Toon posts:

[3d studio max] aanbevolen systeemeisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hierboven bericht, wat zijn de aanbevolen systeemeisen voor 3d studio max 4?

- Processor: type/aantal MHz
- Geheugen: aantal MB
- OS
- Videogeheugen
- etc.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

Verwijderd

Topicstarter
system requirements
- Windows 2000 (recommended) or Windows® 98
- Intel® or AMD-compatible processors at 300 MHz or
better (dual Pentium® III system recommended)
- 128MB RAM and 300MB swap space minimum
- Graphics card supporting 1024 x 768 x 16-bit color
(OpenGL and Direct3D hardware acceleration supported;
24-bit color, 3D graphics accelerator preferred)
- Windows-compliant pointing device
(specific optimization for Microsoft Intellimouse)
- CD-ROM drive
- Optional: sound card and speakers, cabling for
TCP/IP-compliant network, 3D hardware graphics
acceleration, video input and output devices,
joystick, midi-instruments, 3-button mouse
- Network rendering not supported under Windows 98
Bedankt! Een pentium III processor is aanbevolen. Ik wil ermee gaan werken op een laptop met celeron 700MHZ, 192 MB ram, 3D VGA chip met hardware motion compensation support (is dit wat???) en 8MB videogeheugen. Geeft dit een goede performance?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb hier een p3 500, GF2MX400 met 64 MB en 600 MB geheugen. MAX 4 loopt niet echt soepel in vergelijking met 3, maar wel heel goed bruikbaar. Die 700 van jouw is wel goed. Je zult problemen krijgen als je met grote bestanden gaat werken door je 190 mb geheugen, of als je veel texturen in de viewport hebt door je 8 mb vga.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 09:34 schreef gladiool het volgende:
ik heb hier een p3 500, GF2MX400 met 64 MB en 600 MB geheugen. MAX 4 loopt niet echt soepel in vergelijking met 3, maar wel heel goed bruikbaar. Die 700 van jouw is wel goed. Je zult problemen krijgen als je met grote bestanden gaat werken door je 190 mb geheugen, of als je veel texturen in de viewport hebt door je 8 mb vga.
Ik ga met 3D studio werken onder windows 2000 en verder ben ik nog niet zo bekend met 3D studio, maar krijg je snel geheugen te kort of krijg je dat alleen als je een render van boven de 100 MB aan het maken bent. En betreffende de textures/8MB vga precies dezelfde vraag: krijg je ook hier snel last van?

• maratropa
  • Niet online
van die textures heb je denk niet zo snel last.
En als hij veel begint te swappen tijdsens renderen dan weet je wat er aan de hand is.

installeer wel de 4.2 update, die zorgt dat max veel beter met geheugen omgaat.

specs

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Volgens mij wil je geen Max op een laptop gaan draaien, een goede OpenGL kaart lijkt me toch wel het minste wat je moet hebben...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 10:40 schreef DeFeCt het volgende:
Volgens mij wil je geen Max op een laptop gaan draaien, een goede OpenGL kaart lijkt me toch wel het minste wat je moet hebben...
Is dat persé nodig? En heeft geen één laptop dat?

• maratropa
  • Niet online
een p3 700 is zat voor een beetje 3d'en. intstalleer de p3 heidi drivers voor software viewport renderen.

wat ga je er op maken?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een celeron 700, maar ik ga er van uit dat dat ook voldoende is?

Ik weet nog niet wat ik er op ga maken, maar ik ben van plan om een studie in die richting te gaan doen, dus ik wil een beetje oefenen alvast en als ik eenmaal die studie doe ga ik vast wel wat heavy stuff maken waar ik wel wat performance voor nodig heb. Ik zit nu een beetje met dat OpenGL gebeuren, is dat echt nodig dan?

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18
nee hoor, opengl kan, maar je kunt ook directx gebruiken, of de zgn. osftware z buffer, dwz dat je processor het gewoon overneemt. Gaat wel werken hoor, met jou laptop. je kunt gewoon met eventueel met r3 beginnen, die is wat lichter dan 4. suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik ben zelf met MAX2 begonnen op een pentium 166 met 40mb ram, werkte goed genoeg voor mij toen (nu heb ik een pentium III 500, 640mb ram en een voodoo 5 5500 64mb).

Een zware videokaart is absoluut niet nodig voor werken met MAX. Echt grote verschillen merk je pas als je textures in de viewport zichtbaar wilt hebben, anders is het de views laten berekenen door de processor goed te gebruiken.

Als beginner heb je sowieso heel weinig nodig aan hardware, want je bent toch nog neit goed genoeg om echt serieuse dingen te gaan modellen. Hoewel het wel zo is dat beginners voor alles extreem hoge poly-counts nemen, omdat ze denken dat dat belangrijk is voor de kwaliteit (is het niet echt). Dus nu alvast een tip: een grote bol is ook al mooi vloeiend met 2.000 polygonen, 800.000 is overdreven!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vraag me soms af hoe je een dergelijk programma wilt leren als je al te lui bent even te zoeken: http://www.discreet.com/products/3dsmax/3dsmax_features.html

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.