Toon posts:

10 Mbit printserver op 100 Mbit netwerk, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan een 10Mbit printserver op een 100mbit netwerk worden aangelsoten, en heeft dat ook invloed op de snelheid van de rest van het verkeer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je switch of hub 10/100 mbit is kun je hem er gewoon inhangen, dat maakt voor de rest van het netwerk niets uit.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een 10/100 hub kan toch gebruikt worden voor OF een 10mbit OF een 100mbit netwerk? als er een 10mbit apparaat aan hangt doet'ie toch het hele netwerk op 10mbit?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Sommige hubs zijn "gewone"10/100-hubs.....Dan bepaalt de traagste factor de snelheid (dus als alles op 100 draait op 1 ding na...die draait op 10, zal alles op 10 draaien) en andere hubs (de meeste tegenwoordig) zijn 10/100 Switchable.... Alles wat op 100 kan draaien draait op 100, en alles wat op 10 moet draaien, draait op 10.... Dan heb je geen beperkende factor dus meer

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp, gaat m'n hele netwerk dan op 10 Mbit werken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op Sunday 28 October 2001 22:51 schreef anbo het volgende:
dus als ik het goed begrijp, gaat m'n hele netwerk dan op 10 Mbit werken.
Nou, wat bedoeld wordt is:
- Heb je een hub. Dan gaat alles op 10Mbit draaien.
- Heb je een switch. Dan blijft alles op 100Mbit en is alleen je printserver maar een 10Mbit device.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op Sunday 28 October 2001 22:54 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Nou, wat bedoeld wordt is:
- Heb je een hub. Dan gaat alles op 10Mbit draaien.
- Heb je een switch. Dan blijft alles op 100Mbit en is alleen je printserver maar een 10Mbit device.
nee, want je hebt ook nog een switchable hub.....da's een hub met wat eigenschappen van een switch. Dus wel je snelheidsbehoud (geen beperkende factor) maar niet de mogelijkheden om poorten te sluiten etc.
T blijft dus gewoon een simpele multi-poort-repeater, maar met als voordeel dat de snelheid gehandhaafd blijft

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen bedankt, ik ga denk ik maar voor de 100 Mbit versie.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Op Sunday 28 October 2001 23:03 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dus wel je snelheidsbehoud (geen beperkende factor) maar niet de mogelijkheden om poorten te sluiten etc.
Hoe doe je dat dan?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als de printer een echter printerserver is dan zou ik hem via een switch eraan hangen...

Als het alleen een netwerk printer is die ergens op een machine een queue heeft, dan zou ik in die machine een 10mbit kaartjes stoppen en daar de printer aan hangen...

iig zou ik geen gewone 10/100 hub gebruiken....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Flow control en buffers...

maarja, dat kan natuurlijk ook gezwam zijn omdat ik maar een mogenlijkheid bedenk.. ;)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een switch is toch niet bedoeld om poorten te sluiten maar om "beter" netwerkverkeer te maken (minder verkeer vanwege "unicast" achtig en minder collissions) ???

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Aaaaahh! Nu weet ik eindelijk wat een switching hub is!

De meeste verkopers (ik heb er meerdere over uitgehoord) zeggen "oh dat ding is gewoon een switch alleen het heet hub dus is het goedkoper".

De beste manier om een switching hub te beschrijven:

het zijn 2 hubs, een 10 mbit hub en een 100 mbit, met een bridge ertussen :) Een switch is dus veel gaver :Y)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 29 oktober 2001 16:26 schreef mr_a het volgende:

De beste manier om een switching hub te beschrijven:

het zijn 2 hubs, een 10 mbit hub en een 100 mbit, met een bridge ertussen :) Een switch is dus veel gaver :Y)
JUIST! jij snappen ;)

maaruh, het makkelijkste en cheapste wat je kunt doen, als je een 100mbit netwerk hebt, is een 10/100 switching-hub kopen, en die er tussen hangen... ben je voor 6 tientjes klaar... ik weet zeker dat dat goedkoper is dan een nieuwe poort voor die printer :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

En een UTP switch is eigenlijk nix anders als bridges tussen alle poorten... :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Switch = Alle poorten met elkaar gebridges
HUB = Alle poorten naar elkaar gerepeat
Switching HUB = 2 Hubs (op 10 en 100 mbit) en die met elkaar geswitched.

Maar volguss mij zijn er ook switching hubs die per 4 poorten repeaten, en b.v. 16 poorten hebben. En die setjes van 4 poorten bij elkaar dan weer bridgen met de andere setjes van 4 poorten ?

Of is dit onzin ??

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Pagina: 1