Ik werk aan een site, waar ik ook een onderling message systeem wil gaan gebruiken.
Ik maak gebruik van authorisaties op group niveau met sessions in php 4. Ik heb een tabel users, voor elke group een tabel waarin gewoon de user staat opgenoemd met eventuele extra;s (bv tijd laatste login in group, laatste post, aantal posts)
Ik was van plan een table messages en een table newmessages te maken. dan komen de messages te staan in messages en de messages die nog niet zijn gelezen in newmessages..
het volgende schema werkt in ieder geval niet... hij blijft bij de test bij de output hangen na "fieldslengte:" hij geeft dus ook niet de waarde
wie weet wat er fout aan is..
Ik maak gebruik van authorisaties op group niveau met sessions in php 4. Ik heb een tabel users, voor elke group een tabel waarin gewoon de user staat opgenoemd met eventuele extra;s (bv tijd laatste login in group, laatste post, aantal posts)
Ik was van plan een table messages en een table newmessages te maken. dan komen de messages te staan in messages en de messages die nog niet zijn gelezen in newmessages..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <?php
session_start();
?>
<html>
<body>
<?php
if ($HTTP_SESSION_VARS["Login"] == '1') {
$DBHost = "";
$DBLogin = "";
$DBPassword = "";
$DBDatabase = "gebruikers";
mysql_connect("$DBHost", "$DBLogin", "$DBPassword") or die("MySQL Connectie mislukt");
mysql_select_db("$DBDatabase") or die("Selecteren van database mislukt");
$LoginNaamcheck = $HTTP_SESSION_VARS["LoginNaam"];
print $LoginNaamcheck;
echo '<br>';
$Query = mysql_query("SELECT * FROM newmessages WHERE gebruikersnaam = '$LoginNaamcheck'");
$Results = mysql_num_rows($Query);
print $Results;
if ($Results == 0){
echo '<br> 0 messages';
}
else{
echo '<br> in ieder geval wel wat messages <br>';
if ($Results == 1) {
$i = 0;
echo '<br> tot hier <br>';
$fields = mysql_num_fields ($Results);
echo '<br> fieldslengte: ';
print $fields;
for ($i = 0; $i<$fields; $i++) {
echo mysql_field_name($Results, $i)." - ".mysql_result($Results,0,$i)." // ";
}
}
else {
echo 'error in database';
}
}
}
else{
echo 'niet ingelogd';
}
?>
</body>
</html> |
het volgende schema werkt in ieder geval niet... hij blijft bij de test bij de output hangen na "fieldslengte:" hij geeft dus ook niet de waarde
wie weet wat er fout aan is..