Toon posts:

[3ds max 4]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit: sorry, ik wilde achter [3ds max 4]] nog een beschrijving plaatsen. :o

He 3d masters,

Weet je hoe ik een object animeer, niet door het te bewegen maar door de camera te veranderen. Dus zeg maar dat ik een object aan het filmen ben. Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
een target camera animeren

specs

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18
voor beginners is een free camera misschien wel makkelijker, als je je target beweegt met andere keys dan je camera, of later eerder laat stoppen hebbie kans dat je beeld gaat schokken. Free camera heeft 1 ipv 2 punten om te animeren dus zou je zeggen dat er minder snel iets mis kan gaan :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gewoon een camera neerzetten, op die enorme animate-knop onderin beeld drukken, de scene op een frame naar keuze zetten en je camera ergens anders neerzetten. That's all.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Je kan ook gewoon in de motion properties van je camera gaan en daar dan instellen dat je een bepaald object als target wilt gebruiken voor je camera. Je camera blijf nu altijd het object volgen.
Dit is zeg maar een soort van parenting to object maar dan dat er ook nog draaiing bij inbegrepen zit

• Oogst
Dat laatste is dus precies hetzelfde als look at object bij een free camera.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ontdekt hoe je camera animeert, namelijk door in de camera mode te gaan met C.
Maar het is echt onwijs moeilijk om een camera goed te positioneren. (voor een newbie) :'(

Ze zeggen, het is handig als je een camera koppelt aan een dummy. Wie weet hoe je dat doet?

Thanks all! :)

• Oogst
Een camera koppelen aan een dummie? Ik denk dat je gewoon een target camera bedoelt. Die houdt dus gewoon altijd zijn target in het midden van het beeld.

En als de camera dan vreemd gaat draaien als je hem verplaatst, moet je zorgen dat de top-view ook echt een bovenaanzicht is, dat werkt handiger.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je maakt een dummie en dan link (select and link naast de undo knoppen) je de camera of de target aan de dummie. Ik vind het wel makkelijk en overzichtelijk. Je kunt dan de dummie of camera zelf een pad laten volgen met "path constrain"

specs

Pagina: 1