Abit KT7 rev 1.0 -1.2 + Athlon XP

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Topicstarter
Dit stukje komt van www.planet3dnow.de
( http://www.planet3dnow.de/index.shtml#1004119553 )

Het gaat over een Athlon XP op een Abit KT7 series moederbord, dat een oudere revisie heeft dan 1.3, wat volgens Abit nodig is voor een Athlon XP. Abit verontschuldigt zich voor het gedrag van AMD ;) welke pas nadat Abit met de productie van moederborden versie 1.0~1.2 was gestart, de hardware specs had veranderd ten behoeve van de Athlon 4 XP Palomino.

In tegenstelling tot wat zo hier en daar in de verschillende fora verteld wordt, kregen zij een Athlon XP dus helemaal niet aan de praat op een ouder type KT7 series moederbord.

:'( Huilen met de pet dus....

Hier volgt het artikel. Helaas is het natuurllijk in het Duits. Wel is er in het midden een stukje in het Engels, van Abit zelf.
Neues zum Thema Abit KT7A und Palomino/Morgan
20:05 - Autor: Ghanja

Tja, kürzlich verbreitete sich die Tatsache, das ältere Revisionen des KT133A Boards von Abit - das KT7A - nicht zum neuen AThlon XP kompatibel sind. Laut Abit benötigt man für eine Inbetriebnahme zumindest die Revision 1.3. Die Kollegen von x-bit Labs haben versucht, etwas Licht in die Geschichte zu bringen. Im Rahmen eines Tests wurden zwei Exemplare des KT7A (Revision 1.0 und 1.3) mit einer Athlon XP CPU bestückt. Wie befürchtet, weigerte sich die Revision 1.0 zu booten (kein POST) wohingegen das neuere Modell anstandslos hochfuhr. Auch das Wechslen zu einer anderen BIOS-Version brachte keine Abhilfe. Nachfolgend noch einmal das Statement vom Abit-Support zu dem Thema:

"We do understand that the owners of KT7A/KT7A-RAID (1.0, 1.1, 1.2) are a bit upset with the incompatibility of their mainboards with Athlon XP processor. We launched these mainboard revisions before AMD provided us the official specifications of the Athlon XP CPU launched on October 9. To tell the truth, we started producing revision 1.2 in May. So, we turned out unable to guarantee that the older mainboard revisions would support Athlon XP. Unfortunately, this is hardware problem and it cannot be eliminated via BIOS update. However, KT7A rev. 1.3 and our new KG7 mainboard are fully compatible with Athlon XP. By the way, there is a new BIOS for these boards available on our site for download. Moreover, all the revisions of KT7A support AMD Duron (Morgan) processors."
Immerhin erwähnt Abit auch etwas, was x-bit labs bestätigt. Der neue Duron (Morgan) läuft auch auf älteren Revisionen. Ob allerdings User, die bis jetzt einen Athlon mit 1 GHz und höher eingesetzt haben, auf einen Duron umsteigen ist wohl eher fraglich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er nog steeds niet bij waarom er dan een probleem is... :?

De morgan werkt wel en de AthlonXP niet?! dat is vreemd. Zijn toch op dezelfde core gebaseerd nietdan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee,
de Duron en TBird zijn zowiezo niet met dezelfde core. De TBird had al 50% meer transistoren in de chip. (15 tegen 25 miljoen transistorenof zo)
Ze zijn alleen volgens hetzelfde principe opgebouwd, ze zijn zelfs niet 'bijna' identiek.

De Morgan is net zo, een heel andere chip dan de XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38719

Ja idd... Ik moest ook klanten waarschuwen voordat ze een XP en ABIT kozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga anders vooralsnog binnenkort een Abit + XP halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:11
jullie hebben het vast niet over het oeoude plankje de abit kt7raid, waar een xp op zou kunnen passen, helaas :( want deze hier ondersteund (bij mijn weten) niet eens 266fsb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 05:19
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:57 schreef mad_dog het volgende:
jullie hebben het vast niet over het oeoude plankje de abit kt7raid, waar een xp op zou kunnen passen, helaas :( want deze hier ondersteund (bij mijn weten) niet eens 266fsb :(
Klopt, maar met een beetje overclocking kun je toch nog over die 1300 MHz uitkomen... Ook met de XP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:57 schreef mad_dog het volgende:
Nauwelijks. Lees dat stukkie Duits nog maar eens, het ging over een KT7A die van voor de revisie 1.30 .

(Ik draai hier nog steeds met een KT7-RAID, TB1333@1340 13x104)
No Problemo ;) de Vcore moet wat hoger, maar het KT7A-RAID bord licht al te wachten. Met multiplier 12 kan de VCOre voor 1300 Mhz op 1,67 blijven. Ook gek hoor.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 07:30
Dan begrijp ik niet dat het bij anderen wel op een oudere revisie werkte.. Misschien zijn er ook nog wel kleine verschillen in revisies van de chipset ofzo:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 05:19
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:56 schreef Straat het volgende:
Dan begrijp ik niet dat het bij anderen wel op een oudere revisie werkte.. Misschien zijn er ook nog wel kleine verschillen in revisies van de chipset ofzo:?
Chipset niet.. Want dat is gewoon allemaal de KT133/a.. Dus allemaal dezelfde via-chipjes..

Kleine verschillen in het design van Abit zou wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik meen dat MSI ook iets dergelijks heeft met de MSI-6511 (micro-ATX versie van de K7T-Turbo)- er moesten wat extra condensatoren en FETs geplaatst worden om Tbirds boven de 1.2 en de XP te ondersteunen. Dus ook daar heb je pech met een oude revisie.

Denk dat het zoiets zou kunnen zijn. Dat impliceert dat een wonder met een soldeerbout met de juiste aanpassingen een XP draaiend zou kunnen krijgen, maar dat de andere 99% gewoon pech heeft (tenzij Powerleap weer eens langs komt met een Golden socket ervoor...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

tegen de tijd dat ik m'n Tbird voor een XP wil vervangen ga ik wel ff met een soldeerbout over m'n moederbord (KT7A-Raid v1.1).
Er zit garantie op en als je 'm op dusdanige wijze kan slopen zonder dat Abit het ziet dan moeten ze wel een nieuw bord geven...Versie 1.3 graag >:)

Niet?
[Specs]

Pagina: 1