Mousepad voor Logitech optical

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
'k heb hier m'n Logitech iFeel Mouseman (optisch dus), maar dat wil niet echt op me bureau (zitten donkere lijntjes in en dan gaat ie flippen). Nu ben ik van plan te investeren in een goeie, gladde mousepad, maar ik weet nu echt niet meer welke. Heb de search al gebruikt ja, maar vond daar eigenlijk geen bevredigend antwoord (als ik iets gemist heb, laat het me weten :z)
Nu zag ik de Everglide Giganta, Attack, Original en de fUnc sUrface 1030 en die lijken me wel wat. Iemand een (goed onderbouwde :)) mening over welke ik het beste zou kunnen kopen?

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Pak gewoon de kaft van een kleine multimap.
Een zijde afknippen en klaar...glijd als de neten ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Volgens everglide waren de zwarte everglides het beste (ik weet niet of er andere waren, maar iig met zo weinig mogelijk kleur)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb op dit moment de Everglide Giganta in combinatie met een Razer Boomslang en dat bevalt op zich heel goed, echter ziter onderin een heel klein deukje waar door de muis soms stilvalt. maar muis iets hoger en dat is geen probleem meer.

Maar ze hebben bij http://www.everglide.de de crystal pro dit is een muismat met een glasplaat die aan de ene kant glad is en aan de andere kant opgeruwd is. Ook heeft ie een standaard mouse bungee maar het mooie van het glas is dat het gegarandeerd vlak is.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je moet eerst eens testen of je muis geen problemen heeft met wit, zwart of reflecterend/transparant. Dan kan je je keuze beter bepalen. Beste om te testen is zoals Moon zegt: gewoon een stuk multimap :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
ik heb een bureau dat wit met grijze lijntjes heeft, het bureau is iets te ruw voor mijn muis.
mijn muismat is lekker glad maar heft donkere kleuren en mijn optische muis reageerd daar wat minder soepel op. ik heb een witte muismat en daar doet ie het super snel op, alleen de onderkant van die muismat is niet van rubber zodat die muismat stevig blijft liggen.

ik zoek dus: een grote, witte gladde muismat met ruwe onderkant zodat die goed blijft liggen. en als het kan moet er ook nog zo'n RSI pols geval op.

iemand tip?

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
koop gewoon zo'n stoffen ding van radio 538 bij de V&D.. goedkoop dingetje, maar glijdt perfect.

• JeroenNietDoen
enne, welke nederlandse zaken verkopen die everglide muismatten dan?

• JeroenNietDoen
Op maandag 29 oktober 2001 06:45 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
koop gewoon zo'n stoffen ding van radio 538 bij de V&D.. goedkoop dingetje, maar glijdt perfect.
stof? neuh dat glijdt voor geen meter bij mij.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 06:37

McBoom

Broem

Voor mijn Logitech Wheelmouse optical heb ik gewoon zo'n e; cheapo muismat bij de Bruna gekocht, een effen blauwe. Glijd erg goed en de muisaanwijzer is waar die wezen moet. :)

The ramblings of an idiot

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

euhm................

muismat voor optical muis? is dat niet een beetje dubbel??

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Muismat voor opticals is niet echt nodig, en werkt, vind ik niet lekker, tis allemaal net te glad.

Voor een balmuis -> 3M muismat, icemat, everglide, func, ratpadz etc etc.
Voor Opticals -> zo'n stoffe van 2,5 :), maar zo'n 3M werkt ook goed als je van zeer weinig weerstand houdt, everglide enzo zijn wat te grof.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gebruik altijd zo'n zwarte stoffen met een rubberen onderkant en de zijkant vastgenaaid. Optisch + muismat roeleert en is absoluut niet overbodig!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
'k wil dus een muismat omdat me muis gaat flippen met lijntjes/logo's/tekeningen/etc. (zie ook me post |:()
Verschillende kleuren heeftie volgens mij geen moeite mee, althans zwart, wit, blauw werken gewoon (misschien rood niet).
Maar een stoffen mm vind ik dus niks, heb het geprobeerd, maar dat glijdt echt niet, helaas.

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 30-05 14:58
Op maandag 29 oktober 2001 06:49 schreef Kaap het volgende:

[..]

Ja niet van die groffe dingen, maar dat gladde stof daar heb ik 't over.. glijdt lekkerder dan dat gladde spul omdat je nog een klein beetje weer stand hebt.. anders vliegt je muis de tafel af :P

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

de ultieme doodzonde:
Zo'n goedkope muismat met opdruk (plastic bovenkant) die dan afgeeft aan je muis, waardoor 'ie gaat plakken en je average FPH in UT afneemt met 50%. Die zal ik echt [b] NOOIT [/b]
gebruiken. :r

ken wel wat mensen die dat wel deden... |:(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mOrPhie
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb een "anti-static mouse pad". Die kreeg ik ooit is kado bij een aankoop in een computerzaak. :P Dat ding is soort van zacht kunstof-plastick en heel donkergroen/blauwig... En er staan met wit ruitjes op getekend (zoals rekenpapier-ruitjes). Heel simpel dus. Maar hij is dus ietsje gladder dan de doorsnee muismat en dat resulteerd in de ideale optical muismat; Zelfs gamen gaat perfect.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn optische Mouseman Wheel zo'n snijmatje dat je in hobbywinkels kunt kopen. Beetje moeilijk te beschrijven misschien, maar het is een rubber mat (lekker groot) met daarop wat ruitjes geprint dat is gemaakt om met een mes op te snijden, het matje gaat daar niet stuk van. Ben er een keer bij iemand anders achter gekomen dat het een ideale muismat is. Hij glijdt niet weg en is precies glad genoeg.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 06:45 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
koop je die bij V&D? mooi die moet ik hebben, die heb iemand die ik ken.. die is LEEEEEEKEEEEEERR!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 06:49 schreef Kaap het volgende:

[..]

geloof me, die van 538 glijd als de neten!

• dion_b
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik sluit me aan bij stof.

Ik heb vanalles geprobeerd, maar niets gaat boven mijn 10y oude grijze stoffen mat (leeftijd wordt bewezen door de opdruk- Telekoder computers- zaten in jaren '80 in de Hoogstraat in R'dam, gingen '92 ofzo failliet >:) ).
Geen zweethanden, nauwkeurig als wat (alleen ziet er niet uit)

Voor de goede orde: de andere matten hier in huis:

- Heineken 'kroonkurk' model glad: bleuugh! je blijft aan die randen hangen. En niet te zuipen :r
- Gele PC-Discount mat: ding glijdt zelf beter dan muis erop
- Mobo ontdaan van alle SMC, met laklaag: moet gezien worden, erg cool, maar je gaat er wel zweethanden op krijgen en door verschillen in relief minder geschikt.
- Rode stoffen mat: prima voor bal, maar de optical heeft er moeite mee (rode LED, he)

edit:
bij mij gaat het om een Logitech Cordless Optical

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1