Aangezien Pine op mysterieuze wijze uit Woody is verdwenen kennelijk, wilde ik Pine dan maar zelf compileren onder Debian Woody. Maar da's nog niet zo'n succes. Ik krijg allerlei foutmeldingen, omdat niet alle benodigde libraries geinstalleerd staan. Maar waar ik ook zoek, ik kom er niet achter welke ik nou moet installeren. Ik heb make en gcc uiteraard geinstalleerd maar kom er niet achter welke libraries ik mis. Kan iemand mij misschien ff op weg helpen ? Ik mis mijn Pine namelijk. Ik heb geprobeerd om onofficiele .debs te installeren maar dit gaat niet goed onder Woody omdat er een bepaalde symlink voor pico niet gemaakt kan worden, met als gevolg dat ik pico niet opnieuw kan installeren noch verwijderen. Maar dat terzijde
als ik Pine kan compileren ben ik al een heel eind.
Pine mag geloof ik niet gecompiled meegeleverd worden ofzo.. Probeer deze link eens, tis wel uit stable, maar tis beter dan niks :-)Op Sunday 28 October 2001 22:10 schreef Sprits het volgende:
Maar dat terzijdeals ik Pine kan compileren ben ik al een heel eind.
http://packages.debian.org/stable/mail/pine4-diffs.html
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Jij verdiend ook een pluim in de categorie snelle reactiesOp Sunday 28 October 2001 22:20 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Pine mag geloof ik niet gecompiled meegeleverd worden ofzo.. Probeer deze link eens, tis wel uit stable, maar tis beter dan niks :-)
http://packages.debian.org/stable/mail/pine4-diffs.html
Na een middag aan het klooien geweest te zijn kreeg ik zojuist de heldere ingeving dat libncurses5-dev en libc6 nog niet geinstalleerd waren. Nadat ik dat gedaan had kon ik net succes pine bouwen. Nou hou ik alleen een probleem, want die gammele debs van www.braincells.com zorgen ervoor dat de installatie van pico problemen op blijft leveren. Ik kan 'm niet toevoegen en niet verwijderen. Ik heb al een --force optie geprobeerd maar zonder succes. Enig idee hoe ik pico kan verwijderen zodat dpkg geen foutmeldingen meer geeft ?
<kijkt naar boven> Mwah.. 10 minuten, dat _kan_ sneller ;-)Op Sunday 28 October 2001 22:29 schreef Sprits het volgende:
Jij verdiend ook een pluim in de categorie snelle reacties
Enig idee hoe ik pico kan verwijderen zodat dpkg geen foutmeldingen meer geeft ?
code:
1
| dpkg --purge pico |
eventueel met een [i]--force[/i] erbij..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mmmmm. dpkg --purge pico gaf nog steeds dezelfde foutmelding en was niet te combineren met --force.Op Sunday 28 October 2001 22:38 schreef moto-moi het volgende:
code:
1 dpkg --purge pico
eventueel met een [i]--force[/i] erbij..
Dpkg klaagde over een symlink die niet te maken was in een niet bestaande directory. Toen ik deze directory aanmaakte (!) kon ik pico wel met dpkg --purge pico verwijderen ? Nou ja, probleem opgelost. Eigenlijk is zelf compileren toch veel leuker
Wederom bedankt, moto-moi
('t was niet de eerste keer)
(en het zal ook niet de laatste keer zijn)
(althans, waarschijnlijk
Klopt, wegens licentieproblemen uit Debian gehaald. Meen inderdaad dat het om een verbod op binary distributies ging.Op Sunday 28 October 2001 22:20 schreef moto-moi het volgende:
Pine mag geloof ik niet gecompiled meegeleverd worden ofzo..
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1