Volledige Backup

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik zit met een klein probleem. Ik moet regelmatig een volledeige backup maken van mijn HD op een andere HD voor het geval de eerste crashed of uitvalt. Alleen heb ik geen goed programma om dat te doen. Ik zoek nu dus iets waarmee ik mijn HD inclusief de HD indeling kan kopieren. Zodat ik een exacte kopie heb van mijn HD. Wie kan mij helpen, wie heeft de oplossing.
Ja, ok. Maar het gaat om verwisselbare HD's. Er zit er altijd maar 1 tegelijkertijd in. En als ik nou naar een plaats ga met mijn PC en ik kom er achter dat de HD is gecrashed dan moet ik dus die Backup disc er in kunnen stoppen. En dan moet alles dus meteen werken. Dus ik moet niets hebben met cd's. Bovendien gaat het om 30 Gig schijven. Om dat nou allemaal op CD's te zetten. Nee, niet echt. Dus kan ik met Norton Ghost ook een volledige Kopie maken van mijn HD naar een andere HD?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Norton Ghost

They made me do it.

Verwijderd

Mee eens, eventueel Take Two van Roxio Easy Cd Creator

Verwijderd

Koop een ide raid controller voor +/- 200pieken. Bouw een raid1 array en al je data komt op disk 1 en 2 te staan. Zonder dat je er extra programmas bij nodig hebt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Op Sunday 28 October 2001 22:27 schreef RainbowBears het volgende:
Koop een ide raid controller voor +/- 200pieken. Bouw een raid1 array en al je data komt op disk 1 en 2 te staan. Zonder dat je er extra programmas bij nodig hebt.
Raid kan, maar bij een goeie blikseminslag of spanningspiek zijn je hd's gewoon beide naar de klote.

Ghost (op cd gefikt) lijkt me beter, zuinig met cd's omgaan, enige manier om je data DAN nog kwijt te raken is je huis in de fik of een aardbeving of een aanslag...

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Norton Ghost is idd het makkelijkst:
staat gewoon op 1 flop...ff booten...image draaien... en klaar is Klara }:O

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:29 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Raid kan, maar bij een goeie blikseminslag of spanningspiek zijn je hd's gewoon beide naar de klote.

Ghost (op cd gefikt) lijkt me beter, zuinig met cd's omgaan, enige manier om je data DAN nog kwijt te raken is je huis in de fik of een aardbeving of een aanslag...
Doe je er voor 300piek ook nog een UPS bij met overspannings beveiliging.

Magoed, ligt er aan hoe lui de persoon in kwestie is. En dat de aarde vergaat is nu eenmaal een feit ;)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik heb een batch file-tje gemaakt (met kopieer instructies(DOS)) en die kopieert al mijn belangrijke gegevens (dus niet alles) naar mijn 2e HD. Mocht de boel chrashen of wat dan ook, nieuw systeem installeren incl. programma's even naar mijn back up HD en mails, adres boek, favo's ect. terug plaatsen en klaar is kees...oh ja dat bestandje heb ik in mijn taakplanner staan dus zelf hoef ik eigelijk niks te doen. Ideaal toch?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 28 oktober 2001 22:14 schreef Smoothy_ het volgende:
Norton Ghost
idd

tis jammer voor je maar eerst kon je dat downen op me site nu niet meer ivm die stomme TMFwebspace geblokkeerd is ivm klachten die zij kregen. nou ik kreeg die niet :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1