firewire?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kan ik met een firewire kaart (bv de 3 poorts safety firewire uit de pricewatch) beelden van mijn camcorder met DV-out op de pc krijgen en zoja wat is de kwaliteit hiervan?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
ja dat kan en wat de kwaliteit van die is dat weet ik niet ik heb zelf die van hercules

Verwijderd

Al die goedkope firewire-kaarten zijn vergelijkbaar en fungeren alleen als poort van je cam naar je pc. Niets meer en niets minder. Prijsverschillen ontstaan (ook) door de bijgeleverde software.

Mijn ervaringen met een goedkope (140 piek) zijn in ieder geval prima. Capturen gaat goed - geen dropped frames. En dat met een systeem van drie jaar oud...

Wel even je hd op DMA zetten.

(kijk ik nu niet goed? waar staat die firewire-kaart van jou? :?)

Mocht je beginner zijn, kijk dan eens op www.nonlineair.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de kwaliteit van de poorten is net als bij USB, allemaal hetzelfde. Ten zij je poort dood is, maar dat is totaal geen kwaliteit.

de kwaliteit waar jij op doelt zal waarschijnlijk de video kwaliteit zijn. Dit is afhankelijk van de software en de camera. Ook de lengte van de kabels is belangrijk. ( met 6 KM kabel ertussen is de kwaliteit minder dan 1.5 meter). |:(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op Sunday 28 October 2001 23:06 schreef terw_dan het volgende:

...

Ook de lengte van de kabels is belangrijk. ( met 6 KM kabel ertussen is de kwaliteit minder dan 1.5 meter). |:(
zeker weten? het is een DV out = digitaal = geen signaalverlies!

(en er zit eventueel error correction op maar dat weet ik niet)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ja dat kan prima en de kwaliteit is gewoon perfect. :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 23:06 schreef terw_dan het volgende:
de kwaliteit van de poorten is net als bij USB, allemaal hetzelfde. Ten zij je poort dood is, maar dat is totaal geen kwaliteit.

de kwaliteit waar jij op doelt zal waarschijnlijk de video kwaliteit zijn. Dit is afhankelijk van de software en de camera. Ook de lengte van de kabels is belangrijk. ( met 6 KM kabel ertussen is de kwaliteit minder dan 1.5 meter). |:(
Je hebt het niet helemaal begrepen denk ik.. |:(
Er wordt in de camera comprimeert naar het DV formaat, dit gebeurt dus allemaal lekker realtime, en het wordt dus netjes in native DV formaat op je bandje weggeschreven. Als je je camera op een firewire poort aansluit en gaat "capturen", kopieer je letterlijk de data van je bandje naar je HD, er wordt niets aan de data veranderd/geconverteerd, wat dan ook.. zoals het op het bandje staat komt het ook op je HD.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Lekker nr by the way FIREWIRE van cosmic gate :+

• traviandus
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

Kwaliteit is PERFECT.

Zelf heb ik een AMD700 met 7200 toeren IDE schijfje en ik kan probleemloos een half uur capturen (in Premiere 6)zonder lost frames.

Die lost frames heb ik trouwens nooit goed begrepen. :? Het is digitaal en de frames zijn ook nog eens genummerd, dus moet het toch mogelijk zijn om in geval van een lost frame de camera een stukje terug te laten spoelen en die frame alsnog ophalen. Moet volgens mij mogelijk zijn alleen is er geen software die zoiets doet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:04 schreef traviandus het volgende:
...
Volgens mij kijken wij beiden op een heel eigen manier naar het leven (zie ondertitels :P )

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:04 schreef traviandus het volgende:
Die lost frames heb ik trouwens nooit goed begrepen. :? Het is digitaal en de frames zijn ook nog eens genummerd, dus moet het toch mogelijk zijn om in geval van een lost frame de camera een stukje terug te laten spoelen en die frame alsnog ophalen. Moet volgens mij mogelijk zijn alleen is er geen software die zoiets doet.
Je hebt gelijk: het is heel eenvoudig. Het meegeleverde captureprogramma van de Sony VAIO notebook doet dit dan ook automatisch als er _dropped_ frames ontstaan.

Verwijderd

ik heb een SiteCom Firewire kaartje gekocht bij informatique.nl voor 139,= deze kaart staat ook op nonlineair.nl bij low budget. Het is opzich de zelfde kaart die je bij goedkope/basic merk-cards krijgt, zoals bv. de DV.NOW van FAST/Dazzle, maar die kosten rond de 500,= door het simpele feit dat Adobe Premiere, aldan niet 5.1LE of 6.0 full, erbij zit. Voor de rest kent de kaart geen verschillen, de hardware komt van Texas Instruments meen ik. Ik had al Adobe Premiere dus heb ik die SiteCom kaart gekocht, vooral omdat bij die kaart al een FireWire kabel zit. Voor echte DV-beginners zit er zelf nog video-edit software, MGI videowave III, bij, maar dat stelt niet heel erg veel voor!

Verwijderd

O ja om over de kabel lengte terug te komen, ik geloof dat het tot 40 feet, nog aanvaardbaar is, maar waarom zou je een kabel langer dat 2m nodig hebbeb?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:07 schreef NickArts het volgende:
O ja om over de kabel lengte terug te komen, ik geloof dat het tot 40 feet, nog aanvaardbaar is, maar waarom zou je een kabel langer dat 2m nodig hebbeb?
xactly, die kabels mogen echt wel lang zijn! en meer dan 2 a 3 meter is kompleet overbodig ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

is dat dat Dynalink ding dan is de KWALITEIT :9~

• traviandus
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:04 schreef Qorne het volgende:
is dat dat Dynalink ding dan is de KWALITEIT :9~
:?
Pagina: 1