Elke keer als ik mijn computer aan zet. Begint me chipset Fan een zoemend geluid te maken. Na ongeveer 20 seconden is dit weg. Ik heb hem al helemaal schoongemaakt maar het helpt niet. Mijn computer moet minimaal 10 minuten uitstaan. Kan die door het uitzetten van het koellichaam van de chipset komen?
Dit is een bekend probleem van Abit KT7(A) moederborden. gewoon naar Abit bellen, dan krijg je zonder gezeur een nieuw ventilatortje van ze (ook al is ie niet stuk
)
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Verwijderd
Heb ik ook met m'n epox , ik ga nu een Blue Orbje kope ervoor en dan later ook waterkoelen
Verwijderd
Ik heb een BlueOrb gehad voor mijn videokaart, en heb hem er heel snel van afgehaald vanwege de herrie die die maakt.Op maandag 29 oktober 2001 00:28 schreef real_raichu70 het volgende:
Heb ik ook met m'n epox , ik ga nu een Blue Orbje kope ervoor en dan later ook waterkoelen
Ik heb er nu een 486-fannetje er op zitten, het koelt goed en maakt geen lawaai.
Ja, dat heb ik ook op me Asus A7V133
Denk dat ik er maar een los koop
Verwijderd
binnen een straal van 10 meter van een blue orb valt niet te slapen, verder zijn 8 van de 10 blauwe orbjes zo krom als een hoepel > eerst contactoppervlak vlakschuren...Op maandag 29 oktober 2001 00:28 schreef real_raichu70 het volgende:
blablablabla...ik ga nu een Blue Orbje kope ervoor en.. blablabla..
die van mij maakt ook wel lawaai (Epox 8K7A)...
is die fan wel nodig? anders kan ik m gewoon uitzetten...
moet kunnen, want zo heet wordt de chip volgens mij niet (en op de meeste moederborden zit helemaal geen chipset koeler)
moet kunnen, want zo heet wordt de chip volgens mij niet (en op de meeste moederborden zit helemaal geen chipset koeler)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Ja, maar dan zit er wel een koelblokkie op! En daarmee raakt ie zijn warmte kwijt. Grote kans dat als je de fan uitzet dat ie te warm wordt!Op maandag 29 oktober 2001 09:16 schreef Moody het volgende:
die van mij maakt ook wel lawaai (Epox 8K7A)...
Wij hebben op de zaak veel asus borden verkocht en meer dan de helft gaat dat fannetje van kapot.
Je kan blijkbaar geen kwaliteit verwachten van asus.... belachelijk
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
voor fannetjes van ABIT: Mailen naar technical@abit.nl
ik kreeg er 2
ik kreeg er 2
Ik heb het fannetje van me abit er gewoon afgehaald want hij was stuk werkt nog perfect
, alleen voor overclocken lijkt het mij niet handig
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Verwijderd
Heb een nieuwe asus a7v266 en binnen 3 weken bleef de fan stilstaan,met alle gevolgen van dien:geheugen problemen,vatlopers enz.Op maandag 29 oktober 2001 12:05 schreef Audi_S2 het volgende:
Wij hebben op de zaak veel asus borden verkocht en meer dan de helft gaat dat fannetje van kapot.Je kan blijkbaar geen kwaliteit verwachten van asus.... belachelijk
Jammer dat Asus zo'n slecht koelertje op zijn borden zet.
Ja, ik had toevallig es me kast open gelaten en dat fannetje begon dus niet te draaienOp maandag 29 oktober 2001 17:09 schreef pandora777 het volgende:
[..]
Heb een nieuwe asus a7v266 en binnen 3 weken bleef de fan stilstaan,met alle gevolgen van dien:geheugen problemen,vatlopers enz.
Jammer dat Asus zo'n slecht koelertje op zijn borden zet.
Weet iemand ook waar je heen moet mailen voor zo'n asus fannetje? Aangezien mijne ook een hele hoop herrie maakt. Ik had al een keer naar asus germany gemailed, enige adres dat ik kon vinden, maar heb nooit meer iets gehoord
Mijn Asus A7M266 fannetje maakt dus ook een teringherrie 
Weet iemand al hoe het zit met Asus support enzo? Abit had ooit een mooie omruil actie, ik verwacht eigenlijk wel het zelfde van Asus
En anders, weet iemand wat voor fannetje ik er anders op kan zetten (ik wil graag nog wel slapen
)
Weet iemand al hoe het zit met Asus support enzo? Abit had ooit een mooie omruil actie, ik verwacht eigenlijk wel het zelfde van Asus
En anders, weet iemand wat voor fannetje ik er anders op kan zetten (ik wil graag nog wel slapen
Op mijn MSI K7T zit gewoon een koelribje. Ben mede daarom meteen voor de MSI gegaan, i.p.v. de Asus. (ook nog wel wat meer redenen)Op zondag 11 november 2001 12:00 schreef Silicon Error het volgende:
Mijn Asus A7M266 fannetje maakt dus ook een teringherrie
En anders, weet iemand wat voor fannetje ik er anders op kan zetten (ik wil graag nog wel slapen)
gewoon een oude 486 of een pentium openslopen en daar de fan van gebruiken, heb ik ook gedaan op m'n bp6
Pagina: 1