A7V-E of A7V266 (-E)

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
Heya,
Waar ik werk moeten we 48 nieuwe pc's hebben. We willen iig een Duron 800 erop.

We willen graag een Asus bord en we moeten kiezen eigenlijk tussen de (goedkope) A7V-E en de A7V266. De laatst gaat er binnenkort natuurlijk uit omdattie vervangen word door de A7V266-E.

Het prijsverschil is bijn 125 per bord voor ons. Maar wat is het kwaliteits / performance verschil????

Op de pc's wordt veel gedaan, ze komen in 2 leslokalen waarbij alle Windows & Netware versies gedraaid moeten worden.

Rest van de pc wordt:
- Asus V7100 (goedkoopste :D)
- 3c90x nwkaart
- 15" monitor
- Maxtor 20 GB schijfie
- CD of DVD speler (hangt af van prijs)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Tja, in dat geval zou ik gewoon voor de A7V-E gaan.. Omdat je toch een duron wilt draaien, werk je dus gewoon op 100MHz FSB, waar die A7V-E dus eigenlijk voor bedoelt is..

Verder heb je dan de gewone KT133E chipset, dus gewoon voor SDRam.. Is toch weer wat goedkoper ook, en voor de toepassingen waar jij het over hebt is het goed genoeg..

In dit geval heb je denk ik niet veel aan DDR.. Maargoed..

Enneh, die V7100, kun je die niet gewoon vervangen door een nog goedkoper kaartje?? TNT2-vanta ofzo?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
oke thz, iemand anders nog mening?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 10:19 schreef RiCk het volgende:
oke thz, iemand anders nog mening?
Ja.

gezien wat je ermee wil doen is DDR idd overkill, SDR is goed genoeg daarvoor, en crimineel goedkoop.
Over de grfx-kaart, neem goedkope Ati 128's ofzo, krijgen je studenten tenminste geen schele koppijn van lang naar 't scherm te turen