Eheim Waterpomp

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:36
ik heb hier een waterpomp liggen, hij lijkt erg veel op dit type:

http://www.eheim.de/n/Zubehoer.cgi?Mode=zeige&welches=2211&Filter=Gesamtliste

alleen is de opvoerhoogte 1,05m
en de pompcapaciteit is 270l/uur

is dit genoeg om een simpel waterkoelingssysteempje met een TB1200 van voldoende water kunnen voorzien? Ik ben een complete newbie op dit gebied >:)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Ben bang van niet. Moet volgens mij boven de 400 liggen.

• EelcoB
Daar was ik al bang voor, ik had dat ding hier nl liggen, en een radiator heb ik ook al, eentje uit een oude VW jetta.
met een waterblokje ben ik aan het zoeken of er iemand is die er een kan maken voor me.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Waarom niet?
dat ding pompt 270 l water rond in 1 uur, en hoeveel water zit er nou in een waterkoelingsystem?
moet volgens mij voldoende zijn hoor :?

correct me met harde feiten if i'm wrong

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• RvV
  • Laatst online: 09:55

RvV

Het zal er wel mee lukken. Mijn ervaring is dat er ongeveer 200l/h moet stromen om hem koel te houden. Als je een pomp van 1300l/h hebt wilt het nog niet zeggen dat je die flow ook krijgt. Ik denk dat het net zou lukken met zo'n pomp. Misschien een keertje voorzichtig proberen?

Y'24

Verwijderd

Als je het niet probeert dan kom je er nooit achter !
Maak een voorlopige opstelling ,als je temperatuur nog te hoog is kan je altijd nog een andere kopen ,toch ?
Wat d8 je van een Senfu setje met die kleine doorgangen ?
Deze pomp heeft iig grote aansluitingen .
Is die pomp een beetje stil ?

• EelcoB
Het probleem is dat ik nog geen waterblokje heb, zodra ik die heb kan ik wel eens een keer voorzichtig aan het proberen slaan. Over de koeling vna de radiator zit ik ook nog even te denken, misschien is een ventilator uit een autoverwarming op de laagste of middelste stand iets, maar dat moet ik nog eens gaan proberen.

• EelcoB
Ik heb geen idee hoe stil die pomp is, ik heb em net vandaag gekregen, en nog geen kans gezien om em aan te sluiten. misschien kan ik nog iets modificeren aan de pomp, in ieder geval kan het filtersysteem er uit.

Verwijderd

suc6 met tweaken !
Ik ga mijn mandje opzoeken ,truste !

• Albinoraptor
Ligt natuurlijk ook aan hoe hoog hij moet pompen, bij mij bijna een meter, en dat zou dan niet gaan met zo'n pompje.
Effe voorbeeldje van opstelling.
Let niet op rotzooi van kabels ga ik nog een keertje oplossen (denk ik, kast is toch dicht)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/Pc.jpg

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
een meter hoog?
wat voor kast en mobo heb je dan echt. Mijn cpu zal echt niet veel hoger dan 40cm zijn...

|Specs|

• Albinoraptor
Op Sunday 28 October 2001 22:52 schreef Korn21 het volgende:
een meter hoog?
wat voor kast en mobo heb je dan echt. Mijn cpu zal echt niet veel hoger dan 40cm zijn...
Kijk boven je :P
En is nog te klein (zit nou wat meer in en die buizen hebben ruimte nodig anders krijg je een knik, ga slangen vervangen door buigbaar koper.)

• EelcoB
Ik denk er over om het hele spul, radiator, pomp en reservoir in een los kastje te plaatsen, en alleen 2 slangen de kast in te laten gaan, ik denk niet dat ie hoger als 30cm hoeft te pompen.

• Albinoraptor
Op Sunday 28 October 2001 22:55 schreef EelcoB het volgende:
Ik denk er over om het hele spul, radiator, pomp en reservoir in een los kastje te plaatsen, en alleen 2 slangen de kast in te laten gaan, ik denk niet dat ie hoger als 30cm hoeft te pompen.
Dan zal het misschien wel lukken. Gewoon proberen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, ik vind het vrij weinig hoor, 270 l/h
En dat is bij vrijwel geen opvoerhoogte. Als er in totaal een halve meter hoogte in zit (en daar zot je al gauw aan) zakt dat getal nog behoorlijk ook.
Ik heb zelf 1300 l/h, dat is dan weer aan de hoge kant, maar 270 vindt ik erg krap bemeten...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• EelcoB
Ik kan altijd nog een andere pomp halen, deze heb ik namelijk gratis, evenals de radiateur. bij het testen moet ik gewoon de pc af laten sluiten bij een bepaalde temperatuur.

Verwijderd

Gewoon proberen. Je temp zal misschien 3-4 graden warmer zijn, als er bijna geen flow is, dan met bijv een 600L/H pomp.

• EelcoB
De temperatuur zal in ieder geval lager zijn dan nu, idle 49-50 graden met een alpha heatsink er op

• Albinoraptor
Op Sunday 28 October 2001 23:25 schreef Aico het volgende:
Gewoon proberen. Je temp zal misschien 3-4 graden warmer zijn, als er bijna geen flow is, dan met bijv een 600L/H pomp.
Denk het niet zat pas een beetje een scherpe bocht (bijna knik) in slang en temp werd bijna 10 graden warmer (heb 1200 l/u pomp) Mijn TB1.333 word nu 38 graden . kast dicht, wordt warmer met kast open :?
Pagina: 1