Toon posts:

Warmte Sensor tussen core en block !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pascal heeft tussen zijn CORE EN COOL BLOCK zijn DIGI DOC 5
Warmte sensor geplaatst, JA JE LEEST HET GOED, neen het is geen tik fout.
Er tussen dus, ,tussen coolblock en core!!!!

Hij is stront eigenwijs en denkt dat het zo moet!
Hij redeneerd "de sensor moeit de exackte teparatuur meten, anders hadden ze de teparatuur aanduideing achter de comma wel weg kunnen laten, het hoort dus zo Robin, kijk maar in de handleiding"

En ja hoor daar staat plaats de sensor op de heetste plek van de prossesor voor een goede weer gave.
De Prossesor van pascal krijgt al rare verkleuringen aan de buiten kant, de L.U.L denkt dat het zo hoort!!!!!
Nou wil ie hem ook nog gaan overklokken EEN AMD XP, hij wordt al een dikke 70 graden.
Pascal zegt"toen we vroeger bij de marine proccesors plaatsten werden ze wel 120 grden" Maar dat is een ander soort!!!!!!!!!!!!!!!! |:

Via deze weg wil ik Pascal toch nog ovewrtuigen van zijn ongelijk en hoop ik dat die XP snel stuk gaat hihi

Groeten Dr.Robin

Verwijderd

om NOG preciezer te meten kan ie beter een groot gat boren in het midden van de core en de sensor daarin proppen...

dus..

AMD Thermal Design Guide > max. door AMD voorgeschreven temp van een AMDtegel = 74 graden.

Verder schat ik dat je de levensduur van je AMDtegel al kan verkorten tot +/- 6 maanden door em op 65~70 graden te laten draaien.

en met 65~70 graden bedoel ik niet wat je bios/MBM/Probe etcetc aangeeft ofzo (te onnauwkeurig)

Verwijderd

ow en over die processors van vroeger bij de marine >>>>

HITTE???? HITTE?????? bij de marine, DAAR heb je pas hitte...

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

n00b @ work:

Stap 1: Men neme je nieuwe AMD XP
Stap 2: Men pakke een hamer (met een hamer past alles!)
Stap 3: Men opene de core van onder af de cpu
Stap 4: Men plakke de sensor IN de core
Stap 5: Men spuite wat AS2 erop
Stap 6: Men bore 1 gat door de mammaplank
Stap 7: Men hale daar je sensor draad doorheen
Stap 8: Men schroeve het zooitje weer in elkaar
Stap 9: Men zette pc aan ende men hope dat het werkt

>:) 8-) Suc6! enne, gegarandeerd een sleutelhanger cadeau!

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Alstie dan toch zo presies z'n temp wil weten kan hij beter gewoon een nieuw mobo kopen.. in de XP zit namelijk een thermische diode om de temperatuur te meten (net als in de Intel procs). Met een nieuw mobootje kun je dat ding gewoon uitlezen ;)

Enne Robin201: De C64 loopt origineel niet op 3.17MHz, maar gewoon op 1 hele MHz :)

Verwijderd

Pascal heeft het juiste idee, maar droevig verkeerd uitgevoerd. De juiste plaats om temperatuur te meten is TC ofwel top case, ofwel bovenop de core. Die tempspecs van AMD en Intel zijn daarop gebaseerd. Mobo sensors zijn zo nauwkeurig als je oma als ze bezopen is, en cpu's interne sensors meten in of naast de core in plaats van aan de buitenkant erbovenop.

Het is te doen door een 0.3mm gaatje in je cpu heatsink te boren (met een dremel in een stand of zo) en daarin van boven een thermokoppel puntmeter te laten zakken, perfect egaal met de bodem van het koelblok. Je zet 'm vast met silver glue oid. Monteren, en nu ben je pas correct aan het meten.

Zelf kan mij de exacte temperatuur gestolen worden. Ik ga me daar een beetje in me heatsink boren...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het moet theoretisch mogelijk zijn om in je koelblok de ruimte te creeren om je temp te sensen. Misschien iets voor toekomstige koelblokdesigns? Tja en als je dan een echte tweakert bent dan wil je meteen van bijna alle componenten de temp weten. Toch? B-)

Meh ...

Pagina: 1