Ik was net lekker mp3's van mijn cd'tje aan het luisteren hoor ik in 1 keer een ontzetten harde knal uit mijn cdrom speler. Ik probeer hem open te doen wil niet, nog een paar keer. Wil wel, wat blijkt Is me me hele CD aan stukkies gesprongen incl. me cdromspeler naar de kloten.....
nee dat komt niet door xp, maar ik heb xp er net 2 uurtjes op staan en ik heb dit systeem al een jaar 
swel toevallig
swel toevallig
Verwijderd
stond dat XP niet voor eXPlosion?Op maandag 29 oktober 2001 01:43 schreef Razor_Blade het volgende:
Ja, en dat komt ook vast en zeker door xp...
*lol* Welk merk CD was dat? En hoe snel is die CDRom speler?
* Aetje vroeg zich al af wanneer dit eens ging gebeuren... Centrifugaalkrachten trekken uiteindelijk slechte CD's gewoon uit elkaar op 52+ x snelheid waar ze voor gemaakt waren *lol*
Maar post de merken ff dan weten we wat we moeten ontwijken.
[edit]
Woon je in Limburg? CDRom is misschien nog met wat schroevedraaierwerk wel te fixen... Of je er ooit nog een CDtje in durft te doen is een 2e
)
* Aetje vroeg zich al af wanneer dit eens ging gebeuren... Centrifugaalkrachten trekken uiteindelijk slechte CD's gewoon uit elkaar op 52+ x snelheid waar ze voor gemaakt waren *lol*
Maar post de merken ff dan weten we wat we moeten ontwijken.
[edit]
Woon je in Limburg? CDRom is misschien nog met wat schroevedraaierwerk wel te fixen... Of je er ooit nog een CDtje in durft te doen is een 2e
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat heet nou CopyProtection
Koop al mijn ads!
Nou, lekker verhaal.Op maandag 29 oktober 2001 01:47 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Ik heb een Aopen 52x met een platinum CD-r
Dit sucks behoorlijkmoet ik weer een nieuwe kopen, dan maar gelijk 72x
Koop al mijn ads!
Ja nog sneller. Spatten ze nog sneller uit elkaarOp maandag 29 oktober 2001 01:47 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Ik heb een Aopen 52x met een platinum CD-r
Dit sucks behoorlijkmoet ik weer een nieuwe kopen, dan maar gelijk 72x
Beter dat je 't houd bij een 48 speed... Of lager.
* Aetje heeft een 24/4/2 HP8100 en is daar heel happy mee. Is al happy mee geweest sinds 3 jaar... Brand nog steeds vrolijk door.
Forget your fears...
maar een brander moet je eigenlijk nooit al cdrom lezer gebruiken, want dan gaat zijn levensduur snel achteruit, omdat een cd-r is gemaakt voor langzame snelheden en een cd-rom lezer juist neit. (is mij verteld)Op maandag 29 oktober 2001 01:50 schreef Aetje het volgende:
[..]
Ja nog sneller. Spatten ze nog sneller uit elkaar
Beter dat je 't houd bij een 48 speed... Of lager.
* Aetje heeft een 24/4/2 HP8100 en is daar heel happy mee. Is al happy mee geweest sinds 3 jaar... Brand nog steeds vrolijk door.
HP is degelijk spul blijkbaar. Ook al leest ie niet alle CD's even best meer, schrijven doettie goed. 'Kheb ook een DVDRom in een andere bak die ik als CD Lees station kan gebruiken... Maar goe, mijn aanbod blijft (om die Rom te fixen of poging tot, al is het maar voor een piccy van de binnenkant *lol*)
BOEM! (Device CD001 has caused a fatal error on media XR4523: Minefield detected. You may be able to continue normally...)
BOEM! (Device CD001 has caused a fatal error on media XR4523: Minefield detected. You may be able to continue normally...)
Forget your fears...
Verwijderd
en waarom een trage CR-R(W) gebruiken als je voor 2knaak50 een veel snellere CD-ROM kan halen 
Ed vraagt zich af hoelang het duurt voordat in de USA iemand een CDspeler-fabrikant voor miljoenen gaat sue-en voor opgelopen trauma's als gevolg van ontploffende spelers. en hoelang het zal gaan duren voordat elke CD (voordat ie in de winkel komt te liggen) wordt getest op haarscheurtjes om dit prob te voorkomen. LOL... wieweet worden ze over eenjaar of wat versterkt met carbon of kevlar.. hehe..
