Hoi! Ik heb een vraagske, stel je hebt een text uit een textbox, of wat dan ook en je wil dat als een bestand opslaan, en je hebt de common dialogs, etc. al, wat is dan het script om het dus op te slaan? bdankt!
Verwijderd
Kan je wat minder basis vragen stellen en wat meer manuals lezen?
tips om op te zoeken in de manual:
open
input #
print #
tips om op te zoeken in de manual:
open
input #
print #
Ik ben al aan het kijken op http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/devprods/vs6/vbasic/vbcon98/vbconusingsequentialfileaccess.htm maar ik vat er geen poep van! Ik heb ook al gekeken in de manual die IN VB zit en daar vind ik wel een example maar ik snap helemaal niet wat er met dat # wordt bedoelt en waar je de targetfile moet intikken
Niet zeiken dat ik niet de manuals lees!!! Heb zelf al in de manual gezocht IN VB en daar vond ik er nog geen poep van!
Verwijderd
In die manual staat dit voorbeeld. Wat snap je er niet van?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| This example uses the Print # statement to write data to a file. Open "TESTFILE" For Output As #1 ' Open file for output. Print #1, "This is a test" ' Print text to file. Print #1, ' Print blank line to file. Print #1, "Zone 1"; Tab ; "Zone 2" ' Print in two print zones. Print #1, "Hello" ; " " ; "World" ' Separate strings with space. Print #1, Spc(5) ; "5 leading spaces " ' Print five leading spaces. Print #1, Tab(10) ; "Hello" ' Print word at column 10. |
Of je gebruikt INI's. Moet je ff op planetsourcecode ofzo kijken, staan een hoop classes om dat te doen.
INI's? Wat zijn dat? Is dat net zoiets als TXT's maar dan anders?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ;sample ini file ;describes user iqs ;... [farlane] StupidMode=yes StupidityRate=100% ;... |
Dat is pas een INI file
[edit]
Typo...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
kan dit topic niet gesloten worden? dit is vragen om iets wat al op je PC-tje staat! kijk nou eens goed naar die voorbeeldcode die hier ook nog eens gepaste is, in de help van VB kun je GENOEG vinden over OPEN, PRINT#, INPUT# en alle andere commando's voor files die aanwezig zijn in VB!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Ini's zijn een antiek overblijfsel uit de win3.x tijd , de voorloper van de registry maar dan gelimiteerd tot maximaal 64kb , MS raad het aan ze niet meer te gebruiken maar er zijn nog altijd wel wat lui die er niet vanaf kunnen blijven.Op maandag 29 oktober 2001 08:52 schreef farlane het volgende:
INI's? Wat zijn dat? Is dat net zoiets als TXT's maar dan anders?
Op maandag 29 oktober 2001 09:24 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ini's zijn een antiek overblijfsel uit de win3.x tijd , de voorloper van de registry maar dan gelimiteerd tot maximaal 64kb , MS raad het aan ze niet meer te gebruiken maar er zijn nog altijd wel wat lui die er niet vanaf kunnen blijven.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Ik weet het, maar vond het tamelijk disturbing dat mensen het nog steeds gebruikte en zelfs het aanraden aan anderen dus toch maar wel gedaanOp maandag 29 oktober 2001 09:33 schreef limoentje het volgende:
[..]
je hoeft het niet helemaal gaan uitleggen als er een
![]()
![]()
achter de grap staat
![]()
![]()
ik vindt persoonlijk de INI bestanden helemaal niet zo gek ALS ze maar in de map van het betreffende programma gegooid worden zodat
1) de windows map niet onnodig vervuild en onoverzichtelijk wordt
2) je een programma makkelijker HELEMAAL verwijderen kunt
Het Windows register noem ik een "nice try, microsoft!" want zo'n gefragmenteerd bestand waarin zoveel troep staat (al na een verse windows installatie!) en waarin zoveel troep achterblijft (ook na "correct" deinstalleren van programma's) noem ik geen mooie oplossing...
1) de windows map niet onnodig vervuild en onoverzichtelijk wordt
2) je een programma makkelijker HELEMAAL verwijderen kunt
Het Windows register noem ik een "nice try, microsoft!" want zo'n gefragmenteerd bestand waarin zoveel troep staat (al na een verse windows installatie!) en waarin zoveel troep achterblijft (ook na "correct" deinstalleren van programma's) noem ik geen mooie oplossing...
Verwijderd
Mja helaas is het vaak zo dat de applicatie op het netwerk staat, en als iedereen dan z'n instellingen gaat doen in die ini file overschrijft iedereen iedereen z'n instellingen, erg praktish dus en je ini file op C: zetten is ook niet erg praktish als je gebruikers hebt zonder vaste werkplek of gebruikers die met meerdere mensen op 1 pc werken die dan elkaars setting gaan lopen vergriepen, kortom registry in combinatie met een roaming profile is in een netwerk omgeving vele male praktisher dan ini files. Ik geef toe het werkt niet altijd even lekker maar het is absoluut meer dan een "nice try"
het lijkt me zoiezo niet fijn dat mensen in je root kunnen schrijven.
dwaal een beetje af, maar:
wat ik mij dan afvraag als linux newbie, hoe doet linux:
- instellingen opslaan (INI, register, app-map zelf, ...)
- waar staan shared libraries en hoe wordt gezorgd dat die niet overschreven worden of dubbel voorkomen (system map en app-map)
???
wat ik mij dan afvraag als linux newbie, hoe doet linux:
- instellingen opslaan (INI, register, app-map zelf, ...)
- waar staan shared libraries en hoe wordt gezorgd dat die niet overschreven worden of dubbel voorkomen (system map en app-map)
???
Verwijderd
Met unix heeft iedere gebruiker een eigen home directory waar z'n instellingen opgeslagen worden, maar in unix netwerk omgeving werken meestal vele mensen op 1 fysieke computer dmv van een terminal sessie dus de vergelijking unix / windows kan je niet helemaal maken.
Pagina: 1