It’s nice to be important but it’s more important to be nice
download versie 1.4 beta2 daar zitten wel standaard regex in
Verwijderd
Voor bepaalde waarden van regex.wasigh: Download versie 1.4 beta2 daar zitten wel standaard regex in
Het is best aardig, maar geen Perl.
Als we zo gaan beginnen... welke regex engine is dan wel cool behalve die van perl? PCRE zekerOp maandag 29 oktober 2001 16:26 schreef Arien het volgende:
Voor bepaalde waarden van regex.
Het is best aardig, maar geen Perl.
Verwijderd
tomato: Als we zo gaan beginnen... welke regex engine is dan wel cool behalve die van perl? PCRE zeker
Ik zat dit weekend wat te spelen met regexen in Java en wilde toen wat geavanceerde dingen doen waar hij geen chocola van kon maken.
OeiOp maandag 29 oktober 2001 16:57 schreef Arien het volgende:
Toen maar in de docs gekeken en daar stond [vrije vertaling] dat het net Perl was.
Niet zo slim om dat in de docs van een regex package te zetten
PCRE is trouwens ook nogal een overdreven benaming
Ik ben niet zo'n grote regex-expert als jullie, maar ik vond het zelf toch wel behoorlijk compleetOp maandag 29 oktober 2001 16:57 schreef Arien het volgende:
Ik zat dit weekend wat te spelen met regexen in Java en wilde toen wat geavanceerde dingen doen waar hij geen chocola van kon maken.Toen maar in de docs gekeken en daar stond [vrije vertaling] dat het net Perl was.
Verwijderd
marcusk: Ik ben wel nieuwsgierig over welke perl-regex-feature het was waar ie over struikelde.
code:
1
| (?(condition)foo|bar) |
Staat ook bij de "uitzonderingen" in de omschrijving.
Het is allemaal wel redelijk compleet hoor, alleen dit verhaal vond ik wat vreemd:
Beide zijn zo te doen in Perl.Constructs supported by this class but not by Perl:
* Possessive quantifiers, which greedily match as much as they can and do not back off, even when doing so would allow the overall match to succeed.
* Character-class union and intersection. Character classes may appear within other character classes, and may be composed by the union operator (implicit) and the intersection operator (&&). The union operator creates a new class that contains every character that is in at least one of its operand classes. The intersection operator creates a new class that contains every character that is in both of its operand classes.
Verwijderd
Bijvoorbeeld zo:Onno: Hoe doe je het eerste in Perl? * Onno weet het zo niet.
code:
1
2
| $_ = "Dit is een string"; print ( /.*\Gg/g ? "Wel" : "Geen" . " match."); |
Met uitkomst:
code:
1
| Geen match. |
Waarom matcht hij niet?
Hmmm.. grappig.. nooit bedacht dat dat zo zou kunnen. 
* Onno heeft weer wat geleerd.
* Onno heeft weer wat geleerd.
edit:
[quote]
Waarom matcht hij niet?
[/quote]
Omdat ie door de \G niet backtrackt?
(en de /g is hier niet echt nodig lijkt me
)
[quote]
Waarom matcht hij niet?
[/quote]
Omdat ie door de \G niet backtrackt?
(en de /g is hier niet echt nodig lijkt me
Verwijderd
Ach, bij Sun ook niet.Onno: Nooit bedacht dat dat zo zou kunnen.
Zag bij IBM (IIRC) dat je er in Perl geen manier is om accessmodifiers te geven en het daarom niet geschikt was voor OO... Weer zo'n opmkering die meer zegt over hoe goed iemand Perl kent dan over wat Perl kan.
Verwijderd
Was een slordige copy-paste.Onno: De /g is hier niet echt nodig lijkt me
Wat er trouwens op die pagina van Sun staat over het "toleranter" zijn van Perl mbt foute regexen...
code:
1
| Quantifier follows nothing before HERE mark in regex /regex/ << HERE |
kun je zo toch oplossen toch: ?Arien: (?(condition)foo|bar)
code:
1
| String expr = "blaat" + (condition?"foo":"bar") + "schaap"; |
Verwijderd
Dat was niet wat ik bedoelde.marcusk: Kun je zo toch oplossen toch?
Pagina: 1