Ed vraagt zich af hoelang het duurt voordat in de USA iemand een CDspeler-fabrikant voor miljoenen gaat sue-en voor opgelopen trauma's als gevolg van ontploffende spelers. en hoelang het zal gaan duren voordat elke CD (voordat ie in de winkel komt te liggen) wordt getest op haarscheurtjes om dit prob te voorkomen. LOL... wieweet worden ze over eenjaar of wat versterkt met carbon of kevlar.. hehe..
LOL!Op maandag 29 oktober 2001 01:50 schreef okidokie het volgende:
Was het de Bin Laden House Band?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Iemand in america? IEMAND IN NL! ikke!Op maandag 29 oktober 2001 02:01 schreef Eddy66 het volgende:
en waarom een trage CR-R(W) gebruiken als je voor 2knaak50 een veel snellere CD-ROM kan halen
Wees blij dat je een CD speler met een laadje gebruikte
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Dat is gelul, lagere snelheden zijn juist veel veiliger en beter voor je branderOp maandag 29 oktober 2001 01:52 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
[..]
maar een brander moet je eigenlijk nooit al cdrom lezer gebruiken, want dan gaat zijn levensduur snel achteruit, omdat een cd-r is gemaakt voor langzame snelheden en een cd-rom lezer juist neit. (is mij verteld)
Ik zou de fabrikant van die cd's maar ff contacten en een vergoeding vragen voor jouw cdspeler
mag natuurlijk NOOIT gebeuren dat een cd kapot gaat IN de cdspeler
en laat je niet afpoeieren
mag natuurlijk NOOIT gebeuren dat een cd kapot gaat IN de cdspeler
en laat je niet afpoeieren
It seemed like a good idea at the time
Strum... Off topic hier... Hoe hebbu dat UT demootje in die GIF gekregen???
Forget your fears...
er zijn wel meer problem dat die aopen cd-rom spelertjes cdtjes molle
gewoon naar je winkel gaan en je krijgt een nieuwe
gewoon naar je winkel gaan en je krijgt een nieuwe
Ja, dat zou een beetje kinderachtig zijn, he!Op maandag 29 oktober 2001 02:32 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Maar hij is net 1 jaar en 1 mnd, garantie net 1 mnd over!
Volgens mij, als je em bij een redelijke zaak hebt gekocht helpen ze je wel. En anders moet je een compromis sluiten... Fifty-Fifty bijvoorbeeld.
Maar dat hij echt niet langer mee gaat dan z'n garantie-termijn kan natuurlijk niet!
Koop al mijn ads!
Heey! Je bent niet alleen!!!!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/304163
Niet te geloven!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/304163
Niet te geloven!
Koop al mijn ads!
Verwijderd
Kan het zijn dat je CD-ROM flink heet wordt(werd..)? Beetje in de zin van : heb je ooit je vingers gebrand aan een CD die je er net uithaalde? Kheb ooit es een CD-ROMspeler vern**kt doordat deze te warm werd. ( hij zat gesandwitched tussen 2 andere). maarehh knallen deed ie niet, het bleef bij hevig tikken/brommen/grommen tot ie nix meer deed..
Pas was er ook iemand bij mij en die vertelde me het zelfde verhaal 
CD in stukjes en cd-rom speler naar de klote
CD in stukjes en cd-rom speler naar de klote
Doe es normaal man.Op maandag 29 oktober 2001 01:50 schreef okidokie het volgende:
Was het de Bin Laden House Band?
Dit is echt al LAANG niet meer zo heeel vroeger in het begin van de tijd dat er branders waren was dit inderdaad zo.. Maar tegenwordig is dat echt nietmeer zo.Op maandag 29 oktober 2001 01:52 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
[..]
maar een brander moet je eigenlijk nooit al cdrom lezer gebruiken, want dan gaat zijn levensduur snel achteruit, omdat een cd-r is gemaakt voor langzame snelheden en een cd-rom lezer juist neit. (is mij verteld)
Ik gebruik juist mn brander drvoor omdat die veel beter brakke cdtjes kan lezen dan mn gewone cd speler..
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Als we dat soort acties krijgen, zullen de spelers en de cd's toch wel astronomisch in prijs gaan stijgenOp maandag 29 oktober 2001 02:01 schreef Eddy66 het volgende:
Teac cd540E... kost 2 tientjes meer, maar is toch sneller met zijn 40 speed dan de rest van het pak (en veel stiller) doordat ie gewoon een beter leesmeganiek heeft. Dit voor als je toch weer een gewone cd lezer wil.... extraheerd trouwens ook briljant goed audio. had een scorpions cd die in de gewone cd speler niet eens meer speeld door de megahoeveelheid krasses (cd heb ik van ex vriendin waar die in de cd weas blijven zitten na vervangining door nieuwe bij de service afdeling)
De mp3's die ik eraf getrokken heb zijn vrijwel kraakloos.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Hey mijn broertje had ook zoiets met dezelfde cdrom drive, ook een aopen 52X, zijn Diablo Lord of destruction cd zat erin en brak gewoon in de cdrom drive, de cdrom drive doet het nog wel maar die kut cdrom drive heb em wel mooi 100 piek gekost
DE 72x cdrom, als eerder genoemd,
draaid niet snel, maar door middel van meerdere lasers(7 ?)
