Flash vraagje

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:23
Hallo iedereen,

Ik begin net met flash, het is toch wel heel mooi wat je daar allemaal mee kan..
Ik begin altijd met bestaande dingen aanpassen om het een beetje te leren..
Nou heb ik een flash bestandje waar je een woord ziet gaan, alleen krijg ik dat woord niet aangepast.
Kan iemand kijken of dat wel kan?

Flash bestandje

Verwijderd

in de movie
text_sym (ctrl+L voor library)

delete de text die daar staat, voer je eigen text in, align dit in het midden, en breakapart de text (ctrl+b).

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 21:44
Op maandag 29 oktober 2001 09:28 schreef Snow-in-a-can het volgende:
in de movie

delete de text die daar staat, voer je eigen text in, align dit in het midden, en breakapart de text (ctrl+b).
Ik heb als beginnend flasher dit effect nu ook gebruikt in een scene. En hij werkt prima (met mijn eigen tekst) maar nu is de tekst op mijn buttons verminkt.
Ik heb zelfs het idee dat de hele scene in een lagere resolutie is.
Klopt dit? en hoe dit te veranderen?

ik heb ook al geprobeerd om het als new symbol in een aparte movie te zetten maar de tekst op buttons blijven verminkt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

D'r zit een prachtig boek bij Flash, en als je even zoekt zijn er ontzettend veel tutorials te vinden. Ga dat maar eens doornemen voor de mogelijkheden en basic-skills.

http://www.were-here.com
http://www.flashkit.com

• Artwido
  • Laatst online: 16-09 21:44
Op maandag 29 oktober 2001 10:16 schreef Pelle het volgende:
D'r zit een prachtig boek bij Flash, en als je even zoekt zijn er ontzettend veel tutorials te vinden. Ga dat maar eens doornemen voor de mogelijkheden en basic-skills.

http://www.were-here.com
http://www.flashkit.com
Ik heb ook een prachtig boek over flash en de url's die je geeft ken ik ook al. Maar wat is er verkeerd om als beginner vragen te posten over flash?
Ook al zijn sommige vragen misschien gesneden koek hier voor sommige.
GoT is toch bedoeld voor dit soort vragen. En als je als ervaren flasher dit soort vragen vermoeiend vind dan reageer je toch gewoon niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 29 oktober 2001 10:25 schreef Artwido het volgende:

[..]

Ik heb ook een prachtig boek over flash en de url's die je geeft ken ik ook al. Maar wat is er verkeerd om als beginner vragen te posten over flash?
Ook al zijn sommige vragen misschien gesneden koek hier voor sommige.
GoT is toch bedoeld voor dit soort vragen. En als je als ervaren flasher dit soort vragen vermoeiend vind dan reageer je toch gewoon niet.
Pelle heeft in zoverre gelijk dat iedereen die Flash (geldt voor alles) het niet geleerd heeft door steeds vragen te stellen, maar door veel lezen/proberen etc. Soort van studie dus. Dat is tevens de reden dat veel beginnersvragen gewoon op slot gaan binnen W&G (kun je ook zien in de FAQ's). De meeste eenvoudige vragen heb je binnen 2 tellen of via F1 of via Google of in een boek gevonden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 11:37 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Pelle heeft in zoverre gelijk dat iedereen die Flash (geldt voor alles) het niet geleerd heeft door steeds vragen te stellen, maar door veel lezen/proberen etc. Soort van studie dus. Dat is tevens de reden dat veel beginnersvragen gewoon op slot gaan binnen W&G (kun je ook zien in de FAQ's). De meeste eenvoudige vragen heb je binnen 2 tellen of via F1 of via Google of in een boek gevonden.
Óf check mŽn sig 8-)
Duidelijk uitgelegd in het nederlands (mocht je niet zo goed zijn in engels ;) ) en met voorbeelden.

Succes iig!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• procyon
Op maandag 29 oktober 2001 09:28 schreef Snow-in-a-can het volgende:
in de movie

dank je voor je reactie maar als ik ctrl+L toets en dan text_sym aanklik zie ik idd die text vor me.. ik kan het alleen niet aanpassen..
of ben ik nou gek?

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 14:05 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

dank je voor je reactie maar als ik ctrl+L toets en dan text_sym aanklik zie ik idd die text vor me.. ik kan het alleen niet aanpassen..
of ben ik nou gek?
Dubbelklik er Žs op. Je zegt dat je Žm laat bewegen. Dan maakt Flash er een "symbol" van (=MovieClip, of een Button, of een Graphic).
En als je Žm dan alsnog wilt bewerken moet je erop dubbelklikken (of rechtermuisklik => edit). Pas dan kan je Žm bewerken, mits je niet "Break-Apart" hebt gedaan...

EDIT:

Tekst veranderen kan zo: Open Library (Ctrl+L) en dubbelklik op "text_sym". Hier zie je je huidige text staan. Dat kun je nu vervangen door wat jij er wilt hebben.

succes!!

[dachtik..]
(Pas wel op wat voor lettertype je gebruikt, niet elk pc heeft dezelfde lettertype als jou. Als je breakapart doet, onthoudt ie Žt lettertype.)
[/dachtik..]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• procyon
gelukt thanx!

is idd niet van mezelf... :) ik leer het het best door te kijken hoe het in elkaar zit..

that's me..

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 14:47 schreef Procyon for life het volgende:
gelukt thanx!

is idd niet van mezelf... :) ik leer het het best door te kijken hoe het in elkaar zit..

that's me..
Maakt nix uit. Zo heb ik het ook geleerd. ;)
En zelf veel oefenen natuurlijk.

Pagina: 1