thrustmaster stuur....

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej...
vraagje..
heb een thrustmaster force feedback stuur...
enne heb win xp draaien..
nu heb ik van www.thrustmaster een driver gedownload maar die werkt heel erg brak... krijg blue screens enzo...
met system restore was ik er weer vanaf, maar mijn stuurtje werkt de force feedback nog niet lekker van met de standaard drivers..
Wie heeft ook die drivers geprobeerd en er wel succes mee gehad? want bij mij wil het niet echt....
thnx

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het waren toevallig ook de drivers voor XP??? Niet voor Me of zo?

• Lord_T
ja het zijn nieuwe drivers die ook voor xp zouden moeten zijn....
maar ze zijn niet digitaly signed enzo....
hier staan ze
maaruh is er niet iemand die dezelfde problemen heeft?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
en ff UP

• Lord_T
niemand?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik gebruik onder XP de oude drivers van de CD en die werken prima...

overigens wordt het niet op prijs gesteld als je je topic constant 'omhoog schopt' maar dit terzijde...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik ben ook al een paar dagen aan het stoeien met die driver c.q. mapper. Maar met weinig succes. Zowel onder XP als 2000 als 98 geeft ie problemen... ik snap er geen sodeju meer van... 1 keer heb ik die driver aan de praat gekregen op een schone W2K, maar nu doet ook die het niet meer. :'(

Verwijderd

Mijn thrustmaster ffb werkt onder w2k en win xp perfect met de drivers op de meegeleverde cd, maar onder colin mcrae 2 wordt de ffb uitgeschakeld. Er zou hiervoor een patch zijn van microsoft zijn, maar ik kan niets vinden..
Iemand?

• Lord_T
Op woensdag 31 oktober 2001 19:16 schreef AWe het volgende:
Mijn thrustmaster ffb werkt onder w2k en win xp perfect met de drivers op de meegeleverde cd, maar onder colin mcrae 2 wordt de ffb uitgeschakeld. Er zou hiervoor een patch zijn van microsoft zijn, maar ik kan niets vinden..
Iemand?
damn heb ook ff op microsoft.com gezocht....
maar helaas niks gevonden...
ik heb namelijk het zelfde probleem, trouwens je weet dat er van Colin McRae 2.0 een patch 1.09 is, die dit probleem ook misschien oplost?
helaas heb ik niets aan de patch (heb de originele cd niet meer)... :( en kan dus het niet meer draaien....

Verwijderd

Die patch heb ik ook al geprobeerd. Nada!

Verwijderd

ach, om je gerust te stellen, mijn logitech wingman ff doet het ook nauwelijks onder xp, oorzaak nog onbekend en oplossing nog niet in zicht. (waar zit verdomme dat streepje warmee ik tegen die muur kan bonken)

Verwijderd

Onderdeel van een mail aan thrustmaster. Misschien meer mensen met hetzelfde probleem?

Met de thrustmapper 308 en de colin mc rae 2 patch heb ik inderdaad de mogelijkheid om de ffb aan te zetten. Geweldige ffb trouwens, maar dat terzijde.
Nu heb ik er een probleempje bijgekregen met de automatische calibratie. Ik gebruik mijn ffb racing wheel zonder de pedalen om persoonlijke redenen. Hierom heb ik gekozen voor de thrustmaster omdat ook aan het stuur twee analoge hendels zitten, en hierin schuilt nu net het probleem.
Als ik in control-panel>game-controllers(XP) kies voor de optie properties, kan ik zien dat mijn stuur beweegt en buttons werken. Als ik nu de rechts analoge hendel beweeg, gaat het horizontale streepje bij het gaspedaal naar
boven en naar beneden (geen reactie aan de rechtse kant van het window bij X of Y). Als ik nu de linkse analoge hendel beweeg verandert alleen het groene vlakje bij de Y (begint bij half groen > geen groen > volledig groen (het
horizontale streepje bij het rempedaal doet niets)) Dit is trouwens ook zo als ik de pedalen aansluit.
In colin mc rea 2 is de optie 'ffb aan' te kiezen. Maar als ik kies voor het configureren van de controller, kan ik alleen de linkse van de analoge controllers selecteren (de rechtse wordt niet gezien). Tevens lijkt de analoge controller alleen digitale signalen door te geven, want de hendel geheel loslaten resulteert in remmen, gedeeltelijk inknijpen resulteert in gas geven en geheel inknijpen resulteert weer in remmen. Erbij komt nog dat het niet functioneren van de rechtse hendel tot gevolg heeft dat ik niet achteruit kan schakelen (rem inhouden). Conclusie is dat de thrustmapper 308 wel de ffb terug heeft gebracht maar
dat hij de functies van de game-controller niet helemaal juist lijkt te ondersteunen.

Is deze conclusie juist en het probleem wellicht bij u bekend, of doe ik wederom iets niet goed (thrustmapper 308 heeft weinig instellingen voor de gebruiker. De calibratie lijkt de enige)
Pagina: 1