Van P200 MMX naar Cyrix 500 Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik heb een moederboord met een 100 Mhz chipset en 128 Mb pc133 gehuegen. Op dit moment zit daar een Intel P200 MMX op. Ik heb de mogelijkheid om heel goedkoop aan een IBM Cyrix 500 Mhz te komen.

Is dit een zinnige upgrade, of is die Cyrix niet zo best?

Ik kan geen reviews van die cyrix vinden, kent iemand er een of heeft iemand ervaring met die processor?

Verwijderd

cyrix is niet zo best nee, maar ik weet niet of ie slechter zou zijn dan een PII 200mhz

Verwijderd

Doen ! Als je mobo het aankan. Groooteee vooruitgang. Cyrix 500 is vergeleken met de CPUs van nu niet veel meer, maar vergeleken met een P200 heb je echt wel veel verschil.

edit:

Geen idee offie wel op je mobo past trouwens. Moet je maar ff op de site van je mobofabrikant zoeken of in je boekje ervan kijken ( als je die nog hebt )

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Eh, die nieuwe cyrix cpu's zijn toch socket 370?
Die ouwe zijn toch socket 7?
In dat geval past het niet...

Ik weet het niet zeker hoor...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zo'n cyrix500 past helemaal niet in socket7. Ga maar op zoek naar een AMD K6 500 ofzo.. is stukken sneller dan een p200 en past (fysiek) wel. Check alleen even in de handleiding van je moederbord of ie het juiste voltage ondersteunnd (2.2-2.4V)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik dacht dat het een Super Socket7 CPU was, maar ik zal het even nakijken. Mijn Mobo ondersteunt ook de AMD K6-III op 550 Mhz, maar die zijn rond de fl. 130,- en dat heb ik er niet voor over. Die Cyrix kan ik voor een geeltje krijgen en dan zou het een leuke upgrade moeten zijn, dacht ik zo.

Even wat copy-pastes uit mijn handleiding:

CPU Support:
Support Intel Pentium/Intel Pentium with MMX technology
AMD-K5·/AMD-K6/AMD-K6-2/ AMD-K6-3
Cyrix 6X86/6X86MX/PRMII
IDT C6 CPU on a ZIF Socket 7 type processor

Wat ik nog even na moet kijken is of het een IBM of een VIA chip is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zet je CPU eens op 3x100 of 3x95, dat trekt ie vast wel :)

Ik denk dat je beter een K6/2 of /3 kunt nemen, die Cyrixxen zuigen in vergelijking met een K6, terwijl die weer achterlopen op Pentiums (heb een Pentium MMX 250 gehad, die liep bijna net zo snel als een K6/2-350)

Verwijderd

Niet doen.

Cyrix heeft een ongeloofelijk lage floating point in vergelijking met die Pentium-200.. Echt hoor. Mischien is die cyrix met spellen/applicaties die gebruik maken van MMX, nog niet een p1-166 kwa snelheid.

Ik zou lekker die 200 houden, en hem op 233 zetten.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
CYRIX ??????

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Pagina: 1