Toon posts:

Digital Video kopen. Welke??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen. Zou graag een goed advies willen bij t kopen van een digital camcorder. Ga ongeveer 2300 piek uitgeven (2500max). Merk niet echt voorkeur. Wel leuk klein ding en wil ook foto's mee maken. Ben een nitwit op dit gebied dus kom maar op. Heb alle serches al gedaan maar kom echt geen wijs uit jullie moeilijke praat over kabeltjes naar pc's en ccd, pixels etcetc..........

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Canon, Sony, Sharp, JVC en Panasonic bieden allen goede modellen.
hoewel 2300 voor de miniDV wat aan de krappe kant is.

Heb zelf een Canon DM-MV 30, maar die was 3000. In jouw prijsklasse zou ik eens zeker naar Sharp gaan kijken (die hebben op DV gebied het laatste jaar behoorlijk goed spul op de markt gezet) Misschien de VL-WD450s circa 2200 piek. Of de Panasonic NV-DS37RG voor 2400, of ...

Staar je niet blind op de Karl Zeiss lensen van Sony, die zijn minder goed dan men zegt (meer een marketing gimmick).
Voor serieuze foto's heb je niet veel aan een goedkope DV (meer dan 640*480 bedoel ik). Een memory card oid is dan wel handig.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

ik heb een jvc dvl100 kosten toen ik hem kocht 2500 mooiste van alles is dat je de software in de cam kan aanpassen by alle jvc's dus dat je ook dv-in kan aanzetten en hem 300x kan laten zoomen ipv 100x en een hele hoop andere leuke opties en geeft een mooi strak beeldje
maar dat mag ook wel voor dat geld

Verwijderd

Bedankt voor de response.
Ben vandaag naar de foka en naar de fotoklein geweest en daar stond Hij: DE CANON 430 MV. (allebei 2279piek) Wat een mooi ding zeg. Met smartcard voor de opslag voor foto's. Firewire. Goeie lens (Canon uiteraard). Lekker klein. Echt een superding. Wat weten jullie hiervan??? Sta echt op t punt om effe 2300 gulden over de balk te gooien voor deze Canon, of hebben jullie betere alternatieven?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/mv430.jpg

dit is m???

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik weet geen goede review sites voor camcorders (en dus ook geen review van deze Canon). Wat google search leverde
http://www.camcorderinfo.com/
Maar er zal wel meer bestaan (in de US heeft men kennelijk andere modellen)

Een andere optie is een Duits video tijdschrift. Meestal hebben die zo'n ranglijst met punten van alle getetst modellen. FF kijken bij de Bruna :)

Natuurlijk is t wel een goed ding, maar hoe die zich verhoud met de concurrentie?
1 van de dingen die je wel zelf makkelijk kunt testen, is of die bij jou makkelijk in de hand ligt. Dat is best wel belangrijk bij een camcorder.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:18 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik weet geen goede review sites voor camcorders (en dus ook geen review van deze Canon). Wat google search leverde
http://www.camcorderinfo.com/
Maar er zal wel meer bestaan (in de US heeft men kennelijk andere modellen)

Een andere optie is een Duits video tijdschrift. Meestal hebben die zo'n ranglijst met punten van alle geteste modellen. FF kijken bij de Bruna :)

Natuurlijk is t wel een goed ding, maar hoe die zich verhoud met de concurrentie?
1 van de dingen die je wel zelf makkelijk kunt testen, is of die bij jou makkelijk in de hand ligt. Dat is best wel belangrijk bij een camcorder.
shit verkeerd icoon.

Mod, je mag deze weggooien :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd

Neem gewoon de Sony DCR pc100e dit type is nu wel voor circa 2500 te krijgen.
circa 1,5 jaar geleden 4900,-
En het is een van de beste met foto functie en DV in en out

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Let wel even op feit dat geen enkele (naar mijn weten) digitale videocamera van rond de 2500,- foto's kan maken die wat kwaliteit betreft ook maar een beetje bij de simpelste digicam (van rond de 750) in de buurt komt... De eerste echt mooie foto uit een DigiVideoCam moet ik nog zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Canon 430 bij webvoordelig gezien voor 1928 piek!!! Echt een mooi ding zeg!!!

Type camera digitaal
Opslag type digitaal
CCD 540000 pixels
Optische zoom 10 x
Digitale zoom 200 x
Zoeker ja
Steady shot ja
Fader ja
Titel toevoegen ja
LCD scherm ja
Afstandsbediening ja
Geluidskwaliteit stereo
Fotomode ja
Lichtgevoeligheid 2 lux
Nachtzicht nee
Ingebouwde lamp nee
Microfoon ingang ja
Infrarood link ja
DV in nee
DV out ja
Bewerken met PC ja
Software bijgeleverd nee
Batterij type Li-ion
Gewicht (gram) 540
Afmetingen (H x B x D) ?? 102 x 56 x 128
Model nog leverbaar? ja
Website http://www.canon.nl

bij www.kieskeurig.nl wel toffe en goede recensies gelezen. Ga m toch kopen (waarschijnlijk). Die foto's hoeven niet bizar mooi te zijn, gewoon beetje voor op t net. En t mooiste is dat hij ze opslaat op MMC kkartjes. En laat mijn Cassiopeia EM-500 pocketpc die nou ook gebruiken!!!!

en offtopic: kieskeurig.nl is echt een toffe site, voor alle apparatuur

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 22:54 schreef melanieromy het volgende:
Neem gewoon de Sony DCR pc100e dit type is nu wel voor circa 2500 te krijgen.
circa 1,5 jaar geleden 4900,-
En het is een van de beste met foto functie en DV in en out
Waar dan trouwens???
Pagina: 1