Toon posts:

Northbridge temp & Alpha 8045 steuntje dolgedraaid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ben de hele dag bezig geweest met de digidoc probes.
Facts :

Buiten temp = 23
Nortbridge = 44 zit nu alleen die MSI heatsink op
CPU = 53
Alpha 8045 = 44 tussen de koel ribben
Ruimte tussen 8045 en VGA = 35
Ruimte rond de PSU = 25

Door all het gedoe heb ik geloof ik 1 schroef van de alpha iets te ver door gedraaid. Hij blijft maar ronddraaien met dezelfde weesstand ;( . Zijn die dingen ergens los te krijgen ?

De Temp op de Nortbridge lijkt me ook hoog, wat voor fan's passen op zo'm heatsink. Zat te denken aan die org vga cooler.

Fan config :

9 en 8 cm fan's front intake
slotcooler back outake
oude 4 cm fan back naast serial port outtake
2x 8cm Boven voeding back outtake
1 8cm Alpha8045 blaast op heatsink

Alle tips of opmerkingen zijn welkom...

Night

ps dit geklooi (tweaken) is verslavend

Verwijderd

Front en boven achter (3 stuks) voeding beide vervangen met twee 120mm fans op 7 volt.

De achterkant 4cm fan vervangen door een stille 92 mm fan eventueel op 7 volt. Dat zal wel wat zaagwerk worden in de achterkant worden.

De fan op de Alpha laten zuigen, eventueel een zwaardere ?
(Wat zit er nu eigenlijk op )

Die 4 cm fan op de Nortbridge zetten.
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die achterkant ben ik niet zo blij mee, met de Aopen kast bedoel ik dan. Het platte stuk is maar zo'n 4 cm, in de resterende cm zit een 90graden hoek waar je je pci agp kaar op vastzet. Ik was eigenlijk van plan om daar 2 4cm boven elkaar te plaasten als compromie.

Het effect van het aan of uitzetten van de 2 fan's boven de PSU is eigenlijk te verwaarlosen, scheelt 1 a 2 graden. Denk dat ik die warem lucht er toch uit moet krijgen aan de achterkant. Vandaar die 2 4cm fan's. Kan de oude 4 cm op de northbride, kan ik zo'n fan trouwens met 1sec lijm op de heatsink plakken ?

oh en op de CPU zit nu een coolermaster 33CFM fan, met artic silver

Verwijderd

Ik heb er een 120 mm ingezet, gewoon flink zagen en de fan op dat vlakke gedeelte zetten. De onderkant hoef je niet eens vast te zetten. Als je een 92mm gebruikt, hoef je denk ik niet zo vreselijk te klieren met dat plaatje dat bij het mobo hoort.

Ik denk ook dat de voeding meer doet dan die fans bovenin. Dat zal wel weer herrie maken....
Een alternatief is het andersom monteren van de voeding, zodat die aan de buitenkant zit. De fans bovenin zullen dan hun werk weer doen. En ja, een 4cm fan doet te weinig.

Op de Nortbridge zou ik effe niet lijmen. Probeer het eerst met touw, draad, tiewraps whatever. Kijk eerst of het werkt.

Ook kun je een slotkoeler naast de VGA kaart zetten.

Zo'n ding dus :
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/67062.jpg

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Niet doen... slotcoolers sucken... :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Slocoolers zijn goed , allez de mijne toch , dat is een radiaal koeler model . Dat zijn allemaal kleine rechtopstaande vinnetjes die rondspinnen . Werkt erg goed moet ik zeggen en maakt zeer weinig lawaai
Pagina: 1