wordt de data op meerder plekken tegelijk gelezen, erg stil 72/7 = 10 speed ( ongeveer)
een verdademing voor de cd-tjes, worden ze een stuk minder duizelig en misselijk van
wordt de data op meerder plekken tegelijk gelezen, erg stil 72/7 = 10 speed ( ongeveer)
een verdademing voor de cd-tjes, worden ze een stuk minder duizelig en misselijk van
1+1+1 = 1
9 lasers had die kenwood cdrom speler dus 8 speedOp maandag 29 oktober 2001 08:01 schreef Joto het volgende:
DE 72x cdrom, als eerder genoemd,
moet je eens nagaan hoe die lasers dan moeten zitten, zo'n recht-toe-recht aan vergelijking kun je nooit maken hoor: 9 lasers x 8 speed/laser = 72 speed ...Op maandag 29 oktober 2001 09:09 schreef DR het volgende:
[..]
9 lasers had die kenwood cdrom speler dus 8 speed
bijvoorbeeld: een laser komt boven een stuk CD wat net door een andere laser is gelezen, dan haal je geen 72 speed. Om daar wat aan te doen moet ie dus effectief sneller draaien dan 8 speed!!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Damn, das klote.
Wat kan je hier eigelijk tegen doen?
Wat kan je hier eigelijk tegen doen?
w00t
Verwijderd
En dat zeg jij?Op maandag 29 oktober 2001 01:52 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
[..]
Jou spelers houden het lang uit!
Tragere spinnende CDRom kopen. EVT CDRom fabrikant meeltje sturen of ze je een firmware willen sturen die em niet meer zo hard laat upspinnen...
Forget your fears...
* Rene59 heeft het al vaak zat zien gebeuren.
En aan de cd's ligt het niet. Ik heb nl. ook al een keer een originele Windows ME cd in stukken zien knallen. Maar die cd kan natuurlijk ook gaar geweest zijn.
In ieder geval, het kan gewoon gebeuren met die snelle cdrom spelers. Vette pech.
En aan de cd's ligt het niet. Ik heb nl. ook al een keer een originele Windows ME cd in stukken zien knallen. Maar die cd kan natuurlijk ook gaar geweest zijn.
In ieder geval, het kan gewoon gebeuren met die snelle cdrom spelers. Vette pech.
72x zou ik niet doen.
Heb er zelf eentje gehad (Kenwood), maar die heb ik er na een paar maanden weer uit gegooid. Wat een
ding was dat zeg! Las de helft van mijn CD's (zowel orig als copie) niet.
Heb er zelf eentje gehad (Kenwood), maar die heb ik er na een paar maanden weer uit gegooid. Wat een
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
Volgens mij kan je gewoon Aopen een mailtje sturen dat dat ding je cd's molt.
En volgens mij kan je best vragen of ze er naar willen kijken en dan kunnen ze hem repareren of ze sturen je een Refurbisched apparaat toe.
DIt heeft een vriend van mij ook eens mee gemaakt met zo'n 52x Aopen na 1,3 jaar!!!
Proberen waard !!!!
En volgens mij kan je best vragen of ze er naar willen kijken en dan kunnen ze hem repareren of ze sturen je een Refurbisched apparaat toe.
DIt heeft een vriend van mij ook eens mee gemaakt met zo'n 52x Aopen na 1,3 jaar!!!
Proberen waard !!!!
Denk je dat die Cd speler die CD van de scorpions niet meer las door de krasjes of gewoon omdat die Cd speler verstand van muziek heeft?Op maandag 29 oktober 2001 07:55 schreef nitenite het volgende:
Teac cd540E... kost 2 tientjes meer, maar is toch sneller met zijn 40 speed dan de rest van het pak (en veel stiller) doordat ie gewoon een beter leesmeganiek heeft. Dit voor als je toch weer een gewone cd lezer wil.... extraheerd trouwens ook briljant goed audio. had een scorpions cd die in de gewone cd speler niet eens meer speeld door de megahoeveelheid krasses (cd heb ik van ex vriendin waar die in de cd weas blijven zitten na vervangining door nieuwe bij de service afdeling)
Verwijderd
Heb ik ook een keer gehad. Met een Asus 50x cd-rom. Hoorde ineens een soort -SNAP!- als een grote electrische vonk die overspringt. Oorzaak was een niet goed gecentreerde (buitenlandse) cd-rom. CD-rom speler was direct overleden. 'k schrok me de tering...Op maandag 29 oktober 2001 01:42 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
Ik was net lekker mp3's van mijn cd'tje aan het luisteren hoor ik in 1 keer een ontzetten harde knal uit mijn cdrom speler. Ik probeer hem open te doen wil niet, nog een paar keer. Wil wel, wat blijkt Is me me hele CD aan stukkies gesprongen incl. me cdromspeler naar de kloten.....
