Toon posts:

Geen toegang HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een vriendin een Superdisk geplaatst. Het systeem getest en alles draaide als een zonnetje:
de a-drive (3.5 inch diskdrive)
de b-drive (de ls120-drive)
de c-drive (met de partities)
de cdromspeler
de cdwriter
Maar: |:(
Ik alles netjes in de kast hangen: De LS120 in de tray gestopt, kabels aangesloten en starten maar! Niet dus: Hij gaf direct een boot failure en moest opstarten met de diskette. :? Ik alle kabels nagelopen:
Op de primaire IDE zit de HD (master) en de LS120 (SLAVE)
Op de secundaire IDE zit de CDROMspeler + CDWRITER
Alles zat goed bevestigd. Opnieuw gestart en weer dezelfde foutmelding :( Ik een bootdisk in de diskdrive gestopt en daarna geprobeerd op C: te komen: Invalid Drive Specification. :'( Verder werkte alles perfect: de a-drive t/m de cdrom... Dus ik dacht: geen paniek, stay cool en alles in de 'oude staat' hersteld. Zelfde fout..
Ik kan dus niet meer booten met de HD, kan er ook niet opkomen. Kabels zitten goed, HD spint op als het systeem aangezet wordt en ook de BIOS herkent 'm als je 'm autodetecteert.
Wat is er aan de hand?!

Laatste update: Ik kan met Fdisk wel de HD benaderen alleen geeft fdisk weer dat er 1 HD is met meer dan 512 MB (jippie) maar dat alle partities enzo verdwenen zijn.. ehh, ben ik nu alles kwijt wat er op stond of zou ik 'm in een andere pc kunnen proberen te stoppen en met een programma als Partition Magic eea kunnen proberen?

Verwijderd

Ik zou zeggen: stop hem eens in een andere PC en kijk eens of je hem zo kan benaderen.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

wat je kan proberen:

1. de HD in een ander systeem hangen wat wel 100% werkt, daar hang je um dus als "slave" bij. -> is ie benaderbaar?

2. Het huidige systeem zo kaal mogelijk maken kwa hardware (geen LS drive en CD fikker) -> is ie benaderbaar?

3. BIOS update? -> is ie benaderbaar?

4. Partion magic heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, kan je proberen.

5. FDISK zal altijd wel werken

Succes!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:00

Flexx

This side up

Hebbie de actieve partitie wel goed staan ?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Mja uit eerdere reply's + eigen ervaringen lijkt me duidelijk dat de volgende 2 opties het best zijn om te proberen:

1) Powerquest Partition Magic

2) in andere pc hangen en kijken oftie werkt

als dat allemaal niet werkt kan het zijn dat je de ide connector er verkeerd om in hebt gehad.. dat heb je al anders geprobeerd maar als dat het geval is dan was hij dus al stuk voordat je hem andersom hebt geprobeerd... :(

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dat vandaag ga doen: de hd in een andere pc gooien. Toch raar dat fdisk 'm wel ziet maar zegt dat d'r zelfs geen primaire dos-partitie is.. dan vraag ik me af hoe dat kan: Ik heb, voor dit akkefietje, die hele HD niet aangeraakt (dus ook niets laten stuiteren ofzo).

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
uhh om wat van systeem gaat het eigenlijk :?
sommige oude pc's kunnen niet groter aan dan 512 meg

mischien gebruik je een oude versie van fdisk :?
Pagina: 1