Toon posts:

Probleem met Syquest EZ 135

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
7 jaar geleden hebben we voor de Mac een Syquest EZ 135 drive gekocht. Dat was een hele vooruitgang, want 117 MB was aardig meer dan de 20 MB HD die in m'n Macintosh LCII zat. :)

Een jaar of 2 geleden heb ik mijn Syquest EZ-135 drive aangesloten op een PC (wel handig voor als je grote bestanden moet meenemen ergens naartoe), helaas kon ie 'm op de PC niet detecteren.

Dat was niet echt erg, maar toen ik 'm daarna weer op de Mac aansloot bleef de computer hangen bij het opstarten als de syquestdrive aanstond. Pas als ik de de drive uitschakelde ging het systeem weer verder met opstarten.

Ik heb van alles al geprobeerd, maar niks helpt. De SCSI poort is niet beschadigd want de externe CD-Rom drive draait nog steeds perfect(ook SCSI). De driver staat geinstalleerd en met Norton Disk Doctor worden er geen fouten aangegeven. Natuurlijk ben ik op de syquestsite geweest, maar daar staat het probleem nergens in de troubleshooting.

Het gaat dus niet om een beschadigde shijf, maar om de hele Syquestdrive. Ik heb alle syquestschijven die we hebben liggen al geprobeerd, maar met geen 1 wil ie opstarten.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn en wat de oplossing is? :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

AL geprobeerd met een SCSi terminator op de SyQuest kastje?

of een ander SCSi ID?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik de schijf dus ook niet kan zien als het systeem het apparaat al niet eens herkent.

Maar ik zal morgen Norton volume-recovery eens proberen, want dat kan weleens gaan helpen. Als dat ook niet werkt, dan geef ik het op :)

Verwijderd

Helpt niet!

Je EZ drive heeft een switch voor MAC en PC use... zet m eens op PC!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 21:11

KroeT

[...]

Yup. Dat hielp bij mij ook. Het was zo'n mooi zwart kastje, maar tja, hij zit nu onder mijn floppydrive :P. Interne SCSI neemt wat minder plaats in he. Maar ik moet zeggen, enorm snel is t niet. Aan de andere kant is een ZIP ook traag.

Peace is not simply the absence of war.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OM :)
Pagina: 1