[sarcasme mode]Op maandag 29 oktober 2001 02:00 schreef DECFMessiah2001 het volgende:
[..]
weet je wel hoe lang ik daar weer mee bezig ben om die te downloaden met mijn ISDNnetjeveel telltikken en ook nog eens een nieuwe cd-r en cdrom
gelukkig waren het natuurlijk legale mp3-tjes; dus je hebt ze gewoon op cd staan en kun je ze dus simpel weer coderen (aangezien je natuurlijk ook een legale encoder had; omdat je je muziek-cd's al een keertje had omgezet)...
dus het hoeft je helemaal geen telefoontikken te kosten; alleen wat processoruurtjes (en idd een cd-r van f2,50 en een cd-rom speler)
[/sarcasme mode]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
owh wat zijn we leuk!Op maandag 29 oktober 2001 11:17 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
[sarcasme mode]
gelukkig waren het natuurlijk legale mp3-tjes; dus je hebt ze gewoon op cd staan en kun je ze dus simpel weer coderen (aangezien je natuurlijk ook een legale encoder had; omdat je je muziek-cd's al een keertje had omgezet)...
dus het hoeft je helemaal geen telefoontikken te kosten; alleen wat processoruurtjes (en idd een cd-r van f2,50 en een cd-rom speler)
[/sarcasme mode]
En uiteraard heb jij alles legaal...Op maandag 29 oktober 2001 11:17 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
[sarcasme mode]
[/sarcasme mode]
Verwijderd
Kun je er ook illegaal aan komen dan?Op maandag 29 oktober 2001 13:53 schreef InZane het volgende:
[..]
En uiteraard heb jij alles legaal...
[/onschuldig]
Verwijderd
coolOp maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef ---X2--- het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad. Met een Asus 50x cd-rom. Hoorde ineens een soort -SNAP!- als een grote electrische vonk die overspringt. Oorzaak was een niet goed gecentreerde (buitenlandse) cd-rom. CD-rom speler was direct overleden. 'k schrok me de tering...
Precies hetzelfde gehad met mijn A-open 52x.
Nieuwe CD gehad + andere CD-ROM.
Nieuwe CD gehad + andere CD-ROM.
Verwijderd
LOLOp maandag 29 oktober 2001 01:46 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Dat heet nou CopyProtection
Grap was al gemaaktOp maandag 29 oktober 2001 15:14 schreef Access het volgende:
XP -> eXPlosion![]()
![]()
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Verwijderd
Volgende stap van bill gates tegen het kopieren van windows. Kopieerders worden geexecuteerd door ontploffnede cd spelers.
Vette LOLOp maandag 29 oktober 2001 10:37 schreef acidfever het volgende:
[..]
Denk je dat die Cd speler die CD van de scorpions niet meer las door de krasjes of gewoon omdat die Cd speler verstand van muziek heeft?
Als je het op die manier bekijkt heeft die Teac juist verstand van muziek
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Iemand die ik ken had precies hetzelfde met zo'n 52x Aopen.
Produktiefoutje misschien?
Verwijderd
Nooooou ik heb hier al topics gezien waar bij een slot-in de CD eruit kwam vliegenOp dinsdag 30 oktober 2001 16:38 schreef NickArts het volgende:
Hopelijk overkomt mij dat nooit, ik heb een slot-in!
Dan zit ik onder de scherven
Verwijderd
wij kenne dezelfde persoonOp dinsdag 30 oktober 2001 13:37 schreef Atteman het volgende:
Iemand die ik ken had precies hetzelfde met zo'n 52x Aopen.
en hij had mazzel dat ie niet in de buurt van die speler was....scherven sprongen in de lucht
het was volgens D "een flakcanon uit UT"
*lol* Zelfs de PeeCees bewapenen zich... Moet ook wel, zie TNet: Internet Rage
Forget your fears...
Verwijderd
Offtopic:Op dinsdag 30 oktober 2001 16:56 schreef Aetje het volgende:
*lol* Zelfs de PeeCees bewapenen zich... Moet ook wel, zie TNet: Internet Rage![]()
![]()
Pagina: 1