaatst het afsluitende karakter (stel: de > als je <table> typt) dat dan tijdens de code-validation er geen toetsaanslagen onthouden worden.
Je moet dus telkens ff wachten voordat je door kan c0den..beetje suf.
En zeg nou niet: "dan zet je de code-validation tijdens het typen toch uit".
(de eerste die het zegt blaas ik met Ivoren Toren en al op
you have been warned )
Maar ik vindt het ook wel wat logisch dat ie dat niet kan handle'en; tenslotte probeer je de interne browser af te sluiten.
En wat moet ie dan? heel Homesite afsluiten?
Mooiste zou zijn dat je terugspringt naar de edit-mode als zoiets gebeurt.
Wat ik ook wel als een bug ervaar is:
als je een tag typt en je plaatst het afsluitende karakter (stel: de > als je <table> typt) dat dan tijdens de code-validation er geen toetsaanslagen onthouden worden.
Je moet dus telkens ff wachten voordat je door kan c0den..beetje suf.
(de eerste die het zegt blaas ik met Ivoren Toren en al op
"..dan zet je de code-validation tijdens het typen toch uit?.."Op woensdag 21 november 2001 10:54 schreef Hangloozz het volgende:
(de eerste die het zegt blaas ik met Ivoren Toren en al opyou have been warned )
of gebruik een alternatief voor Homesite...
damn, dat had je eerder moeten typen...'k was gisteren nog bij je in het gebouw, had ik gelijk m'n belofte waar kunnen makenOp donderdag 22 november 2001 02:24 schreef oh,when? het volgende:
"..dan zet je de code-validation tijdens het typen toch uit?.."
of gebruik een alternatief voor Homesite...
![]()
![]()
Enne, 2, hoe heb je die op het scherm getoverd?
Dreamweaver code geïmporteerd?
Pagina: 1