Bij een vriendin een Superdisk geplaatst. Het systeem getest en alles draaide als een zonnetje:
de a-drive (3.5 inch diskdrive)
de b-drive (de ls120-drive)
de c-drive (met de partities)
de cdromspeler
de cdwriter
Maar:
Ik alles netjes in de kast hangen: De LS120 in de tray gestopt, kabels aangesloten en starten maar! Niet dus: Hij gaf direct een boot failure en moest opstarten met de diskette.
Ik alle kabels nagelopen:
Op de primaire IDE zit de HD (master) en de LS120 (SLAVE)
Op de secundaire IDE zit de CDROMspeler + CDWRITER
Alles zat goed bevestigd. Opnieuw gestart en weer dezelfde foutmelding
Ik een bootdisk in de diskdrive gestopt en daarna geprobeerd op C: te komen: Invalid Drive Specification.
Verder werkte alles perfect: de a-drive t/m de cdrom... Dus ik dacht: geen paniek, stay cool en alles in de 'oude staat' hersteld. Zelfde fout..
Ik kan dus niet meer booten met de HD, kan er ook niet opkomen. Kabels zitten goed, HD spint op als het systeem aangezet wordt en ook de BIOS herkent 'm als je 'm autodetecteert.
Wat is er aan de hand?!
Laatste update: Ik kan met Fdisk wel de HD benaderen alleen geeft fdisk weer dat er 1 HD is met meer dan 512 MB (jippie) maar dat alle partities enzo verdwenen zijn.. ehh, ben ik nu alles kwijt wat er op stond of zou ik 'm in een andere pc kunnen proberen te stoppen en met een programma als Partition Magic eea kunnen proberen?
de a-drive (3.5 inch diskdrive)
de b-drive (de ls120-drive)
de c-drive (met de partities)
de cdromspeler
de cdwriter
Maar:
Ik alles netjes in de kast hangen: De LS120 in de tray gestopt, kabels aangesloten en starten maar! Niet dus: Hij gaf direct een boot failure en moest opstarten met de diskette.
Op de primaire IDE zit de HD (master) en de LS120 (SLAVE)
Op de secundaire IDE zit de CDROMspeler + CDWRITER
Alles zat goed bevestigd. Opnieuw gestart en weer dezelfde foutmelding
Ik kan dus niet meer booten met de HD, kan er ook niet opkomen. Kabels zitten goed, HD spint op als het systeem aangezet wordt en ook de BIOS herkent 'm als je 'm autodetecteert.
Wat is er aan de hand?!
Laatste update: Ik kan met Fdisk wel de HD benaderen alleen geeft fdisk weer dat er 1 HD is met meer dan 512 MB (jippie) maar dat alle partities enzo verdwenen zijn.. ehh, ben ik nu alles kwijt wat er op stond of zou ik 'm in een andere pc kunnen proberen te stoppen en met een programma als Partition Magic eea kunnen proberen?